Stránka 3 z 3

Re: Nové kolejiště TT - Mirek

PříspěvekNapsal: stř 07 led, 2015 8:33 pm
od czhunter
Tillig má základní rozestup staničních kolejí 43 mm, Kuehn 44 mm.
To je na sypané nástupiště tak akorát. Na volné trati by (v případě dvoukolejky) byly koleje blíž, ale pro zjednodušení se používá stejný rozestup (což je důležité hlavně u oblouků).

Kompletní geometrie kolejiva se dá snadno najít - Google a "geometrie tillig" a "geometrie kuehn".

Dobré by taky bylo, aby ses podíval na normy NEM, tam jsou popsány všechny věci ohledně vzdáleností kolejí bez ohledu na prodávané geometrie kolejiva:
http://www.vlakymodely.cz/2014-01-23-11 ... sti-koleji

Re: Nové kolejiště TT - Mirek

PříspěvekNapsal: stř 07 led, 2015 8:55 pm
od lujicek
Trochu tomu nerozumím. Pokud jsem dobře četl, tak tě na jednu stranu zajímá vzdál. dopr. kolejí ve vztahu k sypanému nástupišti, máš v plánu sestavovat flexi + použít přechodové koleje, takže geometrie celkem veme za své v určitých částech, tudíž předpokládám, že máš určité ambice modelovosti a aby to nějako vypadalo a nadruhou stranu pak zvažuješ z finančního důvodu použití plechových výměn a přechodových kolejí atd., to si tam pak můžeš ale nabouchat na desku cokoliv a jakkoliv a prostě to nějak vyjde.. Kup pruty a podloží, stavebnice výměn, postav si svojí vzdálenost dopr. kolejí apod aby to modelově odpovídalo, z prvu použij improvizované přestavování a postupně se k výsledku dopracuj.. modelařina dneska něco stojí a není kam spěchat a popravdě, nestavíš vlakodrom, takže bych radši dal na viditelnou část vzhledově přijatelné výměny a ty staré plechy dolu, kde je můžeš kdykoliv později vyměnit a těch závad tam opravdu zase tolik nebude..

Re: Nové kolejiště TT - Mirek

PříspěvekNapsal: čtv 08 led, 2015 4:14 am
od GrimpoCZ
Offtopic: Lujicku prosím Tě jen pro upřesnění,"výměna" je pohyblivá část výhybky.Stavebnice "výměny" neznám. Už v druhým topicu to používáš špatně. :wink: