Stránka 3 z 14

Re: Koncová stanice Hankov v TT

PříspěvekNapsal: stř 31 srp, 2022 4:53 pm
od hopeter
Já bych se na všechny varianty s výtažnou kolejí vyprdnul. Základní myšlenkou je zastávka pro osobní dopravu a to nákladiště jen takový bonus pro oživení provozu. Prostě osobní vlak ať už motorák nebo souprava pater zastaví , lidičky vystoupí a nastoupí a jede se dál. Určitě nebudou chtít klopýtat přes koleje nebo obcházet vagony...
Manipulák přijede , vezme plné vozy a odjede. Další manipulák přiveze prázdné vozy ,nasune je na vlečku a odjede. Jeden až dva vozy může vzít nebo dovézt motorák... :wink:

Re: Koncová stanice Hankov v TT

PříspěvekNapsal: stř 31 srp, 2022 6:15 pm
od hank61
Kluci. Děkuji všem za podnětné připomínky. Zatím to vidím na tu moji poslední úpravu bez jakýchkoliv odvratů. Hopeter má s tou zastávkou pravdu. Nyní si 4 týdny odpočinu v lázních, naberu sílu na realizaci a v říjnu hurá do toho :wink: Hezký zbytek léta všem :wink:

Re: Koncová stanice Hankov v TT

PříspěvekNapsal: pát 07 říj, 2022 10:16 am
od hank61
Zdravím všechny. Tak nevím, zdali mi byl ten měsíční pobyt v lázních, tedy co se týká nového kolejiště, ku prospěchu, či nikoliv. Hodně času, přemýšlení, nakreslených variant ve WT zvažování jejich plusů a mínusů.... Nakonec jsem přece jen zavrhnul to SN v podzemí, do kterého se mi od začátku nechtělo. No a protože jsem měl doma 3 rozdělané segmenty původně pro úzkou 0e, tak jsem trať rozšířil o jednu velkou vratnou smyčku, na které bude ještě menší mezilehlá stanice. Čtyřkolejné SN bude kryté krajinou na rohovém segmentu. Větší stanice zůstává, jen se změní na úvraťovou. Jediné, co ještě zvažuji k možné změně, je nahradit remízu jednou delší kusou kolejí pro odstavování vozů. Takže práce na segmentech začaly :wink:

4-10-1 New Final.jpg

Re: Koncová stanice Hankov v TT

PříspěvekNapsal: pát 07 říj, 2022 1:08 pm
od Ivan
No hezky se ti to uleželo a narostlo :wink:.

Osobně bych upravil napojení tratí do hlavní stanice přes DKW. Každou trať bych napojil na samostatnou staniční kolej a DKW využil ve zhlaví. Je to jen můj názor, ať se rozhodneš jakkoli, jistě bude kolejiště obvyklé tvých standardů :)

Re: Koncová stanice Hankov v TT

PříspěvekNapsal: pát 07 říj, 2022 4:50 pm
od Zlámalík
No pěkně sis vyhrál! Protože řeším něco podobného (Velká Paka + Malá Paka), doplnil bych tam nějaké možnosti nakládky, jak jsi tu zvažoval to dřevo či lom. Ale záleží, jestli chceš spíš užívat jízdy, nebo posunovat. A nevím, kolik máš místa, já měl Paku taky takto na "půlmetru" kolem zdi, až jsem se naštval a otočil stanici o 30°napříč, vadilo mi to pravoúhlé uspořádání. Plánek ladím, zatím jsem to tady nezveřejňoval, ale případně pošlu pro inspiraci.

hank61 píše: Takže práce na segmentech začaly :wink:

Jo aha, do Mikuláše se jezdí. Tak nic :D

Re: Koncová stanice Hankov v TT

PříspěvekNapsal: pát 07 říj, 2022 6:11 pm
od hank61
Zlámalík píše:No pěkně sis vyhrál! Protože řeším něco podobného (Velká Paka + Malá Paka), doplnil bych tam nějaké možnosti nakládky, jak jsi tu zvažoval to dřevo či lom. Ale záleží, jestli chceš spíš užívat jízdy, nebo posunovat. A nevím, kolik máš místa, já měl Paku taky takto na "půlmetru" kolem zdi, až jsem se naštval a otočil stanici o 30°napříč, vadilo mi to pravoúhlé uspořádání. Plánek ladím, případně pošlu pro inspiraci.

hank61 píše: Takže práce na segmentech začaly :wink:

Jo aha, do Mikuláše se jezdí. Tak nic :D


Jirko. Předpokládám více jízdy než posunu. Rozměry kolejiště nechci zvětšovat, ani plochu nějak více zaplnit kolejemi. Kam by se případně nechala dát nějaká nakládka, je ten poslední segment s vratným obloukem, kde jsem teda zatím uvažoval o krajině s nějakou chalupou... Pokud by byl nějaký nápad, předem děkuji :wink:

Re: Koncová stanice Hankov v TT

PříspěvekNapsal: pát 07 říj, 2022 7:21 pm
od jafobe
Já osobně bych asi popřemýšlel o úpravě SN, protože takto není moc využitelné pro trať se stanicí po pravé straně, možná jen tak pro motorák nebo hodně krátký manipulák... takže se chová víc jako odstavné nádraží jen pro trať co jde přímo do uvraťové stanice. Kdyby jsi použil princip MSJF tak trochu jinak, dalo by se z obou stran do SN vjet aniž by jsi musel najet do širé trati na druhé straně, mohl by jsi taktéž najet s lokomotivou na druhou stranu soupravy... Aby jsi nemusel zajíždět do širé tratě k uvraťové, tak by jsi udělal alá výtažnou u zadní strany panelu, třeba za kulisou... Pak by jsi z pravé strany najel do výtažné a nasunul soupravu do SN...

Asi nějak takto bych to měl na mysli...

4-10-1 New Finalu.jpg

Jaromír

Re: Koncová stanice Hankov v TT

PříspěvekNapsal: sob 08 říj, 2022 8:51 am
od hank61
jafobe píše:Já osobně bych asi popřemýšlel o úpravě SN....Jaromír


Jaromíre. S tou výtažnou kolejí je to bezva nápad. Po nakreslení ve WT mi to vychází takto.

4-10-1 fina lnew SN.jpg

Re: Koncová stanice Hankov v TT

PříspěvekNapsal: sob 08 říj, 2022 11:51 am
od jafobe
hank61 píše:
jafobe píše:Já osobně bych asi popřemýšlel o úpravě SN....Jaromír


Jaromíre. S tou výtažnou kolejí je to bezva nápad. Po nakreslení ve WT mi to vychází takto.


Jen nevím jestli je dobrý nápad tu kolej doleva k úvraťové stanici dávat o jednu kolej dozadu... sice to zjednoduší najíždění do odstavných kolejí hlavně z úvraťové stanice... ale ubere to prostor na optické oddělení výtažné koleje od širé tratě.

Re: Koncová stanice Hankov v TT

PříspěvekNapsal: sob 08 říj, 2022 3:14 pm
od brudr
Zdravím, ještě mě napadlo toto. Skryťák by byl zároveň i vlečkový areál.

Re: Koncová stanice Hankov v TT

PříspěvekNapsal: sob 08 říj, 2022 8:54 pm
od Zlámalík
Měl bych ještě takový kosmetický návrh - všechny oblouky vypadají stejné (nejsou, vím, jen vypadají) a to je právě síla třeba Milanových návrhů, že rozdělením na drobnější celky a vhodným tvarováním dokáže vyvolat iluzi dlouhé tratě i tam, kde je to vlastně kousek. Nejsem tak šikovný, ale napadlo mě pár úprav, viz tmavěšedá trať na obrázku dole:

1) přímý výjezd z úvraťové stanice, opticky to stanici prodlouží a bude dobrý pohled na vlak čekající u vjezdu
2) oddálení koleje od okraje panelu, lepší zaplnění plochy segmentu a naopak odsazení tratě dál od skryťáku (odpadne tak i potřeba rožku)
3) natažení "vratky" vpravo dole, aby ty oblouky nebyly stejného poloměru, mezi nimi nechat jen kousek přímé
4) mezi "vratku" a první výhybku dát kousek přímé (v plánku "I") a výhybku (Y) dát symetrickou , bude to vypadat lépe, jako pokračování oblouku a navázání do stanice.

Už ale mlčím, to jsou všechno takové kosmetické detaily. Při převodu Velké Paky do WT mám ty samé problémy a musím si dávat pozor, abych nenaflákal vše z typového kolejiva, pak to ztratí šmrnc.

Snímek obrazovky 2022-10-08 223227.jpg

Re: Koncová stanice Hankov v TT

PříspěvekNapsal: sob 08 říj, 2022 9:17 pm
od vojtas
Mě teda osobně vadí ten vjezd přes angličana. Vypadá to strašně.
Obrázek

Re: Koncová stanice Hankov v TT

PříspěvekNapsal: sob 08 říj, 2022 10:04 pm
od Zlámalík
To pak ale asi radši DKW jako v Tachově, Větřní či v Dubí.

Re: Koncová stanice Hankov v TT

PříspěvekNapsal: ned 09 říj, 2022 5:00 am
od Ivan
Zlámalík píše:To pak ale asi radši DKW jako v Tachově, Větřní či v Dubí.


V Dubí? Nemyslel jsi spíše DGV, tedy dvojitou kolejovou spojku? To zabere moc místa.

Mne se líbí Vojtasovo řešení, také jsem ho navrhoval. Chápu však, že to trochu omezí provoz.

Re: Koncová stanice Hankov v TT

PříspěvekNapsal: ned 09 říj, 2022 5:55 am
od hank61
Hoši. Jde především o lokálku. Vojtasovo řešení má jistě svá opodstatnění. Co určitě udělám, tak to jím navržené napojení té výtopny. :wink: