Co se osvětlení týče asi bych se podíval do stanic ve svém okolí které mají ještě samostaná světla (jejich rozmístění se tak moc průběhem let neměnilo) a ne sdružené na větších stožárech, tak trochu se dá i odvozovat proč jsou tam kde jsou, nejlíp v noci kdy svítí a kde je vidět co vše osvětlí... U zhlaví je to o tom aby provozní obsluha dráhy viděla na vyhybky, u zbytku nádraží jsou světla spíš kolen kolejí kde je větší frekvence pohybu nejen vozidel ale i lidí kolem nástupišť, kam nedosvété světlla třeba od krytého peronu u budovy. Ve starších epochách byli menší petrolejové lampy třeba i na více nástupištích... ale to dohledáš na starých fotkách 6elezného Brodu a dalších...
A něco ze součastnosti...
Mladá Boleslav Lampy vedle průjezdné koleje (pokud jsem se neztratil na zhlaví) od Prahy směrem k výpravní budově
Bakov nad Jizerou, focené skoro od VB směrem k bývalému skladu, takže lampy vedle průjezdné koleje od MB směrem k výpravní budově
A asi bych toho našel víc ale už spíš ve dne...
Jaromír