Stránka 7 z 13

Re: TT ŘÍMOV - BRANIŠOVICE

PříspěvekNapsal: stř 17 led, 2018 7:46 am
od sidlo
Pokud jsou ve stanici mechanická návěstidla a nějakého důvodu se doplňují světelná, tak to má svá pravidla viz. https://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=6&ved=0ahUKEwjJgJi2v97YAhUDEVAKHZl-DK8QFghEMAU&url=http%3A%2F%2Fwww.szdc.cz%2Fdocumentpublisher%2Fdownload%3FdocumentId%3D1%253B%25233dcf584e-93d8-4bef-9424-8cbeda715a7f%26contentId%3D0&usg=AOvVaw3qlFq2qpsM0uTxrcjDjwOl

Odjezdová na jednom zhlaví musí být buď všechna světelná nebo všechna mechanická.

Vjezdová návěstidla, pokud jsou souběžné tratě, tak musí být obě stejného typu. Pokud tratě souběžné nejsou, tak může být jedno návěstidlo světelné. V tom případě se dá předpokládat, že nahrazuje dřívější návěstidlo mechanické a proto bude návěstit stejné návěsti jako bývalé návěstidlo mechanické. Pokud tedy původní návěstidlo mechanické bylo jednoramenné, tak nově instalované světelné návěstidlo bude mít také jenom zelenou a červenou. Současně s vjezdovým návěstidlem musí být vyměněna i příslušná předvěst z mechanické na světelnou.

Re: TT ŘÍMOV - BRANIŠOVICE

PříspěvekNapsal: stř 17 led, 2018 1:42 pm
od Kajinek11
Ok díky, takže si ty mechaniky nechám raději někam jinam a osadím vše CCCP.

Re: TT ŘÍMOV - BRANIŠOVICE

PříspěvekNapsal: stř 17 led, 2018 5:42 pm
od Morris Zapp
sidlo píše:Odjezdová na jednom zhlaví musí být buď všechna světelná nebo všechna mechanická.
A bylo tomu tak vždy? Voľačo sa mi marí, ale na žádný konkrétní důkaz sporem si teď nevzpomínám...

Re: TT ŘÍMOV - BRANIŠOVICE

PříspěvekNapsal: stř 17 led, 2018 8:30 pm
od jirmicz
Třeba hezký příklad jsou Heřmaničky na trati Praha Č.Bud. Kde na Votickém vjezdu a zhlaví jsou světelné návěstidla a dokonce jenom skupinové a na Ješetickém zhlaví a vjezdu jsou mechaniky a dokonce se světelnou přivolávačkou.

Re: TT ŘÍMOV - BRANIŠOVICE

PříspěvekNapsal: stř 17 led, 2018 9:07 pm
od sidlo
Také třeba Nový Bydžov. Půlka stanice jsou světelná návěstidla a půlka mechanická. Ale není to v rámci jednoho zhlaví. A na to asi naráží Morris Zapp.

Re: TT ŘÍMOV - BRANIŠOVICE

PříspěvekNapsal: čtv 18 led, 2018 6:58 am
od Morris Zapp
Přesně tak. Že je něco jiného na každém zhlaví, není vůbec nic neobvyklého.
Ale už mi přišel mail, že na Hlavním nádraží na hrabovsko-vítkovském zhlaví koexistovaly mechaniky se světly až do 70. let.

Re: TT ŘÍMOV - BRANIŠOVICE

PříspěvekNapsal: čtv 18 led, 2018 7:42 am
od sidlo
Morris Zapp píše:Ale už mi přišel mail, že na Hlavním nádraží na hrabovsko-vítkovském zhlaví koexistovaly mechaniky se světly až do 70. let.

To mě nijak nepřekvapuje. Moje zkušenost s tímto fórem je taková, že když chce modelář udělat nějakou anomálii tak se vždy najde nějaký vzor z reálného provozu.

Re: TT ŘÍMOV - BRANIŠOVICE

PříspěvekNapsal: čtv 18 led, 2018 7:57 am
od Morris Zapp
Přesně tak... 8)

Re: TT ŘÍMOV - BRANIŠOVICE

PříspěvekNapsal: pát 19 led, 2018 10:02 am
od Morris Zapp
Kajinek11 píše: Morrisi, věřím a doufám, že přijde doba kdy se pokusím tomu dát nějakou elektronickou a provozní logiku (reléovku), ale do té doby musím nabrat zkušenosti z provozem, kterými nyní nedisponuji. Až bude kolejiště hotové a budu mít vše vychytané, mohu se pak pustit do složitějších kombinací a PC řízení. Takže cíl je dodělat kolejiště - tak nějak, a pak se uvidí. Víš Morrisi, není to úplně jednoduché pro nás začátečníky něco se přiučit. Na fóru se takřka pravidelně objevují protichůdné informace až hádky a na modulové setkání nás amatéry nechcete a nepozvete, abychom se něco přiučili.. Takže bojuji jak se dá a pak uvidíme.. Ale to patří do jiného vlákna..
No Morrisi , ale když už jsme u toho, jak by si řešil takovou stanici ty, aby to nebyl paskvil:? (...)

epocha IV rok 1976-1982
odbočná stanice - provozně hodně podobná stanici Jeseník - Lázně
Rád bych tam měl stavědla a drátovody , ale není to nezbytně nutné
Ok.
Za těchto podmínek bych jednoznačně doporučoval základní vybavení. Tzn. vjezdová návěstidla pouze červená -zelená (plus rychlostníky 40), odjezdová jakbysmet - lhostejno, zda skupinová, nebo u každé koleje. To klade i nejmenší nároky na zabezpečovací zařízení. A až, jak píšeš, získáš zkušenosti, tak vybuduješ třeba model elektromechaniky (abys měl ty drátovody) fplný palbě.

Protichůdné informace - však ano, jsme tady na diskusním fóru, není to encyklopedie nebo učebnice. Informace z fór obecně je potřeba těžit, oddělovat rudu od hlušiny, hrudkovat, tavit a rafinovat... Pak jsou teprve použitelné.

Nechcete a nepozvete - no, já mám furt v živé paměti svoje začátky s modulovkou: nejdřív mě prakticky zabouchli dveře před nosem, protože TT nemá perspektivu, potom zase synek kladl tuhý odpor, protože chtěl pořádné kolejiště s propletencem tratí... Nebylo to jednoduchý. Proto se snažím zájemcům jejich první kontakty usnadňovat. Na naše setkání jsem tady i několikrát zval - akorát že admini mi to přesunuli z Modulů do Výstav a akcí, kde to nikde nenajde...
Takže jestli se chceš nechat pozvat na provozní setkání zababovské sekce TT-Provoz, pošli třeba SZ.
Ovšem takhle hluboce propracovaná zabezpečovací zařízení, o jakých se tu bavíme, u nás bohužel zatím nenajdeš: prošli jsme v podstatě explozivním růstem počtu modulů, priorita samozřejmě byla uvést je do základního provozovatelného stavu, ostatní zatím poněkud stagnuje. Ale máme šikovný zabezpečovácký tým, který teď pracuje hlavně na elektrické standardizaci, aby byly zabezpečovácké prvky (zejména návěstidla) univerzálně zaměnitelné bez ohledu na konkrétního majitele. Bohužel nám do toho politika trochu hodila vidle, protože kvůlu EET skončil dodavatel plošných spojů...

Pozvánka

PříspěvekNapsal: pát 19 led, 2018 10:38 am
od MirekTT
Kajinek11 píše: ....... na modulové setkání nás amatéry nechcete a nepozvete, abychom se něco přiučili.....

Ahoj,
pokud mohu hovořit za náš klub, tak zveme vždy spoustu lidí jmenovitě a ty co se přihlásí sami, vědí, kdy jezdíme a jak se pozvat. A nerozlišujeme přitom fundovanost. Chodí k nám i naprostí laici
Pokud tedy máš zájem navštívit naše setkání, získat nějaké rady a zkušemosti, rádi tě osobně poznáme. Je všeobecně známo, že jezdíme červen a listopad. Jestli chceš, pošlu ti termín hned, jakmile jej stanovíme.
MirekTT

Re: TT ŘÍMOV - BRANIŠOVICE

PříspěvekNapsal: pát 19 led, 2018 11:09 am
od rawen
No, my taky jezdíme :). Letos v květnu v Suchdole nad Odrou.
Jde o to, kam máš blíž a k jakému typu setkání tě to táhne. Každý z klubů, které se tu ozvaly, to dělá trošku jinak. :)

Radek

Re: TT ŘÍMOV - BRANIŠOVICE

PříspěvekNapsal: pát 19 led, 2018 12:10 pm
od Morris Zapp
No vida, jaký se tu strhl lov na nováčka! A pak prý, že není zájem! :wink:

Re: TT ŘÍMOV - BRANIŠOVICE

PříspěvekNapsal: úte 30 led, 2018 6:52 pm
od Kajinek11
Ahoj, ještě ladím nějaké detaily ohledně vzhledu nádraží. Chci se zeptat, když budu vypravovat Mn, nebo Pn vlak ze stanice, tak ho vždy musím pouštět z dopravní koleje? Předpokládám, že z manipulační nikdy, že?

Proces je teda takový, že na manipulačních kolejích posunuji a postupně házím vozy z manipulačních na dopravní, kde nakonec připojím lokomotivu a jedem pryč??

Re: TT ŘÍMOV - BRANIŠOVICE

PříspěvekNapsal: úte 30 led, 2018 7:17 pm
od lajblt
Ano, přesně tak. Vjezd na manipulační kolej přímo ze širé trati či odjezd z ní přímo na trať se nevyskytoval, byl dokonce zakázán ((alespoň pokud moje paměť sahá do epochy IV). A to ani pokud u koleje stálo seřaďovací návěstidlo.

Re: TT ŘÍMOV - BRANIŠOVICE

PříspěvekNapsal: úte 30 led, 2018 8:09 pm
od Polabský
lajblt píše:Ano, přesně tak. Vjezd na manipulační kolej přímo ze širé trati či odjezd z ní přímo na trať se nevyskytoval, byl dokonce zakázán ((alespoň pokud moje paměť sahá do epochy IV). A to ani pokud u koleje stálo seřaďovací návěstidlo.


Byly výjimky které byly ve staničním řádu zakázané ale z manipulační koleje se vesele odjíždělo.
Nebudu jmenovat stanici nedaleko Kralup, kde to bylo běžné :D
Hezký večer Všem !!