Stránka 5 z 9

Re: Kolejiště TT 266 x 115

PříspěvekNapsal: úte 18 srp, 2020 2:07 pm
od Ferys
Práce na kolejišti pokračují. Dopracoval jsem kompletně způsob odnímání SN a jeho zpětnou montáž tak, aby byly co nejjednodušší a zároveň spolehlivé z hlediska napojení kolejí a elektronických komponent. Na obrázku je vidět plně funkční SN v rámu ve své pozici. Nad ním je základní deska, zatím nepřipevněná k rámu a odsunutá směrem dozadu.

IMG_20200813_162829_HDR.jpg

Na dalším obrázku je rám s vyjmutým SN, posunutá základní deska čeká na usazení na své místo a upevnění k rámu.

IMG_20200818_153958.jpg


Účelem této konstrukce je možnost montáže elektroniky pro odbočnou stanici na spodku základní desky a její případný následný servis. Variantou bylo vytvořit vyjímatelnou celou odbočnou stanici, ale mj. v terénu by byly vidět spáry. Tomu jsem se chtěl vyhnout.

Re: Kolejiště TT 266 x 115

PříspěvekNapsal: úte 18 srp, 2020 2:24 pm
od Ferys
Zde jen pro doplnění vyjmuté SN. Obsahuje čtyři kolejová napojení, nejkritičtější je šikmé napojení směřující do smyčky. Pro spolehlivost a přesnost tohoto jediného spojení jsem využil i kolejových spojek, které jsem ponechal na kolejnicích jako posouvatelné. Přístup k nim je bez problému. SN je drženo na jedné straně položením na rámu v přesných zámcích, na druhé straně je přišroubováno dvěma šrouby s metrickým závitem v kovové hmoždince, vlepené v hlavním rámu kolejiště.
Před vyjmutím je potřeba odpojit pět konektorů (1x napájení dekodérů a JK DCC, 2x optočlen smyčky, 2x LAN kabel pro dekodér detekce obsazení). Určitě by šlo redukovat spojení do dvou konektorů, ale pro mé účely domácího kolejiště je to zbytečné.
IMG_20200818_154028.jpg

IMG_20200818_154056.jpg

Re: Kolejiště TT 266 x 115

PříspěvekNapsal: úte 18 srp, 2020 5:48 pm
od Trixt
Klobouk dolů, máš to pěkně promyšlené. Krásná práce. :)

P.S.: Jsem zvědav, jak budeš řešit třetí podlaží vs druhé podlaží. Zda budeš též řešit odnímání koncové stanice jako já nebo nikoliv. ;)

Re: Kolejiště TT 266 x 115

PříspěvekNapsal: sob 12 pro, 2020 7:26 pm
od Ferys
Trixt píše:Klobouk dolů, máš to pěkně promyšlené. Krásná práce. :)

P.S.: Jsem zvědav, jak budeš řešit třetí podlaží vs druhé podlaží. Zda budeš též řešit odnímání koncové stanice jako já nebo nikoliv. ;)


Děkuji za pochvalu. Potěší, od Tebe obzvlášť. Třetí podlaží jsem plánoval odnímatelné, ale po dlouhých úvahách jsem zvolil pevnou variantu. Realizaci - pokládku kolejí a zadrátování nyní provádím na desce ještě před finálním přišroubováním. Důvodem tohoto řešení je bezproblémový přístup do prostor mezi patrem 2 a 3 ze zadní strany kolejiště, po jeho odsunutí od zdi.

Re: Kolejiště TT 266 x 115

PříspěvekNapsal: sob 12 pro, 2020 7:54 pm
od Ferys
Milí kolegové, zkušení modeláři. Rád bych vás poprosil o radu. Realizuji právě poslední část kolejiště - vlečku kamenolomu, která je připojena ke koncové stanici. Původní návrh je na obrázku zde:

Trixt Viditelne-01.jpg


Oproti původnímu plánu jsem upravil kolejiště vlečky tak, aby byl provoz rozmanitější a lokomotivy mohly vozy, dotažené i na vlečku, objet. Areál vlečky je ohraničen červenou čarou. Mezi kolejemi bude betonový či drátěný plot, na dvou kolejích vrata, oddělující prostor vlečky od státní dráhy. Lokomotiva nebo motorový vůz od vlaků přijíždějících do koncové stanice budou mít "výtah" pro objetí soupravy končící u vrat vlečky. Myslíte, že může být vlečka a její oddělení od koncové stanice takhle koncipované? Děkuji za vaše připomínky.

Vlečka Kámen inovace.jpg

Re: Kolejiště TT 266 x 115

PříspěvekNapsal: sob 12 pro, 2020 8:23 pm
od vojtas
Spousta hlavových stanic vypadá takhle. Kdysi Kouřim, ještě nedávno Zásmuky, Žleby...

Re: Kolejiště TT 266 x 115

PříspěvekNapsal: ned 13 pro, 2020 8:39 pm
od Jirkátor
Jen technická otázka: jak budeš vytahovat vozy z toho šturcu, který patří stanici a dávat je na manipulační vlak?

Re: Kolejiště TT 266 x 115

PříspěvekNapsal: pon 14 pro, 2020 12:33 pm
od Ferys
Jirkátor píše:Jen technická otázka: jak budeš vytahovat vozy z toho šturcu, který patří stanici a dávat je na manipulační vlak?


Máš na mysli ten krátký šturc na pravém zhlaví? Ono to z přiloženého plánku není poznat, ale je to jen kolej pro malou remízku.

Re: Kolejiště TT 266 x 115

PříspěvekNapsal: pon 14 pro, 2020 2:04 pm
od Jirkátor
Už mlčím.

Re: Kolejiště TT 266 x 115

PříspěvekNapsal: pon 14 pro, 2020 3:44 pm
od Ferys
Jirkátor píše:Už mlčím.


To je v pořádku, jsem rád za každý podnět ke stavbě. Mám jen obavu, že jsem se dostal do fáze, kdy chci ve finále využít každý prostor a zbylý materiál ke stavbě kolejiště. Nerad bych to "překombinoval". Možná bych se měl raději držet hesla "v jednoduchosti je síla".

Re: Kolejiště TT 266 x 115

PříspěvekNapsal: pon 14 pro, 2020 4:05 pm
od Jirkátor
Ferys píše: Možná bych se měl raději držet hesla "v jednoduchosti je síla".

Podobné otázky si kladu už teď, v době plánování. Vždyť tady by se přece ještě něco vešlo. Chce to najít balanc mezi dalšími možnostmi provozu a nesmyslným nahromaděním všeho možného v daném prostoru. To že se ti někam vejde další kolej vedle té stávající je ten první případ, to že by se někam ještě nacpala ozubnicová trať na kopec (nejlépe se zříceninou hradu) uprostřed kolejiště, kterým navíc vede dvojkolejný tunel, je už ten druhý případ. To cos tam vymyslel ty, my smysl dává. Já bych dokonce zvážil místo té pravé výhybky ve vlečce křižovatkovou výhybku a udělal tam výtažnou kolej, aby bylo možno posunovat tak, že nebude zasahováno do provozu ve stanici.

Re: Kolejiště TT 266 x 115

PříspěvekNapsal: pon 14 pro, 2020 6:23 pm
od Trixt
Jirkátor píše:Já bych dokonce zvážil místo té pravé výhybky ve vlečce křižovatkovou výhybku a udělal tam výtažnou kolej, aby bylo možno posunovat tak, že nebude zasahováno do provozu ve stanici.

No, pokud chce Ferys postavit ještě nějakou staniční budovu mimo areál vlečky, tak si myslím, že by mu to ta výtažná kolej trochu zkomplikovala. Moc místa tam již není.

Re: Kolejiště TT 266 x 115

PříspěvekNapsal: pon 14 pro, 2020 7:16 pm
od Ferys
Staniční budovu koncové stanice plánuji jen malou, ve stylu "Mladeč" od KB Model (https://www.kb-model.eu/mtbmodel/eshop/ ... -Mladec-TT). Měla by být otočená čelem k divákovi, tedy na zadní straně kolejiště. O výtažné koleji jsem též uvažoval, ale zavrhnul jsem ji právě kvůli umístění nádražní budovy. Ona už tak jako výtažná kolej bude sloužit staniční kolej nejblíže ke staniční budově, což je už možná problém. Měl bych tedy zvážit její umístnění na vnitřní straně kolejiště? (To už ale budou obě budovy, jak odbočné, tak koncové stanice, otočené k divákovi zády...)

Re: Kolejiště TT 266 x 115

PříspěvekNapsal: pon 14 pro, 2020 8:16 pm
od vojtas
Ferys:
Chceš mít v horní stanici EW1, nebo EW2? Zkusím vymyslet nějakej svůj oblíbenej nápad s budovou "Kouřim" nebo "Ronov nad Doubravou", tedy lokálkovou budovou ÖLEG od awepe. Ve stanici ti to ušetří spoustu místa, sklad je najednou součást budovy a budova sama je o slušný kus půdorysně menší, než LV/H.

Re: Kolejiště TT 266 x 115

PříspěvekNapsal: pon 14 pro, 2020 9:35 pm
od Ferys
V horní stanici jsou EW1, abych ušetřil místo. Tvůj návrh uvítám. Moc děkuji.