Stránka 25 z 29

Re: "TELGÁRTSKÁ SLUČKA" 2700 x 2100

PříspěvekNapsal: úte 19 úno, 2019 12:37 pm
od modeln
milan ferdián píše:
igino píše:Aleš: Modeluješ stanicu Dobšiná alebo Dobšinskú ľadovú jaskyňu (DĽJ)? :?:

Dobšinsku ľadovou Jaskyňu.
Milan


Neberte smrtelne vazne co pisem.Modelujem viac menej podla skutocnosti,ale hlavne mdelujem si pre seba a moju radost s vlacikov.Krajinka tiez nebude podla origo krajiny,ale tak ako sa mi to paci.Pokial by to malobyt originalne,potreboval by som ovela vacsi priestor a to nemam,takze este raz,,Kolajisko si staviam pre seba,,-komu sa nepaci nech necha tak. :lol: :lol: :lol:

Re: "TELGÁRTSKÁ SLUČKA" 2700 x 2100

PříspěvekNapsal: úte 19 úno, 2019 3:26 pm
od Trixt
modeln píše:Kolajisko si staviam pre seba,,-komu sa nepaci nech necha tak. :lol: :lol: :lol:


Kolejiště máš moc pěkné. I z tvých příspěvků v tomto tématu čerpám spoustu zajímavých informací. Jen ta věta mě trochu překvapila. Já sem informace o kolejišti dávám právě jen kvůli připomínkám, neb bych se chtěl dopustit co nejméně chyb. Chvála sice povzbudí, ale bez kritiky to také nejde. ;)

Re: "TELGÁRTSKÁ SLUČKA" 2700 x 2100

PříspěvekNapsal: stř 20 úno, 2019 4:25 pm
od milan ferdián
Aleš roste ti konkurence,tak ten článek patří sem :mrgreen: .
Milan

Návštěva
Dnes máme slavný den.Po úporným pracovním shonu na stavbě,kde jsme strávili nekonečné hodiny času,bezesné noce,s pocitem někdy s tím praštit,nemluvě o shánění financí pro náš sen,jsme vše konečně zdárně dokončili,vyladili,zprovoznili naše vytoužené kolejiště.
Dveře se slavnostně otevírají a řada nedočkavců hlavně z řad příbuzných vstupují do místnosti,které letmým pohledem zříme rozdělení na koutek u vchodu a samotné kolejiště.Na stole leží skleněná kasička s nápisem dobrovolné vstupné,
příbuzní a známí nešetří penězmi neboť ví jak obrovské úsilí museli členové kroužku vynaložit.
Mezi levou stěnou a kolejištěm je pohodlný vstup o 90,0 cm a hned na úvod jsou návštěvníci fascinování monumentální stavbou železobetonového mostu s betonovým obloukem uprostřed a po stranách po dvou kamenných klenbách.Mladý průvodce nechává na moment vydechnout návštěvníky a po chvíli sděluje potřebné informace o viaduktu.Jedná se o Telgártskou slučku ,viadukt se jmenuje Telgártský,dlouhý je 86,55 m v naší modelové velikosti TT nezkrácený 722 mm a oproti realitě výškový rozdíl mezi dolnímu začátku a koncem horní trati slučky je 250 mm.A hned vidíme,jak zleva se nám blíží rychlík Horehronec,projíždí zastávkou Telgárt – penzión a mizí nám v tunelu.Na pár minut musíme posečkat než rychlík vyjede spirálu a vynoří se nalevo z tunelového portálu a míří k nám na viadukt.Rychlík se šesti vozy „Y“ je impo-
zantní a na viaduktu nám zastavuje pro fotochtivé publikum.Rychlík se po fotozastávce rozjíždí a pokračuje zpět do spirály,aby opět sjel na základní úroveň tratě.Po pár krocích se nám rozšiřuje prostor před kolejištěm až na 140,0 cm.
Obsluhující personál stanic na nás vykukuji zpoza kolejiště z druhé strany.Místa mají dost.Máme tam dva caparty z nich jeden obsluhuje odbočnou stanici s malou strojovu stanici ,laicky řečeno výtopna,druhý capart hlídá vratnou smyčku a spodní skrytou stanici.Další caparti jsou uvelebeni v koutku výklenku uprostřed nalevo mezi kolejištěm.První hlídá důle-
žitou odbočku na hlavní trati a druhý kontroluje skryťák s koncovou stanici.Máme možnost,když zahneme doleva,vidět další část kolejiště.Veškerý obsluhující personál drží v rukou tablety.Marne,pokrok je pokrok,to člověk nezastavi.
Mladý průvodce nám začíná vyprávět o kolejišti.
Na základní rovině je vedena hlavní trať přes zmiňovaný viadukt a pokračuje do skryté stanice.Je to prostě okruh.Soupravy mají možnost se obracet,ale až za chvíli povíme kde.Na hlavní trati leží odbočka spíše na jednom místě dvě odbočky.Ta první odbočka zleva patří pro skryťák číslo 1 a představuje fiktivní stanici v podobě vratné smyčky.Hned ta druhá odbočka pokračuje stoupáním do odbočné stanici.Hlavní větev nám pokračuje přes most a další odbočku do dalšího skryťáku číslo 2 taktéž v podobě vratné smyčky,ale ten je otevřen.Na odbočku máme napojenou lokálku.Ta se vine levotočivým obloukem,
pokračuje nad skryťákem,aby se opět stočila do pravotočivého oblouku,malého esíčka a lokálka končí v malé stanici.
Zmiňovali jsme se o soupravách z hlavní trati,tak ty se mohou obracet v těch vratných smyčkách.Caparti se činí,tak návštěvníci vidí dosti hustý provoz až se někdy diví,že nedochází k nehodám.Nešetří se chválou nad zpracovanou krajinou kolejiště.A kde je ten protivný architekt co furt z dálky do všeho kecal,toho lepší uvelebili v jiné místnosti s lahvinkou dobrého vína a ať prý kouká na nějakého Yvera.My si ho prej užili dost,úsměvně všichni přikyvují se šibalským pohledem v očích.
Tak přijďte zas,těšíme se.

Re: "TELGÁRTSKÁ SLUČKA" 2700 x 2100

PříspěvekNapsal: stř 20 úno, 2019 5:46 pm
od igino
Chcelo by to nejaké foto.

Re: "TELGÁRTSKÁ SLUČKA" 2700 x 2100

PříspěvekNapsal: stř 20 úno, 2019 6:41 pm
od milan ferdián
igino píše:Chcelo by to nejaké foto.

Tak to si musíš pár let počkat :wink: .
Milan

Re: "TELGÁRTSKÁ SLUČKA" 2700 x 2100

PříspěvekNapsal: stř 20 úno, 2019 6:54 pm
od Myšpulín
igino píše:Chcelo by to nejaké foto.

Jestli toho, co popsal Milan, tak to musíš zavřít oči. :D

Re: "TELGÁRTSKÁ SLUČKA" 2700 x 2100

PříspěvekNapsal: stř 20 úno, 2019 7:32 pm
od milan ferdián
To je pravda,vy musíte zavřít oči,já ne.Koukám na něj :mrgreen: .
Milan

Re: "TELGÁRTSKÁ SLUČKA" 2700 x 2100

PříspěvekNapsal: stř 20 úno, 2019 8:19 pm
od igino
Ja len že na modelovej trati MARGECANY - Č. SKALA som jazdil s kamarátom uz pre pár rokmi. Tak by to bolo zaujímavé porovnať. :wink:

Re: "TELGÁRTSKÁ SLUČKA" 2700 x 2100

PříspěvekNapsal: stř 20 úno, 2019 8:32 pm
od modeln
Trixt píše:
modeln píše:Kolajisko si staviam pre seba,,-komu sa nepaci nech necha tak. :lol: :lol: :lol:


Kolejiště máš moc pěkné. I z tvých příspěvků v tomto tématu čerpám spoustu zajímavých informací. Jen ta věta mě trochu překvapila. Já sem informace o kolejišti dávám právě jen kvůli připomínkám, neb bych se chtěl dopustit co nejméně chyb. Chvála sice povzbudí, ale bez kritiky to také nejde. ;)


I ja kritiku beriem,ale kvoli tomu ze sa niekomu nepaci trebars hrubost strku,nebudem ho stade vyberat,zvlast ked je uz zaschnuty.....Proste bola to moja volba a tak to bude, mne vyhovuje,tak dalej neriesim....Keby som mal brat do uvahy vsetky pripomienky,tak mam v miestnosti holy ram...

Re: "TELGÁRTSKÁ SLUČKA" 2700 x 2100

PříspěvekNapsal: stř 20 úno, 2019 8:37 pm
od modeln
milan ferdián píše:Aleš roste ti konkurence,tak ten článek patří sem :mrgreen: .
Milan

Návštěva
Dnes máme slavný den.Po úporným pracovním shonu na stavbě,kde jsme strávili nekonečné hodiny času,bezesné noce,s pocitem někdy s tím praštit,nemluvě o shánění financí pro náš sen,jsme vše konečně zdárně dokončili,vyladili,zprovoznili naše vytoužené kolejiště.
Dveře se slavnostně otevírají a řada nedočkavců hlavně z řad příbuzných vstupují do místnosti,které letmým pohledem zříme rozdělení na koutek u vchodu a samotné kolejiště.Na stole leží skleněná kasička s nápisem dobrovolné vstupné,
příbuzní a známí nešetří penězmi neboť ví jak obrovské úsilí museli členové kroužku vynaložit.
Mezi levou stěnou a kolejištěm je pohodlný vstup o 90,0 cm a hned na úvod jsou návštěvníci fascinování monumentální stavbou železobetonového mostu s betonovým obloukem uprostřed a po stranách po dvou kamenných klenbách.Mladý průvodce nechává na moment vydechnout návštěvníky a po chvíli sděluje potřebné informace o viaduktu.Jedná se o Telgártskou slučku ,viadukt se jmenuje Telgártský,dlouhý je 86,55 m v naší modelové velikosti TT nezkrácený 722 mm a oproti realitě výškový rozdíl mezi dolnímu začátku a koncem horní trati slučky je 250 mm.A hned vidíme,jak zleva se nám blíží rychlík Horehronec,projíždí zastávkou Telgárt – penzión a mizí nám v tunelu.Na pár minut musíme posečkat než rychlík vyjede spirálu a vynoří se nalevo z tunelového portálu a míří k nám na viadukt.Rychlík se šesti vozy „Y“ je impo-
zantní a na viaduktu nám zastavuje pro fotochtivé publikum.Rychlík se po fotozastávce rozjíždí a pokračuje zpět do spirály,aby opět sjel na základní úroveň tratě.Po pár krocích se nám rozšiřuje prostor před kolejištěm až na 140,0 cm.
Obsluhující personál stanic na nás vykukuji zpoza kolejiště z druhé strany.Místa mají dost.Máme tam dva caparty z nich jeden obsluhuje odbočnou stanici s malou strojovu stanici ,laicky řečeno výtopna,druhý capart hlídá vratnou smyčku a spodní skrytou stanici.Další caparti jsou uvelebeni v koutku výklenku uprostřed nalevo mezi kolejištěm.První hlídá důle-
žitou odbočku na hlavní trati a druhý kontroluje skryťák s koncovou stanici.Máme možnost,když zahneme doleva,vidět další část kolejiště.Veškerý obsluhující personál drží v rukou tablety.Marne,pokrok je pokrok,to člověk nezastavi.
Mladý průvodce nám začíná vyprávět o kolejišti.
Na základní rovině je vedena hlavní trať přes zmiňovaný viadukt a pokračuje do skryté stanice.Je to prostě okruh.Soupravy mají možnost se obracet,ale až za chvíli povíme kde.Na hlavní trati leží odbočka spíše na jednom místě dvě odbočky.Ta první odbočka zleva patří pro skryťák číslo 1 a představuje fiktivní stanici v podobě vratné smyčky.Hned ta druhá odbočka pokračuje stoupáním do odbočné stanici.Hlavní větev nám pokračuje přes most a další odbočku do dalšího skryťáku číslo 2 taktéž v podobě vratné smyčky,ale ten je otevřen.Na odbočku máme napojenou lokálku.Ta se vine levotočivým obloukem,
pokračuje nad skryťákem,aby se opět stočila do pravotočivého oblouku,malého esíčka a lokálka končí v malé stanici.
Zmiňovali jsme se o soupravách z hlavní trati,tak ty se mohou obracet v těch vratných smyčkách.Caparti se činí,tak návštěvníci vidí dosti hustý provoz až se někdy diví,že nedochází k nehodám.Nešetří se chválou nad zpracovanou krajinou kolejiště.A kde je ten protivný architekt co furt z dálky do všeho kecal,toho lepší uvelebili v jiné místnosti s lahvinkou dobrého vína a ať prý kouká na nějakého Yvera.My si ho prej užili dost,úsměvně všichni přikyvují se šibalským pohledem v očích.
Tak přijďte zas,těšíme se.


Milan,nieco co uz zaregistroval a tesim sa...,ako to bude pokracovat.No ak ma sledujes na FB-o com nepochybujem :lol: :lol: :lol: ,takisto vies,ze sa dostavam do tempa.V minulych dnoch mi pribudla do zbierky jedna prekrasna ,,gejsa,, z Japonska od firmy Kato-ale to isto vies :D :D :D

Re: "TELGÁRTSKÁ SLUČKA" 2700 x 2100

PříspěvekNapsal: stř 20 úno, 2019 8:40 pm
od Trixt
modeln píše:... kvoli tomu ze sa niekomu nepaci trebars hrubost strku,nebudem ho stade vyberat,zvlast ked je uz zaschnuty.....

Máš pravdu, rozebírat koleje by byl asi nesmysl. S tím souhlasím. Také nemohu předělat vše, co jsem tak úplně nezvládl. Třeba připomínka k mé odbočné stanici by znamenala rozebrat minimálně půlku této stanice a to se mi opravdu nechtělo. ;)

Re: "TELGÁRTSKÁ SLUČKA" 2700 x 2100

PříspěvekNapsal: stř 20 úno, 2019 8:49 pm
od milan ferdián
modeln píše:Milan,nieco co uz zaregistroval a tesim sa...,ako to bude pokracovat.No ak ma sledujes na FB-o com nepochybujem :lol: :lol: :lol: ,takisto vies,ze sa dostavam do tempa.V minulych dnoch mi pribudla do zbierky jedna prekrasna ,,gejsa,, z Japonska od firmy Kato-ale to isto vies :D :D :D

No na FB nejsem registrován a nemám přístup :lol: :lol: :lol: a přesto koukám :mrgreen: .
Milan

Re: "TELGÁRTSKÁ SLUČKA" 2700 x 2100

PříspěvekNapsal: stř 20 úno, 2019 9:12 pm
od modeln
milan ferdián píše:
modeln píše:Milan,nieco co uz zaregistroval a tesim sa...,ako to bude pokracovat.No ak ma sledujes na FB-o com nepochybujem :lol: :lol: :lol: ,takisto vies,ze sa dostavam do tempa.V minulych dnoch mi pribudla do zbierky jedna prekrasna ,,gejsa,, z Japonska od firmy Kato-ale to isto vies :D :D :D

No na FB nejsem registrován a nemám přístup :lol: :lol: :lol: a přesto koukám :mrgreen: .
Milan


Si tajomny ako hrad v Karpatoch,napis mi na mail,budes dostavat pravidelne obrazky-ovsem ak chces :wink: :wink: :wink: Sem nedavam vsetko....Moj mail je aktivny,myslim ten co mas....

Re: "TELGÁRTSKÁ SLUČKA" 2700 x 2100

PříspěvekNapsal: čtv 21 úno, 2019 10:20 am
od milan ferdián
pokračování:
S prohlášením,že kdajaký N-kár :wink: může mít na svém kolejišti oba viadukty jak Telgártský a Chmarošský,tak po intenzivních jednáních,bojích můžeme prohlásit,my TT-ečkaři budeme mít též i ten druhý obloukový/R2500/ kamenný most nezkrácený zvaný Chmarošský.Vivat.
-m-

Re: "TELGÁRTSKÁ SLUČKA" 2700 x 2100

PříspěvekNapsal: čtv 21 úno, 2019 10:33 pm
od Vladimír_B
A ze mě si budou dělat legraci... :D