Stránka 24 z 31

Re: radula63 - kolejiště Odbočná dle Milana Ferdiána

PříspěvekNapsal: pon 18 kvě, 2020 4:04 pm
od Vojtěch Vorel
Zdravím, krásná práce. Ta zahrádka bude asi otázka vkusu; Hradec Králové-Slezské předměstí - zahrádka v místě 2 (v místě 1, tj. mezi nádražím a skladištěm, záchody), Potštejn - jakási zahrádka v místě 1 (v místě 2 jsem vždycky viděl jenom křoví a stromy). Tady by se mi zahrádka líbila asi víc v místě 1, protože když se nějakej týpek sebere a pojede se učit smyky (nebo silničáři vyhrnovat sníh), tak by z rajčat byla omáčka a z jahod džem. :)

Re: radula63 - kolejiště Odbočná dle Milana Ferdiána

PříspěvekNapsal: pon 18 kvě, 2020 5:43 pm
od Pavel 152
Ten můj stan, danajský dar co? Musí se někam strčit. A těší mě, že tam občas pojede hurvínek.
Pavel

Re: radula63 - kolejiště Odbočná dle Milana Ferdiána

PříspěvekNapsal: pon 18 kvě, 2020 6:16 pm
od Barbucha
Ahoj,
pokud tam bude zastávka autobusu, tak bych zahrádku na té otočce nedělal, autobusy většinou končily nějakou točnou a místem, kde můžou stát v pauze. Za mě zahrádka 1.
Pavel

Re: radula63 - kolejiště Odbočná dle Milana Ferdiána

PříspěvekNapsal: pon 18 kvě, 2020 7:05 pm
od Ivan
Kolejiště moc povedené, těším se na dokončení. Já bych ještě upravil v návrhu toto :
- chlivek na drůbež bych nedával přes silnici, ale k zahrádce 2
-silnice mi přijde moc široká (to ale může fotka zkreslovat), trochu bych ji zúžil, resp. více naznačil krajnici hrubší sterkem, trávou apod.
-v místě zahrádky 1 dát studnu, případne strom, rozcestník KČT

Re: radula63 - kolejiště Odbočná dle Milana Ferdiána

PříspěvekNapsal: pon 18 kvě, 2020 7:37 pm
od radula63
Ivane
- Silnici bych nezužoval. Má 5,5cm. Za staniční budovou vede těsně okolo staniční budovy.
- Mnou navrhovaný dvorek s drůbeží na foto je k jinému domu. Jestli myslíš druhý dvorek s drůbeží pro pana přednostu, tak pak chápu u zahrádky 2.

Re: radula63 - kolejiště Odbočná dle Milana Ferdiána

PříspěvekNapsal: pon 18 kvě, 2020 7:51 pm
od Radek Strnad
Já tomu Radku rozumím, že ta návěstidla kryjí přejezd. Ale kdybych to takto měl na svém kolejišti, tak bych to předělal. Prostě mi ty části kolejí přijdou nevyužité. A také bych "zdopravnil" kolej u budovy. Stejně ji nemůžeš celou využít, protože při odstavení vozů před budovou by výpravčí nic neviděl. Udělal bych manipulační kolej kusou a to skladiště bych posunul do silnice. Ta silnice je fakt široká a je možnost ji i trochu posunout dovnitř. Na lokálkách vedla dřív ke stanici jen prašná cesta, kde se náklaďák s osobním autem měly problém vyhnout. Měl bych tak tři dopr. koleje a manipulační by zůstala. Ale to jsou jen nápady profesionálně zdeformovaného kolejišťového jezdiče :lol: . Jakmile vidím někde nějaké místo, už tam vkládám další kolej. :mrgreen: Ale i takto se mi to líbí. Nemám rád přeplácaniny a vlakodromy.

Re: radula63 - kolejiště Odbočná dle Milana Ferdiána

PříspěvekNapsal: pon 18 kvě, 2020 8:21 pm
od radula63
Radek Strnad píše:Já tomu Radku rozumím, že ta návěstidla kryjí přejezd. Ale kdybych to takto měl na svém kolejišti, tak bych to předělal. Prostě mi ty části kolejí přijdou nevyužité. A také bych "zdopravnil" kolej u budovy. Stejně ji nemůžeš celou využít, protože při odstavení vozů před budovou by výpravčí nic neviděl. Udělal bych manipulační kolej kusou a to skladiště bych posunul do silnice. Ta silnice je fakt široká a je možnost ji i trochu posunout dovnitř. Na lokálkách vedla dřív ke stanici jen prašná cesta, kde se náklaďák s osobním autem měly problém vyhnout. Měl bych tak tři dopr. koleje a manipulační by zůstala. Ale to jsou jen nápady profesionálně zdeformovaného kolejišťového jezdiče :lol: . Jakmile vidím někde nějaké místo, už tam vkládám další kolej. :mrgreen: Ale i takto se mi to líbí. Nemám rád přeplácaniny a vlakodromy.

Radku.
Kolej u budovy v Odbočné je "půlená". Před budovou je dopravní část i na 4-nápravový motorový vůz. Z pravé strany je možný vjezd i odjezd. Okolo skladiště už ně (manipulační část). Bohužel jsem si ulomil návěstidlo, které stálo u skladiště (červená/bílá). Původně byla kolej jen manipulační, zdopravnil jsem ji já. Kdybych to neudělal, tak se na lokálku či z ní dostanu jen z jedné koleje.
Podle plánku je i v koncové stanici dopravní kolej jen jedna, zdopravnil jsem obě a ačkoli by ve skutečnosti neměla návěstidla a byla by krytá lichoběžníkovou tabulkou, tak jsou tam mechanická návěstidla jednoramenná. Odjezdové sloučené pro obě koleje vedle jazyků krajní výhybky.

Záchodky jsou v Odbočné z boku přístavku staniční budovy - tedy od současného malého parkoviště (zahrádka 1). Vedle je 2,5cm široký sypaný chodník vedoucí mezi silnicí a nástupištěm.

Prošel jsem si v hlavě vaše odpovědi. Takže se spíše přikláním k zahrádce verze 1. Točna pro případný autobus zůstane zachována, stejně tak parkoviště bude vlastně na točně. Silnici za budovou trošku zúžím, okolo budovy bude sypaný chodník. Silnice za skladiště zůstane zachována ve stejné šířce jak je - je tam pod převisem střechy rampa . Takže při skládání nebo nakládání zboží se cesta dost zúží. Je to však slepá cesta, takže provoz na takovéto komunikaci bude velmi nízký. Přejezd zatím není krytý ani kříži... Do budoucna tam bude světelná signalizace, možná i se závorami AŽD.

Re: radula63 - kolejiště Odbočná dle Milana Ferdiána

PříspěvekNapsal: pon 18 kvě, 2020 8:43 pm
od Michal Šuhajda
Ahoj, mě tam nejvíc nesedí ta točny pro autobus.
Tedy za mě:
- autobus se bude otáčet couváním mezi sklad a budovu stejně jako auta ke skladu.
- asfaltová silnice končí mezi domkem a vypr. budovou
- zahrádka včetně kůlny a WC na místě 2. Mezi ní a domkem silnice přechází v cestu , odbočuje vjezd do dvora domu naproti nádraží. Cesta se ztrácí mezi stromy u potoka.
- U domku schází hospodářské zázemí. Chlívky, kurník, seník, stodola. Dvůr bývá snadno přístupný z cesty. Většinou se chodí z “venku” / cesty na dvůr a pak do chalupy. Udelal bych domek vpravo od domku (z části na místě točny)přes dvůr pak výše popsanou hospodářskou budovu (chlivek se seníkem na půdě)
Horní nádraží je parádní i tím jak je maskované. Zahrádku bych tu též doplnil.

Re: radula63 - kolejiště Odbočná dle Milana Ferdiána

PříspěvekNapsal: úte 19 kvě, 2020 7:33 am
od Sandy
Michal to popsal hezky.
Za mě ještě:
- pokud neuvažuješ o Faller Car systemu, tak zapomeň na autobus. Autobusová zastávka je na hlavní silnici před přejezdem....
- cesta ke stanici byla původně jen pro povozy. Později ji malinko rošířili ( tak na 4 m) a část vyasfaltovali. Za stanicí je to pořád prašná cesta, na které občas parkují dvě nebo tři auta.
- všechny stromy v oblouku vedlejší trati bych posunul až ke kolejím
- tábořiště je v pravém dolním rohu u toho značkovače.
- na manipulační ploše bych vyhodil tu menší budovu
- auta u skladiště stojí na nezpevněné ploše plné louží
- hospodářství malozemědělce potřebuje nějaké zázemí: chlívky a kurníky místo původní autobusové zahrádky, dřevěná kůlna vprav od od obytné budovy. Plot vpravo je dřevěný, plaňkový. Vlevo to trošku zmodernizovali. Plot je z plotových dílců na podezdívce cca 50 cm. Vrata na zablácený dvůr jsou v podobném duchu.
- zahrádka 1 slouží již jen jako "okrasná" s několika trvalkami. Pod stromem je studna s pumpou a kolem ní cestička na nástupiště.
- na zahrádce 2 jsou zbytky podružných staveb, které k takové stanici patřily (chlívky, WC, apod.)
- nechal bych zarůst (stromy, křovím) celou část podél trati od opěrné zdi vlevo až po "ohradu pro ovce" vpravo. Možná by nebylo od věci nechat vlaky projíždět "tunelem" z křovin a stromků. Vpředu nižší, aby byl vidět projíždějící vlak. Vzadu vyšší na optické oddělení koncové části trati
- patníky (nebo plot?) bych odstranil a místo nich by byly nízké keře nebo náletové stromky.
- kolejiště ve stanicích bych trochu "znekulturnil" - trsy trávy mimo nástupiště, tráva mezi rampou a kolejí apod.

Re: radula63 - kolejiště Odbočná dle Milana Ferdiána

PříspěvekNapsal: úte 19 kvě, 2020 8:05 am
od prcek
Muj nazor je, ze zahradka v miste 1 nedava smysl, nebo musi zustat pruchod primo na nastupiste. Lidi jsou lini a pres budovu chodi jen ten, kdo nema jizdenku, zbytek nejkratsi cestou k vlaku - dost mozna rovnou z prejezdu mezi kolejema, pripadne ze zastavky kolem budovy.
Zrovna tak si nemyslim, ze zastavka autobusu by byla kryta, kdyz je (byla) k dispozici cekarna na nadrazi.
Silnici bych naopak u nadrazni budovy klidne zuzil - je slepa a neni duvod, aby se tam mijely 2 autobusy.
Jestli tam autobus konci, je potreba, aby mel kde cekat, ale proc by mel koncit - jsou nadrazi, kam autobus zajizdi do nejake slepe ulice, ale konecnou tam nema.
(vypada to, ze jen kritizuju, coz jsem nechtel, libi se mi to i tak,jak to je)

Re: radula63 - kolejiště Odbočná dle Milana Ferdiána

PříspěvekNapsal: úte 19 kvě, 2020 8:22 am
od Vojtěch Vorel
Jak píšete, je to právě v Potštejně - mezi nádražní budovou a zahrádkou je cestička na perón. Co se silnice týče, nemusela by být ani široká (nízká intenzita dopravy) ani úzká (autobusy, případně zaparkovaná auta, která v posledních letech stojí, kde se dá i nedá - např. uzší silnice a vyježděná tráva). Tady bych se zkusil odrazit od toho, jak to na nádrží vypadalo v letech výstavby a jestli se od té doby dělala nějaká významná rekonstrukce (např. vydláždění + rozšíření cesty ve 30. letech s ohledem na tehdejší šířku silničních vozidel...).

Re: radula63 - kolejiště Odbočná dle Milana Ferdiána

PříspěvekNapsal: úte 19 kvě, 2020 9:06 am
od prcek
Ha Potstejn - to je tam, co jsem se vyhrabal k hradu a byl zavreny :-)
Ale maji tam turistickou mapu s neobvyklym rozcestnikem - na mapy.cz je videt

Re: radula63 - kolejiště Odbočná dle Milana Ferdiána

PříspěvekNapsal: úte 19 kvě, 2020 1:50 pm
od Radek
Taky souhlasím s Michalem. V reálu taky není asfaltový plac místo, kde by chtěl člověk trávit dovolenou. Model stejně dělají hlavně detaily, takže nakonec jde víc o to jak, než o to co. A ty umíš, takže strach nemám. :wink:

Re: radula63 - kolejiště Odbočná dle Milana Ferdiána

PříspěvekNapsal: čtv 30 črc, 2020 11:17 am
od radula63
Přeji hezké odpoledne.
Pustil jsem se do ovládacího panelu.
Kovová krabice z 1mm plechu nastříkaná černým komaxitem KK07-355 (350x70x217mm) z GME, bohužel už se špatně shání, výrobce daný rozměr už nevyrábí.
Ovládací panel nakreslen v Corelu, vytisknuto na karton , vyříznuty otvory na kontrolky a zalaminováno.
Osazení přepínacích tlačítek ONPOW, některé i s aretací, s prosvětlením https://www.tme.eu/cz/details/v8y-11-24 ... y-11-24-g/ .
Dva konektory cannon 25pin na propojení kabely s kolejištěm.
Pořizovací cena celého ovládacího pultu cca 3 tisíce Kč.
109883232_631656967767865_7707768738696422979_n.jpg

Re: radula63 - kolejiště Odbočná dle Milana Ferdiána

PříspěvekNapsal: čtv 30 črc, 2020 5:08 pm
od workous
Parádní profi práce je vidět, že Odbočná je v dobrých rukou ..Milan si musí pobrukovat, jak to pěkně navrhnul a Vy dva tomu dáváte život.(myslím tedy i předchozího majitele :).

Workous