Velká úvraťová stanice - 300x120 TT

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Velká úvraťová stanice - 300x120 TT

Příspěvekod sirgeorge67 » stř 23 pro, 2015 7:33 pm

hopeter píše:Jen taková drobnost - jak budeš řešit rozpojování při posunu. Nějak mě to vychází,že na ruční manipulaci budeš mít krátké ruce... Pokud tedy nebude přístup ze všech stran. :wink:



Přístup bude kromě zadní strany ze všech stran. Z přední strany k nejzaššímu místu (vlečkaOstro) je přesně 100 cm, takže by snad problém nastat nemusel a počítám i s nějakým ??? systémem rozpojovačů (pomocí relé apod.)
sirgeorge67
 
Příspěvky: 21
Registrován: stř 10 čer, 2015 8:15 am

Re: Velká úvraťová stanice - 300x120 TT

Příspěvekod sirgeorge67 » stř 23 pro, 2015 7:35 pm

jirkan píše:Při prvním pohledu bych se asi pokusil tu spojku napojit dál od zhlaví a taky by se asi hodila i nějaká výtažná kolej. Takhle by posun ve stanici blokoval provoz na volné trati.


Výtažnou kolej zkusím nějak domyslet, uvidíme o kolik by se zkrátila délka staničních kolejí.
sirgeorge67
 
Příspěvky: 21
Registrován: stř 10 čer, 2015 8:15 am

Re: Velká úvraťová stanice - 300x120 TT

Příspěvekod vmucha » stř 23 pro, 2015 8:10 pm

Můj pohled. Rozdělil bych nádraží na nákladní a osobní část. Nahoru místo depa bych dal odstavné koleje, místo vlečky poštovní kolej.Dolů doleva depo a místo odstavnych koleji fabriku shora. Za nádražím by pokračovalo město. Teoreticky s tramvají se zastávkou před stanicí. U nákladního nádraží bych dal staniční budovu jiného stavebního slohu. Kdysi se tu potkavaly dvě soukromé společnosti se svým vlastním nádražím. Po přechodu pod ČSD se nádraží spojila a specializovala.
Doupovská dráha 2. epocha TT
vmucha
 
Příspěvky: 654
Registrován: stř 10 bře, 2010 11:42 am
Bydliště: Mšené-lázně

Re: Velká úvraťová stanice - 300x120 TT

Příspěvekod sirgeorge67 » stř 23 pro, 2015 8:42 pm

sirgeorge67 píše:
jirkan píše:Při prvním pohledu bych se asi pokusil tu spojku napojit dál od zhlaví a taky by se asi hodila i nějaká výtažná kolej. Takhle by posun ve stanici blokoval provoz na volné trati.


Výtažnou kolej zkusím nějak domyslet, uvidíme o kolik by se zkrátila délka staničních kolejí.


Tak plánek s výtažnou kolejí.
Přílohy
koncové X - trojúhelník B.jpg
sirgeorge67
 
Příspěvky: 21
Registrován: stř 10 čer, 2015 8:15 am

Re: Velká úvraťová stanice - 300x120 TT

Příspěvekod sirgeorge67 » stř 23 pro, 2015 8:43 pm

vmucha píše:Můj pohled. Rozdělil bych nádraží na nákladní a osobní část. Nahoru místo depa bych dal odstavné koleje, místo vlečky poštovní kolej.Dolů doleva depo a místo odstavnych koleji fabriku shora. Za nádražím by pokračovalo město. Teoreticky s tramvají se zastávkou před stanicí. U nákladního nádraží bych dal staniční budovu jiného stavebního slohu. Kdysi se tu potkavaly dvě soukromé společnosti se svým vlastním nádražím. Po přechodu pod ČSD se nádraží spojila a specializovala.


I tohle zvážím. Když tak plánek sem zase hodím.
sirgeorge67
 
Příspěvky: 21
Registrován: stř 10 čer, 2015 8:15 am

Re: Velká úvraťová stanice - 300x120 TT

Příspěvekod milan ferdián » stř 23 pro, 2015 9:06 pm

Není to stejné,jen podobné.Nalevo opravna lokomotiv,vedle ní lokomotivní remíza,naproti tankování naftou,pod ní uhelné figury,osobní část lokálky,osobní část hlavní,nákladní část,vlečky.K odjezdu je připraven u staniční budovy osobní vlak,po ním dva rychlíky a jedno Pn.
Přílohy
034_Kylešovice – DF.jpg
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Velká úvraťová stanice - 300x120 TT

Příspěvekod sidlo » stř 23 pro, 2015 9:08 pm

sirgeorge67 píše:Tak plánek s výtažnou kolejí.

Jedna kolej z depa byla nahrazena třemi kolejemi, které všechny vedou přes jednu výhybku.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3744
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Velká úvraťová stanice - 300x120 TT

Příspěvekod sirgeorge67 » stř 23 pro, 2015 10:16 pm

Úprava depa. Bylo by to takhle lépe?
Přílohy
koncové X - trojúhelník C.jpg
sirgeorge67
 
Příspěvky: 21
Registrován: stř 10 čer, 2015 8:15 am

Re: Velká úvraťová stanice - 300x120 TT

Příspěvekod Rocky_MK » stř 23 pro, 2015 10:53 pm

Popelová jáma vedle skládky uhlí? Nevím.
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Velká úvraťová stanice - 300x120 TT

Příspěvekod jirkan » čtv 24 pro, 2015 8:07 am

Nějak se mi pořád nelíbí to pravé zhlaví. Je takové moc pokroucené, což bude navíc komplikovat i případné rozpojování a spřahování souprav. Možná by nebylo nutné vše se snažit stáhnout do jediné kusé koleje. Taky bych ubral nějakou tu kolej v osobní části, popř. ji opravdu řešil buď jako šturcovou, nebo podobně, jako je to ve výš zobrazených Kylešovicích. Potom by mohla nádražní budova jít kousek vpravo a zbylo by více místa pro depo.
Rozpojování bych určitě řešil rozpojovacími kolejemi. I tak je ten metr na případnou nouzovou manipulaci dost. Proto bych zvážil celé nádraží mírně pootočit zpět tak, aby osobní skupina směřovala mírně vpravo vzhůru, nákladní naopak vpravo dolů. Tím se jednak naruší to paralelní vedení kolejí s hranou kolejiště, jednak se celá oblast, kde se bude hojně rozpojovat, přesune více dopředu.
Taky bych se zamyslel nad nějakým fíglem, jak opticky zamaskovat ten dlouhý oblouk doleva dolů, aby se vlaky moc nelámaly - nebo spíš aby to nebylo vidět.
Skrytá nádraží budou v jedné úrovni nebo nad sebou?
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: Velká úvraťová stanice - 300x120 TT

Příspěvekod Polabský » čtv 24 pro, 2015 10:25 am

sirgeorge67 píše:Úprava depa. Bylo by to takhle lépe?


Ta myšlenka druhého napojení z druhé strany přes točnu není špatná.
Chybné je ale uspořádání zauhlování, odpopelování.

Pokusím se tak nahrubo nastínit provoz.
Parní lokomotiva "cizí" (z jiného depa) zajíždí do depa pro určitou potřebu.
Minimálně, když pominu nutnost otočení, tak se musí odkalit, to se děje na kraji popelové jámy se sítem. To proto aby se odkalením nerozfoukal popel z jámy. Pak potřebuje vysypat popel. Už při sypání popele a případném čištění sazí z dýmnice se může dobírat voda. Případně jede i dobrat uhlí. I v tomto místě může být umístěn vodní jeřáb.
Proto je v depu příjezdová kolej s jámou a vodním jeřábem a uhlí může být bokem.

Domácí parní lokomotiva absolvuje po příjezdu stejnou proceduru. Po dozbrojení se buď přímo odstaví, případně i venku pod parou. V tu dobu se u ní starají předtápěči, kteří jí udržují na sníženém tlak. Pokud je nutná drobná údržba zajíždí do depa. Podle rozsahu opravy se nechává zatopená, nebo se shodí oheň a zatápí se až po opravě. Lokomotiva se shozeným ohněm je teoreticky schopná pohybu ale provozně to nejde, protože výfuky páry do komína způsobí brutální schlazení pece, které může způsobit její velmi vážné poškození.

Pro zbrojení motorové trakce byly zpočátku zbudovány jednoduché čerpačky, i umístěné ve vyřazené Z-etce (př. Vršovice) které často braly naftu přímo z vedle stojící cisterny. Teprve později vznikaly stacinární čerpačky, někde i následně nahrazované nadzemními cisternami Bencalor. Existuje stavebnice v bleptu :D , v H0 i TT.
Polabský
 
Příspěvky: 856
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

Re: Velká úvraťová stanice - 300x120 TT

Příspěvekod lajblt » čtv 24 pro, 2015 6:17 pm

Depo napojené na osobní část bude způsobovat spoustu problémů. Pokud bude jako strojová kolej vyhrazena ta nejblíže staniční budově, bude docházet k nestálým přejezdům vozidel, což ohrožuje ve skutečném provozu příchod/dochod cestujících k vlakům/od vlaků. Navíc bude o jednu kolej méně pro osobní dopravu. A co zásobování depa pohonnými hmotami a mazivy? Uhlí a popel v epoše V neberu v úvahu.
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Velká úvraťová stanice - 300x120 TT

Příspěvekod sidlo » pát 25 pro, 2015 10:54 am

Tady na tom fóru se mi líbí, že na všechno existuje příklad z praxe :lol:

A co taková Jaroměř?

https://mapy.cz/zakladni?x=15.9082299&y=50.3413118&z=18&base=ophoto&source=muni&id=2489
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3744
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Velká úvraťová stanice - 300x120 TT

Příspěvekod milan ferdián » pát 25 pro, 2015 11:55 am

No sice Jaroměř je odbočná stanice,to by tak ani nevadilo,ale to by musel kolega lokomotivní depo šikovně zapasovat. :wink:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Velká úvraťová stanice - 300x120 TT

Příspěvekod lajblt » pát 25 pro, 2015 4:49 pm

2 sidlo: Ono je na té satelitní mapě vidět, že kolejiště výtopny umožňovalo obsloužení lokomotivy bez toho, že by zbytečně přejela před budovou (to je ta "nelogická" kolejová spojka na fotce vpravo nahoře). Lokomotiva (neznám to tam, takže jen hádám) vlaku od Trutnova přijela úvratí přes zhlaví zleva (0), zastavila (1) a po přehození výhybek spojky mohla odjet přímo k popelové jámě (2). Kolej přes jámu pokračovala do šturcu, kde bych hledal uhelnou skládku (3) - buď Teudloffa nebo Kirow. No a potom buď mohla přes točnu do rotundy nebo ji jen otočili "komínem dopředu", případně mohla rovnou kolem skladiště (5), kde bych hledal olejové hospodářství/sklad písku. A teprve potom by přejela kolem budovy přes přechody pro cestující zpátky na turnovsko/trutnovské zhlaví.
Přílohy
Jaroměř-resized.jpg
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků