Stránka 7 z 10

Re: H0 - Návrh domácího kolejiště 250x150

PříspěvekNapsal: čtv 06 dub, 2017 10:07 am
od Sandy
Jáchyme, hoď to do stroje 2:
http://sandyh0.rajce.idnes.cz/Planky/#REBEL_uprava_hornstanice.jpg

EDIT:
Jinak tohle vlákno (a kolejiště) by mohlo být dobrou inspirací pro všechny, kteří začínají od nuly. Jednak poměrně svižným postupem při realizaci, ale hlavně tím, že autor naslouchá názorům druhých. A tak se původní dětská, "hračkoidní" a placatá představa mění v poměrně smysluplné kolejiště, za které se REBEL nebude muset stydět. A oceňuji to, že postupně opouští své "nafouklé" představy (pila, most, silnice) a buduje střízlivé dílo, na kterém se i tak dost "vyblbne".
Třeba kolega amirinda by si tohle vlákno mohl dát párkrát před spaním....

Re: H0 - Návrh domácího kolejiště 250x150

PříspěvekNapsal: čtv 06 dub, 2017 11:41 am
od Rebel
Sandy, Sandy ty mi dáváš ... :-)

Zvážím tedy ještě změnu toho spojení 1 - 3 koleje, včetně změny zbrojení. Sakra proč jsi mi to nenakreslil hned a nakresli jsi před tím průjezdnou výhybku na hlavní koleji. :-)

Ale nerozumím co máš na mysli s těmi opěrnými zdmi:
"Opěrnou zeď u levého tunelového portálu bych zkrátil a "ohnul" rovnoběžně s kolejemi ve stanici. Teď není přístup k manipulační koleji. "
Proč má být přístup k manipulační koleji to myslíš tu krátkou kusou kolej podél té zdi? Tam bude jen odstavený motoráček 810. Nehledě na to, myslel jsem, že je potřeba co nejvíce zakrýt tu kolej co spojuje spodek od vršku a to když dle tvého návrhu zeď stočím a ohnu tak tu kolej opět odkryji, v podstatě to bude tak jak to bylo původně.

"U pravého spodního tunelu by mi přišla logičtější krátká opěrná zeď od portálu. Nemusí být napojena na opěrnou zeď pod obloukem horní trati."
Tohle my taky došlo, ale už když jsem to měl hotové, ale to již měnit nebudu. Je to tvrdá skála, ta to vydrží. :-)

Re: H0 - Návrh domácího kolejiště 250x150

PříspěvekNapsal: čtv 06 dub, 2017 11:53 am
od Rebel
Nevšiml jsem si toho posledního příspěvku, děkuji za slova uznání. Vážím si toho.
Nicméně naslouchám, ale ne vše zrealizuji.:-)
Tu horní stanici již měnit nebudu to jsem psal již minule.
a. ta třetí kolej bude čistě nákladní budou na ní trvale postaveny nákladní vozy tedy nebude prostor pro objíždění a je to koncová stanice tedy vytáhnu vlak z dopravní koleje a prostě jej na 3 kolej nasunu.
b. veksle by byly již moc hluboko nad SN v podstatě naprostá nemožnost opravy a nechce se mi dělat nějaké výhybkové moduly které by se v případě poruchy vydrápaly z již hotového kolejiště.

Re: H0 - Návrh domácího kolejiště 250x150

PříspěvekNapsal: čtv 06 dub, 2017 12:00 pm
od Sandy
Rebel píše:Sandy, Sandy ty mi dáváš ... :-)

Zvážím tedy ještě změnu toho spojení 1 - 3 koleje, včetně změny zbrojení. Sakra proč jsi mi to nenakreslil hned a nakresli jsi před tím průjezdnou výhybku na hlavní koleji. :-)

Ale nerozumím co máš na mysli s těmi opěrnými zdmi:
"Opěrnou zeď u levého tunelového portálu bych zkrátil a "ohnul" rovnoběžně s kolejemi ve stanici. Teď není přístup k manipulační koleji. "
Proč má být přístup k manipulační koleji to myslíš tu krátkou kusou kolej podél té zdi? Tam bude jen odstavený motoráček 810. Nehledě na to, myslel jsem, že je potřeba co nejvíce zakrýt tu kolej co spojuje spodek od vršku a to když dle tvého návrhu zeď stočím a ohnu tak tu kolej opět odkryji, v podstatě to bude tak jak to bylo původně.

"U pravého spodního tunelu by mi přišla logičtější krátká opěrná zeď od portálu. Nemusí být napojena na opěrnou zeď pod obloukem horní trati."
Tohle my taky došlo, ale už když jsem to měl hotové, ale to již měnit nebudu. Je to tvrdá skála, ta to vydrží. :-)

Omlouvám se... :oops: :oops:
Tu opěrnou zeď vlevo stačí zkrátit třeba jen od posledního opěrného piliře (nebo mezi dvěma posledními pilíři) a vést ji v rovině té nízké. Třeba bude potřeba někdy naložit něco přímo z auta... Horní trať oddělíš opticky nějakým porostem.
Tu vpravo už nech.

Re: H0 - Návrh domácího kolejiště 250x150

PříspěvekNapsal: čtv 06 dub, 2017 12:15 pm
od Rebel
OK, mrknu ještě na to, nicméně na nakládku z auta bude sloužit ta vzniklá kusá z konce 3 koleje. I když bych jí po tvém i návrhu ostatních kolegů zkrátil tím že použiji veksly v oblouku tak stále bude dostatečně dlouhá na nějakou nákladovou rampu.

Re: H0 - Návrh domácího kolejiště 250x150

PříspěvekNapsal: čtv 06 dub, 2017 1:43 pm
od miroslav lengyel
Sandy píše:Nedalo mi to a hodil jsem to do "stroje":
http://sandyh0.rajce.idnes.cz/Planky/#REBEL_uprava0001.jpg
Nevýhodou je nutnost nákupu jiných výhybek a zkrácení jedné manipulační koleje o 200 mm.
Výhodou je prodloužení dopravní koleje o 200 mm a lepší vzhled stanice
Miroslav Lengyel:Tohle přesně jsem měl na mysli. :wink:

Neřešil bych:
1. Trojcestnou výhybku
2. Průjezd rychlostí 40 km/hod.
Přesně tak!


Re: H0 - Návrh domácího kolejiště 250x150

PříspěvekNapsal: čtv 06 dub, 2017 3:26 pm
od Sandy
Rebel píše:OK, mrknu ještě na to, nicméně na nakládku z auta bude sloužit ta vzniklá kusá z konce 3 koleje. I když bych jí po tvém i návrhu ostatních kolegů zkrátil tím že použiji veksly v oblouku tak stále bude dostatečně dlouhá na nějakou nákladovou rampu.

Jo, nemusíš akceptovat všechno, co ti vnucujeme :roll: Já se zneuznaný cítit nebudu.
Ale právě přijeli "traťováci" s MUVkou, potřebují naložit nějaký materiál a jako na potvoru je jediná volná kusá kolej ta u tunelů.... :wink:

Re: H0 - Návrh domácího kolejiště 250x150

PříspěvekNapsal: čtv 06 dub, 2017 5:25 pm
od imodry
Má poznámka o třícestné výhybce byla myšlena skutečně jen jako "poznámka" nic víc. Prostě když to vidím, tak mě to nedělá dobře. Ale dobře mi tak, je to moje zdraví,...... ať se daří.

Re: H0 - Návrh domácího kolejiště 250x150

PříspěvekNapsal: čtv 06 dub, 2017 8:44 pm
od Rebel
Ahojky

teda chlapi, vaše přesvědčovací metody jsou úzasné. :-)
Takže posílám obrázky
1. Veksle je tedy v oblouku. Jediný problém mám, že jsem jiz objednal návěstidla a co ted kdyz je celá stanice na 40km/h??
2. Posílám obrázek pro predstavu, jak by mohlo vypadat zbrojení dle Sandyho, není to preci jen moc naplácané? Ta původní volba s dvemi rovnoběznými kolejemi se mi zdá taková uhlazenějsí.:-) Co vy na to??

Re: H0 - Návrh domácího kolejiště 250x150

PříspěvekNapsal: čtv 06 dub, 2017 9:33 pm
od Sandy
To: imodry
Jo, trojcestná symetrická výhybka vypadá dost exoticky. Ale je to lepší, než páchat jakési "echt" modelářské harakiri, které povede k dramatické redukci kolejového schematu. Čistá modelařina je hezká věc , ale "vocuď pocuď".

To REBEL:
Hele, jsi dost tvárnej. Z tebe musí mít manželka radost. :P
Objednávku uprav. Solidní obchodník to pochopí.
Určitě vidíš, že výhybka v oblouku vypadá líp.
To další je pak jen na tobě.

Re: H0 - Návrh domácího kolejiště 250x150

PříspěvekNapsal: čtv 06 dub, 2017 9:39 pm
od miroslav lengyel
Mnohem lepší,než to bylo před tím,za mě 1A. :D :wink:

Re: H0 - Návrh domácího kolejiště 250x150

PříspěvekNapsal: pát 07 dub, 2017 8:54 am
od Rebel
Tedy pánové do dlouhé noci jsem u toho jestě seděl, jezdil a různe jsem jestě zkoušel jiné kombinace zapojení. Přeci jen v reálu je to jiné než na monitoru počítače.
Nicméně musím uznat, že to co jste navrhli je opravdu nejlepší řešení. Tedy smekám klobouk a děkuji, tedy hlavně Sandymu za pomoc. A vůbec super za toto fórum, musím uznat že mi moc pomohlo.

Nicméně jestě bych měl tyto prosby:
1. Mám teď trochu chaoz jaká použít odjezdová návěstidla u dopravních kolejí, tedy budou stačit pouze (Z, Č, B) ?? Tedy za předpokladu že před vjezdem do stanice bude rychlostní znacka, nebo vjedové návěstidlo se signalizací 40km/h. To ale bude někde virtuálně před tunely.:-)
2. Sandy, stále mi moc není jasné jak jsi myslel tu úpravu opěrné zdi u levého zhlaví tedy u toho dvojkolejného portálu, zkusím něco načrtnout jak bych to asi myslel a poprosil bych tě, jestli by jsi se mi k tomu nevyjádřil, tedy jestli je to to co jsi myslel. Děkuji

PS: Ano, manželka ze mne někdy radost má, hlavně kdyz mne trefí budovatelské zapálení. Nicméně je hezké kdyz kolem pobíhá syn a chce mi pomoci a stací ze má jen plastové hrackové náradí, porád lepsí nez aby sedel u pocítace.:-)

Re: H0 - Návrh domácího kolejiště 250x150

PříspěvekNapsal: pát 07 dub, 2017 11:25 am
od Polabský
Hezký den,
i když jsem zastáncem dvojitých, neboli trojcestných výhybek, vidím možnost nahradit jí dvojicí, běžnou výhybkou a vložením levé obloukové, nebo pravé normální výhybky těsně před portál tunelu.
Došlo by k prodloužení dopravní koleje vpravo od první koleje ve směru od tunelu, bez změny funkčnosti. :-)

Re: H0 - Návrh domácího kolejiště 250x150

PříspěvekNapsal: pát 07 dub, 2017 1:38 pm
od Sandy
Polabský píše:Hezký den,
i když jsem zastáncem dvojitých, neboli trojcestných výhybek, vidím možnost nahradit jí dvojicí, běžnou výhybkou a vložením levé obloukové, nebo pravé normální výhybky těsně před portál tunelu.
Došlo by k prodloužení dopravní koleje vpravo od první koleje ve směru od tunelu, bez změny funkčnosti. :-)

Nevím, jestli ho necvičíme moc... Ten nás zabije! :roll:
http://sandyh0.rajce.idnes.cz/Planky/#REBEL_beztrojcestne.jpg

Tady drobná úprava opěrné zdi:
http://sandyh0.rajce.idnes.cz/Planky/#REBEL_uprava_zdi.jpg

Re: H0 - Návrh domácího kolejiště 250x150

PříspěvekNapsal: pát 07 dub, 2017 5:19 pm
od Rocky_MK
Já myslím, že je to jedno. Stejně by vypadalo blbě, kdyby na té koleji stál dlouhý vlak přes všechny ty výhybky. Mně spíš dráždí ta rozdílná rozteč kolejí.