Stránka 27 z 67

Re: Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

PříspěvekNapsal: ned 06 led, 2019 12:10 am
od Trixt
A ještě dvě fotečky prozatimních souprav. Pára BR55 s historickými vozy (pošťák je ještě z doby, kdy jsem byl malý kluk). Ta lokomotiva jezdí opravdu skvěle.

lokomotovy2.jpg
Pára BR55 s historickými vozy

A kocour se třemi chladírenskými vozy, které mají také nějakou tu desítku let. Ty budou zajišťovat přepravu zboží mrazírenského podniku, jehož vlečka se nachází u koncového nádraží. V pozadí T714, která bude s přípojnými vozy Btax zajišťovat osobní přepravu do koncové stanice.

lokomotovy3.jpg
Kocou a Veselá kráva

Re: Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

PříspěvekNapsal: ned 06 led, 2019 9:05 am
od milan ferdián
Tobě se Trixi klaním.Čistá,trpělivá,rozumná práce na kolejišti v rámci svých schopnosti a možností.Velký palec nahoru a u mne velké plus.
Milan

Re: Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

PříspěvekNapsal: ned 06 led, 2019 1:13 pm
od Trixt
Děkuji moc Milane. Pochvala od tebe zahřeje na duši a přidá na elánu do další práce. :) Trochu jsem tvůj koncept horního nádraží sice pozměnil, ale koncepce rozložení krajiny dle tvého návrhu se držím jako klíště. Teď se ale dostávám do oblasti, kde jsem úplným začátečníkem, a to do fáze modelování krajiny. Zde to bude asi mnohem náročnější a pomalejší, než byla pokládka kolejí. ;) Ale já se tím, a to s pomocí lidí zde na fóru i mimo něj, nějak prokoušu. ;)

Re: Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

PříspěvekNapsal: ned 06 led, 2019 1:35 pm
od Fox
Máš to super, zejména se mi líbí pěkně učesané rozvody a domyšlený přístup k prvkům pro případné opravy. :D .

Re: Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

PříspěvekNapsal: ned 06 led, 2019 3:17 pm
od Trixt
Ještě jedno kraťoučké video. Cesta BR55 ze skryté výhybny do koncové stanice: https://youtu.be/Jb5Zn0gToKY

Re: Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

PříspěvekNapsal: pon 28 led, 2019 11:54 am
od Trixt
Ahoj všem, jelikož se v tom moc neorientuji, chtěl jsem všechny poprosit o radu, jak osadit moji koncovou stanici návěstidly. Abychom nezačínali z prázdného stolu, tak prozatímním studiem jsem došel k následující zjednodušené variantě. Nebo byste to řešili jinak?

navestidla.jpg
Návěstidla KS - návrh
navestidla.jpg (11.8 KiB) Zobrazeno 5230 krát


nebo případně takto:

navestidla2.jpg
Varianta 2
navestidla2.jpg (12.94 KiB) Zobrazeno 5222 krát

Re: Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

PříspěvekNapsal: pon 28 led, 2019 12:30 pm
od sidlo
Buď varianta 1.

nebo varianta 2 s doplněním návěstidel na koncovém zhlaví podle vzoru Luhačovice

Luhacovice.png

Re: Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

PříspěvekNapsal: pon 28 led, 2019 1:36 pm
od Trixt
Takže pokud by nádraží bylo osazeno včetně posunovacích návěstidel (varianta2), pak by to mělo vypadat takto? Co ten šturc vlevo a ta vlečka vpravo, tam by též něco bylo?

navestidla3.jpg
Varianta 2 doplněná
navestidla3.jpg (15.17 KiB) Zobrazeno 5175 krát

Ale je pravda, že asi zůstanu u varianty 1.

Re: Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

PříspěvekNapsal: pon 28 led, 2019 1:44 pm
od MiG
Je otázkou, jestli by jedna kolej (3) nebyla pouze manipulační.

Re: Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

PříspěvekNapsal: pon 28 led, 2019 2:14 pm
od Trixt
MiG: Asi by měla být manipulační. Jen nevím, zda musí. Pokud by byla, pak by to tedy ve zjednodušeném případě vypadalo následovně?

navestidla4.jpg
Jednoduchá varianta B
navestidla4.jpg (12.58 KiB) Zobrazeno 5152 krát

A jaká by byla předzvěst u vjezdového návěstidla?

Re: Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

PříspěvekNapsal: pon 28 led, 2019 2:52 pm
od D
Trixt:
Bílá světla na odjezdových návěstidlech zde slouží pro návěst posun dovolen. Pokud jsou přítomna u dopravních kolejí, tak by měla být rovnou u všech kolejí na oba směry a na manipulační koleji na seřaďovacích návěstidlech (Luhačovice).

Nebo tam bílá světla vynech a posun se nebude řídit návěstidly (odjezdová návěstidla budou jen pro jízdu, červeno-bílé pruhy stejné šířky, z pohledu prodejců jako vjezdová). Pak budou stačit ta dvě odjezdová návěstidla (bez bílé) ve tvém posledním návrhu. Případně jedno takové za výhybkou jako skupinové [/].

EDIT: Neplatí, vizte dále sidlo.
Předvěst tvého vjezdového návěstidla bude s jedním žlutým světlem. Buď svítí (výstraha) nebo pomalu bliká (očekávejte rychlost 40 km/h).

Re: Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

PříspěvekNapsal: pon 28 led, 2019 4:17 pm
od sidlo
Předvěst bude buď

1. se dvěma světly žlutá/zelená, ve stanici není rychlostní návěstní soustava, nemá tam co blikat
Obrázek

2. nebo tabulka s křížem jako to mají v Rajci a dalších stanicích
Obrázek

Kolej manipulační být nemusí. Tu bílou bych v tomto uspořádání také zrušil.

Re: Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

PříspěvekNapsal: pon 28 led, 2019 4:22 pm
od jipol57
Taky záleží jakou chceš mít epochu. Jestli tu nejmodernější VI., tak podobně jak jsou ty Luhačovice, všechno vykryto návěstidly. Stanice je asi řízena dálkově, a strojvedoucí jezdí jen podle návěstidel.
Na starší III. - IV. by to mohlo být taky bez návěstidel. Nebo jen tak napůl. Jen vjezd a odjezd bez posunu.

Re: Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

PříspěvekNapsal: pon 28 led, 2019 4:42 pm
od Trixt
Děkuji moc za připomínky. Takže závěr je následující:

navestidla.cz.jpg
Návěstidla KS - finální verze
navestidla.cz.jpg (12.89 KiB) Zobrazeno 5074 krát

Jen bych měl dotaz, jak daleko by mělo být vjezdové návěstidlo a předzvěst před stanicí? Nějak takto?

navestidlo2.jpg
Umístění vjezdového návěstidla

Re: Kolejiště TT 252 x 101 výška 32

PříspěvekNapsal: pon 28 led, 2019 5:01 pm
od D
Trixt:
Napojení depa na dopravní kolej je trochu nestandardní, ale i tak to může být. Nebo z koleje č. 3 udělej manipulační bez návěstidla.

Depo má krátkou kolej, sotva na zbrojení uhlím. Kde bude popelová jáma a zbrojení vodou, uprostřed 1. koleje?