Stránka 22 z 25

Re: Kolejiště H0 na půdě, návrh a stavba - MiŠ

PříspěvekNapsal: stř 28 říj, 2020 8:38 pm
od Michal Šuhajda
Jirkátor píše:Taky jsem se nechal zlákat a zkusím to. Jen budou trochu menší.

Príma! S chutí do toho, jen to bude chtít asi tenčí drát, aby větve nezpůsobily příliš humpolácky.

Re: Kolejiště H0 na půdě, návrh a stavba - MiŠ

PříspěvekNapsal: ned 01 lis, 2020 10:59 pm
od Michal Šuhajda
V pauze mezi motáním dalších stromů jsem se pustil do skal. V zemi České, přeci “Bory šumí po skalinách...”, tak nemohu sázet borovice na louku. Lesík je “pokácen” a pustil jsem se do pokladu. Na Rajceti je pár dalších fotek.

Re: Kolejiště H0 na půdě, návrh a stavba - MiŠ

PříspěvekNapsal: pon 02 lis, 2020 1:11 am
od Michal Šuhajda
Jo a malém bych zapomněl, ve stavbě je nová trasa VN 22kV. Sloupy vlastní výroby - špejle, kousky evergreenu, papír a bužírka. Vyráběly je z části děti v rámci domácí výuky pracovní výchovy :) .
Některé sloupy budu muset ještě srovnat, ale to až před natažením lan. Vpředu jsou zdvojené izolátory, protože el. vedení směrem k fotografovi překračuje železnici.

Re: Kolejiště H0 na půdě, návrh a stavba - MiŠ

PříspěvekNapsal: pon 02 lis, 2020 7:08 pm
od cipisekmp
Zdravim. Jen at si deti hraji. Ze to neni trebas dokonale? No a co. Cipisekmp.

Re: Kolejiště H0 na půdě, návrh a stavba - MiŠ

PříspěvekNapsal: úte 10 lis, 2020 11:04 pm
od Michal Šuhajda
Komu se nelení, tomu se zelení. Ano, poslední dobou tvořím stromy. Jinak vlastně nic. Když jsem unaven z borovic pustím se do listnáčů a naopak. Stromů už je přes čtyřicet, k tomu par křovin a pomalu dochází Polyfibre. Ještě tak tři až pět kousků a načnu druhé balení. Vázacího drátu už jedu čtvrté 30m klubko. Naštěstí jsem se před zavřením obchodů zásobil do rezervy.
Pro odreagování jsem zasadil prvních 10 borovic a doplnil je několika listnáči. Na kopci je teď cca 15 stromů. Druhá várka borovic je ve stadiu jehličení. Les bude klesat až k silničce.

Re: Kolejiště H0 na půdě, návrh a stavba - MiŠ

PříspěvekNapsal: stř 11 lis, 2020 9:32 am
od jirkah
Vypadá to výborně ,asi přijdu na výuku :-) stromů není nikdy dost .

Re: Kolejiště H0 na půdě, návrh a stavba - MiŠ

PříspěvekNapsal: stř 11 lis, 2020 11:36 am
od Michal Šuhajda
Jen přijď, dokud mám materiál. Aspoň budu mít důvod uklidit :)

Re: Kolejiště H0 na půdě, návrh a stavba - MiŠ

PříspěvekNapsal: stř 11 lis, 2020 5:10 pm
od Vladimír_B
jirkah píše:Vypadá to výborně ,asi přijdu na výuku :-) stromů není nikdy dost .
Jen pozor na měřítko! Ať z toho nemáš sekvoje! :D Sorry...

Re: Kolejiště H0 na půdě, návrh a stavba - MiŠ

PříspěvekNapsal: stř 11 lis, 2020 6:05 pm
od Michal Šuhajda
Já spíš dělám podmíráky. Největší borovice má 18 cm. Ostatní jsou okolo 15 cm, nejmenší má zatím 11, ale mám 4 ks do školky zatím ve stavu koster. To bude pokus o “vánoční” borovičky. Sám jsem zvědav jak to dopadne.
Včera jsem ovocné stromy tedy přesněji jabloně, které mají drobnější listy sypal opadem z Naturexu od Polák model, tedy tím co opadalo při olistění větších stromů a ty kousky mi připadaly povědomé. Protože toho opadalo málo, vytáhl jsem sáček se zelenými pilinami a doplnil. Bylo to ono, jen piliny mají trochu jiný odstín.
Nabízí se hádanka, nebo tipovací soutěž:
Na přiložené fotce je originál Naturex a domácí posyp. Poznáte originál? Schválně, je Naturex ten tmavší (vlevo), nebo světlejší (vpravo)?

Re: Kolejiště H0 na půdě, návrh a stavba - MiŠ

PříspěvekNapsal: pon 16 lis, 2020 2:21 pm
od Michal Šuhajda
Zdá se, že na soutěž neměl nikdo náladu, tak bych rád napsal odpověď, ale už si nepamatuju, co je originál :D
Nicméně jsem mírně pokročil v rámci zelenění a naRajce jsem přidal pár fotek. Mile mě překvapila výroba křoví, které jde velice rychle, akorát ho musím dělat ve větších sériích. Teď vzniklo 11 kousků za 2 hodiny a to ho dělala z části dcera pod odborným vedením. Předvedl jsem první a druhý kousek a pak už motala, foliovala a posypávala sama, na mě zbyly práce typu mytí lakování apod.

Re: Kolejiště H0 na půdě, návrh a stavba - MiŠ

PříspěvekNapsal: ned 20 pro, 2020 9:39 pm
od Michal Šuhajda
Tak jsem dnes strávil 2 hodiny pokusy o rozhýbání výhybek s přestavníky MTB.
Po cca 4 měsících odstávky a vypnutí jsem byl velmi nemile překvapen. Nejprve téměř všechny přestavníky vůbec nereagovaly na pokyny. Myslel jsem di, ze je chyba na straně centrály a ovládání, ale bohužel to vypadá spis na chyby přestavníků, které zatuhnuly v mezipolohách a odmítaly se hnout, protože po dotlačení rukou se některé pohnuly jednou, některé opakovaně, některé vůbec. Doufal jsem, že pružné táhli k výhybce známy problém vyřeší, ale bohužel se zda, ze nikoliv.
Po výše uvedené snaze, jsem dostal zhlaví do stavu, že při volbě cesty přestaví 1-2 výhybky ze čtyř. Jsem z toho opravdu hodně rozmrzen, skoro bych řekl nas.an.
Nemáte někdo podobnou zkušenost? Případně řešení jak upravit koncové kontakty?

Re: Kolejiště H0 na půdě, návrh a stavba - MiŠ

PříspěvekNapsal: ned 20 pro, 2020 10:02 pm
od lajblt
Takhle jsem dopadl s MP1. Z osmi jich chcíplo po roce nečinnosti šest. Bohužel to bylo už tři roky od koupě. :( Doufám, že MP5, které jsem pořídil místo nich, vydrží déle. S Hoffmany ve druhé stanici není problém ani po šestiletém "uskladnění".
Jinak s MP5 mám tu zkušenost, že pořádně fungují až při napětí 12V=. Pokud jsem je napájel jen 10V=, nedobíhaly správně do koncových poloh.

Re: Kolejiště H0 na půdě, návrh a stavba - MiŠ

PříspěvekNapsal: ned 20 pro, 2020 11:29 pm
od hank61
Michal Šuhajda píše:Tak jsem dnes strávil 2 hodiny pokusy o rozhýbání výhybek s přestavníky MTB.
Po cca 4 měsících odstávky a vypnutí jsem byl velmi nemile překvapen. Nejprve téměř všechny přestavníky vůbec nereagovaly na pokyny. Myslel jsem di, ze je chyba na straně centrály a ovládání, ale bohužel to vypadá spis na chyby přestavníků, které zatuhnuly v mezipolohách a odmítaly se hnout, protože po dotlačení rukou se některé pohnuly jednou, některé opakovaně, některé vůbec. Doufal jsem, že pružné táhli k výhybce známy problém vyřeší, ale bohužel se zda, ze nikoliv.
Po výše uvedené snaze, jsem dostal zhlaví do stavu, že při volbě cesty přestaví 1-2 výhybky ze čtyř. Jsem z toho opravdu hodně rozmrzen, skoro bych řekl nas.an.
Nemáte někdo podobnou zkušenost? Případně řešení jak upravit koncové kontakty?


Michale. Někde se to tu ještě nedávno řešilo a minimálně já a Hopeter jsme měli s MP1 rovněž po nějaké odstávce naprosto stejné problémy. Údajně to prý dělaly pouze MP1 z první série, ale já na ně již po této zkušenosti natolik zanevřel, že raději používám už jen bezproblémová serva.

Re: Kolejiště H0 na půdě, návrh a stavba - MiŠ

PříspěvekNapsal: pon 21 pro, 2020 4:54 am
od MirekTT
MP1 máme na sluníčkuII. Rok se na něj nesáhlo a brzy se začne zase pracovat, tak jsem zvědav, v jakém stavu to bude. Zkušenost ukázala, že na MTB přestavníky je jistější 15V. Na dvanáct pouze přes tenkou strunu přímo pod výměnou, tedy velmi lehký chod výhybky. Jinak skutečně hrozí nedojetí.
V přestavníku nemá co chcípnout. Je to jen motorek točící vačkou, která přesouvá šoupátko a cvaká mikrospínači. Nedovedu si moc představit, že by kontakty napadla koroze, nebo že by se začal rozpadat plast. A jiná destrukce při běžném skladování a používání mně nenapadá.

Re: Kolejiště H0 na půdě, návrh a stavba - MiŠ

PříspěvekNapsal: pon 21 pro, 2020 10:00 am
od hopeter
Ano potvrzuji , z deseti MP1 čtyři nefunkční po delší odstávce. Bohužel tak to je. Postupně přecházím na serva.:wink: