Stránka 3 z 4

Re: H0 kolejiště do U 5 x 3 m

PříspěvekNapsal: úte 19 úno, 2019 8:33 am
od Petr S.
milan ferdián píše:Petře,že ty jsi zrovna před chvíli vyfáral :mrgreen: :wink: :?: Chceš ,aby Vladimír dostal infarkt :?: O takovém domácím kolejiští může řada modelářů v českých a slovenských hájích a luhů jen snít :!: :!: :!: A co se týče prostoru dle videa,na to Vladimír nemá :lol: :lol: .Zdař bůh :wink: .
Milan

Ahoj Milane ,
doufám , že tě moc neovlivním . Tvoje plánky mají úžasný rukopis a i jako příznivec modulovky je sleduju .
Francii mám rád . Francouzština mi je libozvučná a jejich železnice jsou prostě jiné - vozidlovým parkem , zabezpečením i zvyklostmi .
Ve videích Reynauda Yvera se najde spousta zajímavých návodů , kdy modelář vidí na vlastní oči " JAK NA TO " . MUDr Yver je chirurg a má k přesnosti hodně blízko , ale v modelařině to nijak nepřehání . Myslím , že jako francouz má v sobě kousek Monetovského impresionismu .
Ještě přidám jedny stránky http://www.biscatrain.fr/ . Je to také hodně o pracovních postupech . Vysvětlím : i ve Francii si modeláři stěžují mezi sebou , že nemají charakteristická francouzská vozidla . Naštěstí mají k dispozici spoustu nepojízdných maket Atlas ( Čína , pro nás jen S499.0 ) . Jsou to většinou motorové vozy . Právě na stránkách Biscatrain se řeší jejich pohon . Pokud na videu Reynauda Yvera zahlédnete zelený motorový vůz se zaoblenými tvary ( trochu jako M 286.0 ) , tak to je motorizovaný Atlas - parní motorový vůz ZZ 19 . Třeba se někteří čeští stavitelé inspirují .
Zdraví Petr .

Re: H0 kolejiště do U 5 x 3 m

PříspěvekNapsal: úte 19 úno, 2019 2:38 pm
od bambulak
Petr S. Děkuji za odkaz na pana Yvera. Jeho videa budu používat jako večerníček. Je to sice jazyk "župla kulevéén", kterému ani trochu nerozumím, což je v tomto případě škoda, ale to kolejiště nemá chybu. Je totiž plné běžného života. Tak budu přemýšlet jak ten život dostanu na svůj mini projekt.

Re: H0 kolejiště do U 5 x 3 m

PříspěvekNapsal: úte 19 úno, 2019 4:11 pm
od jafobe
Petr S. píše:Já vím , že provokuji .
Mám to oko trochu jinak postavené . Snažil bych se schovat malé poloměry a provoz soustředit do jedné hezké stanic. Lokálku ponechat doopravdy jako lokálku .
Podívejte se na https://www.youtube.com/watch?v=uMcj5ctFwgU . To bych považoval za hezké domácí kolejiště . To , co je vidět má přijatelné poloměry , malé jsou schované .
Zdarec .

milan ferdián píše:Pánové,vřele všem doporučuji zhlédnout všechny videa "LUZY".
Milan

To už je ale další vyšší level, to není jen modelařina ale už i kus herectví ... přijde mi že se v tom řádně vyžívá. Takové zhmotněné příběhy z Milanových knížek. :)
Jinak seznam jeho videí s náhledy, pro ty co neradi překládají o čem to má být, přímo na youtube zde https://www.youtube.com/user/RENAUDYVER/videos

Re: H0 kolejiště do U 5 x 3 m

PříspěvekNapsal: úte 19 úno, 2019 9:49 pm
od Vladimír_B
MiŠ: nivelita je pořád stejná, jako na prvním plánku... Spíš nevím s tou skrytou, resp. kterou variantu z dříve zmíněných zvoliti. M.j. nechci tobogány a hodně složité skryťáky, v podstatě by stačil jeden šuplík a šmitec. Asi ho dám hned zkraje pod pravou, tedy hlavní stanici a trať odsunu pod stanici dozadu a je vykydáno.
A pro ty ostatní: infarkt nehrozí, ten Váš plevel patří do vlákna špičková kolejiště, nebo jaxe to nazývá.

Re: H0 kolejiště do U 5 x 3 m

PříspěvekNapsal: stř 20 úno, 2019 5:43 am
od milan ferdián
Kdepak,právě k tobě.Vždyť jsi sám psal,že stavíš vlakodrom :mrgreen: :wink: .
Milan

Re: H0 kolejiště do U 5 x 3 m

PříspěvekNapsal: pát 19 dub, 2019 9:57 am
od milan ferdián
Vladimíre,tak jak?Že by už u tebe převážila zahrádka?Jarní počasí je skvělé :wink: .
Milan

Re: H0 kolejiště do U 5 x 3 m

PříspěvekNapsal: pát 19 dub, 2019 5:53 pm
od Vladimír_B
Už je to tady! Už je to tady! :D To je takový starý vtip. (část)
Milane, ani na zahrádku nemám čas. Stavím, tedy dělám na dvě směny a nějak mi nezbývá energie na hromadu pomníčků... :roll:

Re: H0 kolejiště do U 5 x 3 m

PříspěvekNapsal: ned 09 čer, 2019 6:48 am
od Vladimír_B
Ahoj, tak je to jen horší (se mnou). :D
IMG_3156.JPG

V první fázi by se realizovala tahle pravá strana kolejiště, skrytý šuplík - kus tratě - stanice - lokálka. Nejprve jsem otočil viditelný vratný oblouk, pak si říkám co s tím volným prostorem. Co třeba tu úzkou úpravnu co jsme tu nedávno řešili... Ten rám s obloukem má jen 170*120 totiž :D a hle je tam stanice lokálky... Abych trochu natáhl lokálku, taxem ji zaústil do extra vlastního nádraží. Lokálka je dlouhá cca tři metry (hrot-hrot), normativ vlaků a délka dopravních metr deset - na což se vejde i čtyřkolák s Bp :D (jinak jsem normální), běžně spíš jen motorák, případně různé variace smíšených vlaků. Lokálka od začátku do konce stoupá dva cm na metr. Hlavní trať naopak klesá od stanice do šuplíku stejným sklonem, normativ dva metry. A za lokálkovou stanici, do pravého spodního rohu nacpu ještě nějakou vlečku... S tímhle už jsem celkem spokojený, prostor je řádně využit a nevypadá to jako betlém (snad)... :D A co se práce týče, stavím rám 170*120.

Re: H0 kolejiště do U 5 x 3 m

PříspěvekNapsal: pon 10 čer, 2019 1:42 pm
od Petr S.
Možná by bylo dobré to smíchat s " kéršlífe " nevím přesně jak se to četlo - ty tvoje opuštěné smyčky - osolit a opepřit a upéct .
Až zastavíš ten tvůj rám 170/120 ( nedej bože ve dvou vrstvách ) , tak zjistíš , že s ním nehneš . Jeden člověk může rozumně manipulovat zhruba s JEDNÍM metrem čtverečním postaveného kolejiště . Mám to vyzkoušeno po 15ti letech modulovky , po neustálém stavění a bourání . Na ostatní manipulaci musí být vždy víc lidí ( pokud ovšem nemáš Džina v lahvi , popřípadě Kouzelný proutek ) . To , že stavíš stabilní kolejiště není důležité . Téměř vždy nastane situace , se kterou jsi nepočítal ( pročti si Murphyho zákony ) . A taky si vzpomeň , jak se stěhovalo plzeňské kolejiště do současného místa . Oknem !!! , protože dveře byly malé a nebylo místo na vytočení na schody . Rvali to dovnitř 4 lidi nad hlavou , protože to bylo zvýšené přízemí . Pro upřesnění - jsou to díly 1 krát 2 metry .
Hlavně mi neříkej , že jsi tehdy chyběl .
Neboj , sleduju každý tvůj nápad :D .
Petr S.

Re: H0 kolejiště do U 5 x 3 m

PříspěvekNapsal: pon 10 čer, 2019 8:01 pm
od Vladimír_B
Heh, keršlífe, dlouho mi to dešifrování trvalo. :D Leč bylo to Schöneschleife. To vlákno jsem opustil, protože na konci už to nemělo v podstatě žádnou souvislost s úvodní myšlenkou a výsledek nula (i fyzický - tak to není s čím spojovat). To už je jedno. Stěhování jsem se samozřejmě účastnil, v Lobzích do horních pater, potom Tomanovka, pak Skvr, nejdřív do patra, potom do přízemí, pak zase do patra? To už ani není pravda a kopec se musel rozříznout dokonce horizontálně. :D Skrze Windows šlo jenom pár vysokých dílů, zbytek po schodech... Ale nejdřív se museli vyndat ta otočná okna a to je taky prča.
K rámu - to je dobrá připomínka. Udělám to aspoň na dva kusy. Přemýšlím jak to (rám) vylehčit, zjednodušit, ale nic mě nenapadlo. A dělat to částečně z modulů jako MiŠ? To se mi moc nechce... A taky by byl problém s dělením a napojením krajiny... Nebo udělat samonosnou podkovu (nějak) a na to naroubovat ten lokálbáhn s mega vlečkou, což bude vlastně posunovací hlavolam... :D A pak by byl zase problém s tuhostí. No nevím. Díky za zájem, je zajímavé, jak tě ta pevná kolejiště žerou i po těch letech. :D :wink:

Zajímavá bude taky konstrukce pod velkým nádražím, protože tam bude dva metry dlouhý šuplík a celé to nádraží bude muset levitovat. :D To taky nevím co všechno budu muset pod to nacpat, aby to udrželo i opřeného člověka.

Re: H0 kolejiště do U 5 x 3 m

PříspěvekNapsal: stř 19 čer, 2019 6:38 pm
od Vladimír_B
Tak další posuv, respektive přesmyk... Výhodou je, že se ta širá trať oddělí od nádraží, nevýhodou, že se ta nádraží až moc přiblížila...
IMG_3158.JPG

Re: H0 kolejiště do U 5 x 3 m

PříspěvekNapsal: čtv 20 čer, 2019 2:41 pm
od milan ferdián
To jsem fakt zvědav,co vykouzlíš :wink: .
Milan

Re: H0 kolejiště do U 5 x 3 m

PříspěvekNapsal: čtv 20 čer, 2019 4:02 pm
od Vladimír_B
No to já taky. :D Zatím stále vymýšlím, kombinuji, snažím se vyhnout třetímu patru a celkem Tě obdivuji, jak to tam dokážeš všechno nacpat, třeba teď aktuální Vochov... A překvapivě i vím co chci. :D Ale i to co nechci... V podstatě aby i na hlavní trati byl kus širé trati třeba atp... A to už jsem do posledního návrhu nacpal i (falešnou) dvoukolejku. :D Třeba aktual řeším i to hlavní nádraží, protože tam skoro nenacpu ani malou strojovku, ani pořádnou vlečku... Uvidíme.

Re: H0 kolejiště do U 5 x 3 m

PříspěvekNapsal: čtv 20 čer, 2019 4:47 pm
od milan ferdián
Vláďo,doplň chybějící údaje,protože rozměry,v tom neustále lítáš.Zapomeň na to co jsi zde předtím napsal a ještě jednou popiš oč ti jde v jednotlivých bodech :mrgreen: .
Milan

Re: H0 kolejiště do U 5 x 3 m

PříspěvekNapsal: pát 21 čer, 2019 5:46 am
od Vladimír_B
Prosím, nelétám. :D Levý rozměr: 0,39+0,7 podle součtu horních měr, leč dole to může to být samo širší. Pravý: 1,2. Každý ten rám se může rozšířit dovnitř místnosti...
Motiv je hlavní trať nižšího významu. Chtěl jsem mít dvě stanice, dvakrát širou trať, celé to může tvořit osmu, skrytý šuplík, lokálku. Spíše bych chtěl aby stanice byly na vnitřní hraně, než u zdi, lokálka může být u zdi. A líbí se mi přesmyk tratí...
Výhybky Pilz (prostě kratke), R500, normativ hlavní dva metry, lokálka metr.

Tohle je jen dovětek k té dvoukolejce.
B2kolej.jpg