Stránka 5 z 10

Re: Kolejiště H0 209x125 cm

PříspěvekNapsal: pát 30 srp, 2019 9:33 am
od Brejla
Na dolní nádraží se vejde lokomotiva s maximálně dvěma starýma rychlíkáčema PIKO (měly 250 mm), na horní šturci se nevejde ani Singrovka, pouze případný Hurvínek.
Větší problém vidím v tom, že nelze vystoupat vedlejší tratí pro nadjetí hlavní tratě na tak krátké délce o potřebnou výšku. To případné stoupání nic nevyjede.

Re: Kolejiště H0 209x125 cm

PříspěvekNapsal: pát 30 srp, 2019 12:14 pm
od Michal Šuhajda
Ahoj,
protože jsem plánek kreslil, dovolím si odpovědět kritikům.

- Objekty (vozy, loko BR 218) jsou originál z Wintracku, délky ani další rozměry jsem nekontroloval, ale podle mých dosavadních zkušeností +- sedí.
- Kusá kolej v dolní stanici je manipulační. Konec vlakové cesty bude tedy u námezníku u výhybky na druhou průjezdnou kolej (resp. u odj. návěstidla - všimněte si pozice! )
Zastavování přes výhybku na man. kolej byla běžná praxe u stanic, kde odbočovala manip. kolej v polovině stanice (např. Hojsova Stráž, Špičák a pod. před přestavbou).
- Přímý úsek koleje č.2. (bez oblouku a výhybky) má délku 2x231+239+107 = 808 mm. Oblouk je 30° R422 - délka je 221mm+62 mm přímé, naproti cca 30° R484mm - 253mm
I když na obou koncích odečtu polovinu oblouků pro námezník, zbývá cca dalších 250 mm koleje.
No a pokud vás to stále dráždí, tak to berte jako projíždějící rychlík, který nezastavuje.

Má-li Brejla na mysli šturc (kolej 1b v horní stanici - pro objíždění) Kolej má délku 231 + 62 mm, tedy po odečtení cca 30 mm na zarážedlo zbývá 260mm (od napojení výhybky, nikoliv od jazyků). Singrovka od MTB má délku přes nárazníky 212mm - proč by se neměla vejít? Tam se vejde i M262 (21236/87=244mm).

Kusové koleje jsou použity s ohledem na dosavadní nákupy stavitele, náhrada flexi je vždy možná. V tuto chvíli je jejich výhoda v tom, že délky jsou snadno dohledatelné, proto jsem je použil ve výpočtech výše.

Proč by nešlo vystoupat pro nadjetí dolní trati. Jde to, navíc pomůže sklesání dolní trati, která v místě nadjíždění tvoří "lavor". Stoupání horní trati je 30 promile, psal jsem to u prvního plánku, který Knapis pouze upravoval. I se zakružovacím obloukem dole se nedostane přes 35 promile. No a ani 40 promile není pro většinu vozidel a krátké vlaky výrazný problém, navíc je to stoupání, které se na některých českých lokálkách s adhezním provozem (M. Morávka, Jáchymov) vyskytovalo Výška pro nadjetí je cca 62 mm, průj. profil je 58mm (neelektrifikovaná trať) - Ano, kus koleje musí být bez podkladní desky.
Jak jsem už psal, zájemci mohu poslat soubor ve WT.
Jen pro úplnost - další stoupání viditelné trati je cca 28 promile.

Re: Kolejiště H0 209x125 cm

PříspěvekNapsal: pát 30 srp, 2019 5:05 pm
od Knapis
Asi nebudu vymýšlet kraviny s tím skrytým nádražím a pokusím se realizovat zveřejněný plánek. Přeci jenom jak tu bylo řečeno, rychlost stavby je důležitá kvůli dětem. :) A jako začátečník bych se nerad dostal do situace, kdy kolejiště nedokončím, kvůli přehnanému počátečnímu nadšení.

Re: Kolejiště H0 209x125 cm

PříspěvekNapsal: sob 31 srp, 2019 6:49 am
od HonzaM
Knapis píše:Asi nebudu vymýšlet kraviny s tím skrytým nádražím a pokusím se realizovat zveřejněný plánek. Přeci jenom jak tu bylo řečeno, rychlost stavby je důležitá kvůli dětem. :) A jako začátečník bych se nerad dostal do situace, kdy kolejiště nedokončím, kvůli přehnanému počátečnímu nadšení.

To je podle mého názoru rozumný přístup. Pokud mohu soudit podle svého pětiletého vnuka, je spokojen pokud vláčky jezdí kolem dokola. Samozřejmě záleží na věku. Větší složitost s možností střídání vlaků a skrytým nádražím, nebo třeba nutnost objetí soupravy už vyžaduje větší angažovanost a uplatní se nejlépe až když se potomek dostane do věku, když se sám zúčastní stavby.

Re: Kolejiště H0 209x125 cm

PříspěvekNapsal: sob 31 srp, 2019 12:26 pm
od t29
Knapis píše:Jinak tady je snad finální návrh plánku kolejiště. Lehce upravený návrh, který tu zveřejnil Michal. Ještě jednou bych mu chtěl poděkovat za pomoc.

kolejiste.jpg

kolejiste1.jpg




Ještě jedna věc, mluvíš o dětech v množném čísle. Původní Chrpov má lokáku oddělenou od oválu, u Michalova návrhu i tvojí úpravy se trati rozdělují až v tunelu. Dokážeš uhlídat, kdo z dětí má přednost?

Zkusil jsem tratě oddělit a dolní stanici udělat tříkolejnou, takže můžeš současně křižovat vlaky na hlavní trati a nechat cestující přesednout na lokálku.

Obrázek

Re: Kolejiště H0 209x125 cm

PříspěvekNapsal: pon 02 zář, 2019 9:18 am
od workous
Jednoduché... a pro inspiraci krajina otázka je zda se ti to vejde do rozměru...

Re: Kolejiště H0 209x125 cm

PříspěvekNapsal: pon 02 zář, 2019 10:41 am
od tujano
Perfektné, v jednoduchosti je krása.

Re: Kolejiště H0 209x125 cm

PříspěvekNapsal: pon 02 zář, 2019 4:09 pm
od Knapis
No, asi to přehodnotím a pustím se do něčeho jednoduššího, ve stylu co sem dal workous. Přeci jenom to bude první kolejiště a je potřeba nabrat zkušenosti na něčem jednoduchém. Po zdárném dokončení, se můžu pustit do něčeho složitějšího. Dětem je 8 a 5 roků, tak předpokládám, že nějaká dlouhá stavba je moc bavit nebude.

Re: Kolejiště H0 209x125 cm

PříspěvekNapsal: pon 02 zář, 2019 4:42 pm
od hopeter
To od Workouse se mě líbí. Ještě by stálo za úvahu do oblouku vlevo přidat jednu kolej aby bylo možné v tunelu vystřídat vlaky. Klidně ještě krátký šturc nebo dva pro motoráček. Přece jen by se tak udělal pestřejší provoz než jen kroužení jednoho vlaku.
Asi takhle:
glpl_005_02.jpg
glpl_005_02.jpg (41.58 KiB) Zobrazeno 3977 krát

Re: Kolejiště H0 209x125 cm

PříspěvekNapsal: pon 02 zář, 2019 4:48 pm
od Knapis
To je pravda, zkusím se na to podívat, jestli se to tam nějak vleze.

Re: Kolejiště H0 209x125 cm

PříspěvekNapsal: pon 02 zář, 2019 4:52 pm
od hopeter
Pokud by to nevycházelo výškově tak by se celá horní část nechala posunout doprava za cenu zkrácení koleje remízy.

Re: Kolejiště H0 209x125 cm

PříspěvekNapsal: pon 02 zář, 2019 5:16 pm
od workous
Jj remíza by se dala oželet..

Re: Kolejiště H0 209x125 cm

PříspěvekNapsal: pon 02 zář, 2019 6:03 pm
od jirkan
workous píše:Jednoduché... a pro inspiraci krajina otázka je zda se ti to vejde do rozměru...


Nechci se šťourat v detailech, ale ten plán neodpovídá tomu na fotce :?:

Re: Kolejiště H0 209x125 cm

PříspěvekNapsal: pon 02 zář, 2019 6:07 pm
od jirkan
A nebo se mi to jen zdá?

Ale jinak ten plánek zejména po implantaci toho skryťáku dost líbí :D

Re: Kolejiště H0 209x125 cm

PříspěvekNapsal: pon 02 zář, 2019 6:13 pm
od hopeter
V podstatě by ten skryťák mohl taky fungovat na principu logiky kruhu jak je popsáno v prvním dílu plánů kolejišť od Milana Ferdiána.