Stránka 6 z 7

Re: Kolejiste H0 250*150

PříspěvekNapsal: pát 17 úno, 2012 2:34 pm
od VladikC
VladikC píše:A co jednokolejna trat z Ousti nad Orlici - Letohrad - Lichkov a dal do Polska.


Ted se tam prohaneji take nejake polske "podivnosti". Je to zcela mimo muj zajem, a tak se omlouvam za pleveleni.

Re: Kolejiste H0 250*150

PříspěvekNapsal: pát 17 úno, 2012 3:59 pm
od Adam TT
DannyK píše:Peršing, eso, krysa? NEdejbože taurus? Proboha, co je na tomhle krásnýho? (dobře, krysa má své půvaby)


Co je na tom krásnýho ? rychlost, síla, u esa a peršingu rozjezd, u krysy čelní partie... typické tvary, prostě vše :!: Akorát taurus moc nemusím, i když... A co ještě nemusím, jsou motoráky 854.

Re: Kolejiste H0 250*150

PříspěvekNapsal: pát 17 úno, 2012 11:05 pm
od Antar
Ted se tam prohaneji take nejake polske "podivnosti". Je to zcela mimo muj zajem, a tak se omlouvam za pleveleni.


Jo, ten polskej panťák tam jezdí - má dojem, že dokonce z Pardubic až do Klodzka. Jel jsem s nim v listopadu - jede to sice pomalu, ale je v tom teplo a má to plyšový sedačky. Mezi šotouši se tomu říká "dřevolíno" :wink:

Re: Kolejiste H0 250*150

PříspěvekNapsal: ned 26 úno, 2012 5:27 pm
od vypravecc
Já jsem připravil taky jedno velmi pěkné vlakodromové kolejiště pro příležitostné provětrávání vitrínovaných modelů. I když na dost malé ploše (318x182)cm v HO, vměstnal jsem jsem tam úplně všechno :

- dvojkolejnou trať
- stanici s dostatečnou délkou dopravních kolají
- tunely
- efektní most
- vlečku např. s nákladištěm dřeva
- Depo s točnou (!!!!)
- akceptovatelé poloměry oblouků -420mm, 480mm, 520mm, 540mm, 580mm, 590mm, 600mm, 650mm, 1047mm, 1940mm, 2000mm,

Snad se bude líbit

Re: Kolejiste H0 250*150

PříspěvekNapsal: ned 26 úno, 2012 5:32 pm
od Petr Zatrepalek
Hele, kdyby tam místo mostu byl u té dvoukolejky tunel a dvoukolejka sklesala od nádraží dolů a podjížděla to nádraží tím tunelem, a byl tam nějaký ten skryták nebylo by to až tak hrozný a i to depo s remízou by pak mohlo být větší... Já ten most efektním rozhodně nevidím...

Re: Kolejiste H0 250*150

PříspěvekNapsal: ned 26 úno, 2012 7:45 pm
od vypravecc
no měl by být nějaký velký obloukový, aby to vypadalo efektivně a pokračovat na oběrné zdi kolem depa :P :wink: . Jde taky o to, aby se i mlaďoši poučili, co všechno lze vměstnat na malou plochu, i když za cenu určitýho vlakodromu, ale je tu vše no.

Re: Kolejiste H0 250*150

PříspěvekNapsal: ned 26 úno, 2012 8:15 pm
od radekkrupka
Tak za prvé se zeptám - to poslední kolejiště nějak souvisí s tím, kterému je vlákno původně určeno?

Re: Kolejiste H0 250*150

PříspěvekNapsal: pon 27 úno, 2012 6:36 am
od vypravecc
radekkrupka píše:Tak za prvé se zeptám - to poslední kolejiště nějak souvisí s tím, kterému je vlákno původně určeno?


Nesouvisní, ale jelikož se neustále nabádá, aby nebyla zakládána další a další nová témata typu "kolejiště HO axb, kolejiště HO bxc, kolejiště HO cxd....", a toto kolejiště je rozměrově podobné výchozímu tohoto tématu, vložil jsem jej pro inspiraci sem. Snad poslouží jako námět pro ty, kterým nevadí vlakodrom, ale potěší je naopak dvojkolejná trať se stanicí s dlouhými dopravními kolejemi včetně depa na malém prostoru. 8)

Re: Kolejiste H0 250*150

PříspěvekNapsal: pon 27 úno, 2012 12:39 pm
od chameleon
vypravecc píše:no měl by být nějaký velký obloukový, aby to vypadalo efektivně a pokračovat na oběrné zdi kolem depa :P :wink: . Jde taky o to, aby se i mlaďoši poučili, co všechno lze vměstnat na malou plochu, i když za cenu určitýho vlakodromu, ale je tu vše no.

ale ten most přeci nemusí vést přes další trať či nádraží. Můžeš to provést jak navrhuje Petr Zatrepalek a most může vést na trati za nádrážím přes údolí.. Pokud by musel vést nad tratí, tak v údolí můžeš nainstalovat "nefunkční" kus koleje, nebo i tunel s vlečkou do kterého by zajižděla úzkorozchodka - samostatný půlmetrový kus koleje s překládkou na auta či podobnou ptákovinku...

Re: Kolejiste H0 250*150

PříspěvekNapsal: pon 27 úno, 2012 7:56 pm
od vypravecc
no přes trať most být nemusí, ale nějak to nechápu. Zřejmě by se k realizaci vašeho podnětu musela udělat konstrukčně dost náročná věc- celá stanice zvednout nad základní desku ?

Re: Kolejiste H0 250*150

PříspěvekNapsal: pon 27 úno, 2012 8:31 pm
od milan ferdián
vypravecc píše:no přes trať most být nemusí, ale nějak to nechápu. Zřejmě by se k realizaci vašeho podnětu musela udělat konstrukčně dost náročná věc- celá stanice zvednout nad základní desku ?


No ono vůbec by to chtělo celé kolejiště upravit.Ty jsi kolejivo tam házel jak ti to wintrack dovolil :wink:

Re: Kolejiste H0 250*150

PříspěvekNapsal: pon 27 úno, 2012 8:35 pm
od vypravecc
no a já byl na to právě tak pyšný :shock:

no, moc se s tím zase tolik dělat nedá. Bude to dost náročná sklopná konstrukce, se kterou vás všechny později seznámím. Proto je potřeba, aby co možná největší část kolajového svršku byla na základní desce.

Re: Kolejiste H0 250*150

PříspěvekNapsal: stř 29 úno, 2012 3:44 pm
od Michal Šuhajda
Nejsem si jistý na 100%, ale komusi s podobným nickem (vypravec) jsem už kolejiště s dvoukolejkou na podobném rozměru kdysi kreslil jen to bylo na vlaky.net. Že by vzkříšení projektu, nebo jen nicková shoda? Zkusím pohledat v archívu.

Re: Kolejiste H0 250*150

PříspěvekNapsal: stř 29 úno, 2012 4:18 pm
od vypravecc
Michal Šuhajda píše:Nejsem si jistý na 100%, ale komusi s podobným nickem (vypravec) jsem už kolejiště s dvoukolejkou na podobném rozměru kdysi kreslil jen to bylo na vlaky.net. Že by vzkříšení projektu, nebo jen nicková shoda? Zkusím pohledat v archívu.


JJ, vymyslel jste to tehdy dobře, byl jsem vám vděčný a dost jsem na tom udělal. Bohužel jsem se musel z rodinných důvodů přesthovat a aktuální rozmery jsou o něco menší. Taky budu mít novou sklápěcí konstrucki, kterou mi vyrábí nábytkářská firma, takže vás všechny snad pak potěším a seznámím s výsledky práce. Celé schéma jsem zjednodušil tak, aby byla co největší část kolejového svršku v základní rovině nosné desky. Rozebrné kolejiště končilo takto

Re: Kolejiste H0 250*150

PříspěvekNapsal: pát 02 bře, 2012 8:38 am
od Michal Šuhajda
No jo to se stává, ale zrovna při tvorbě toho prvního návrhu se řešily naprosto stejné záležitosti :!: Mám na mysli původní vedení dvoukolejky, resp. odbočné trati přes nádraží po mostě, existence/neexistence skrytého nádraží, existence "velkého" depa v "malé" průjezdné stanici (tam byla odbočná). Tak proč zde předkládáš návrh obsahující stejné nesmysly?

Pominu, že podobné věci se tu řeší v každém druhém vláknu, a na množící se výzvy ke studiu před tím, než začnu své dílo prezentovat málokdo zareaguje.
Budiž, jsou to nováčci, maldí a netrpěliví. Ale jak od nich chtít něco podobného, když tu pak někdo vyrukuje s návrhem, který je velmi podobný a hlavně obsahuje podobné nesmysly, jako byly ty, které mu byly (nejen mnou) rozmlouvány v poměrně dlouhé diskuzi před pár roky.

Má-le se tady znovu rozpoutat x stránková diskuze na stokrát probraná témata, tak já se k ní přidávat nehodlám.

A pokud čekáš za svůj návrh pochvalu, tak ode mne se jí za toto dílo nedočkáš Podle mě je Tvůj návrh je přímo ukázkový vlakodrom.