Stránka 17 z 20

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

PříspěvekNapsal: čtv 11 srp, 2016 6:50 am
od Petr Zatrepalek
Vít Doležal píše: Jen poznámka k té povodňové oblasti. Jak přístav tak nádraží a vše ostatní bude minimálně 4 m nad hladinou což je normální i v reálu byl přístavy i nádrží zatopené, to není nic neobvyklého.


Ano, při víc jak stoletý vodě to skutečně nic neobvyklého nejni :lol: . Nicméně plocha nádraží a nádražní koleje jsou vždy umístěny výš než koleje přístavní vlečky. Zkus mi najít český nádraží s dvoukolejkou a vedle situovaným přístavem, kde tomu je jinak...

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

PříspěvekNapsal: čtv 11 srp, 2016 8:42 am
od sidlo
Petr Zatrepalek píše:Ano, při víc jak stoletý vodě to skutečně nic neobvyklého nejni :lol: . Nicméně plocha nádraží a nádražní koleje jsou vždy umístěny výš než koleje přístavní vlečky. Zkus mi najít český nádraží s dvoukolejkou a vedle situovaným přístavem, kde tomu je jinak...


Petr Zatrepalek má pravdu. Všechny přístavy jsou asi o 10 m níže než nejbližší stanice. Na modelu to určitě 10 m nebude, ale alespoň nějaké klesání vlečky ze stanice do překladiště být musí, jinak to bude vypadat hodně blbě.

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

PříspěvekNapsal: čtv 11 srp, 2016 11:01 am
od milan ferdián
Ahoj,
jen nesmělý pokus a jen jedna čtvrtina kolejiště. :!: Zbytek si dokreslete :P .
Milan

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

PříspěvekNapsal: pát 12 srp, 2016 5:31 am
od mlha
vítej zpátky Milane....

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

PříspěvekNapsal: pát 12 srp, 2016 6:09 am
od milan ferdián
mlha píše:vítej zpátky Milane....

Ahoj Milane,
jsou to první nesmělé krůčky a díky :P .
Milan

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

PříspěvekNapsal: pát 12 srp, 2016 4:06 pm
od IvanK
Ahoj:) paráda,já už se bál,že už nikdy Tvoje další plánky neuvidím.dalo by se říct,že díky Tvým plánkum sem se vrátil k zábavě z dětsví když sem jedny z Tvých asi prvních viděl kdysi tu.a to sem to rozklik náhodou při krácení dlouhé chvíle:)zaujaly me natolik,že sem klikal dál a dál a jen žasl:)

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

PříspěvekNapsal: sob 13 srp, 2016 5:13 am
od milan ferdián
IvanK píše:Ahoj:) paráda,já už se bál,že už nikdy Tvoje další plánky neuvidím.dalo by se říct,že díky Tvým plánkum sem se vrátil k zábavě z dětsví když sem jedny z Tvých asi prvních viděl kdysi tu.a to sem to rozklik náhodou při krácení dlouhé chvíle:)zaujaly me natolik,že sem klikal dál a dál a jen žasl:)

Ahoj Ivane,
děkuji za uznání a jsem rád že tě moje kresbičky :wink: nakopli zpět k modelařině :P .Bude třeba ještě hodně trpělivosti než budou vůbec kompletní výkresy.Snad po novém roce :oops: .
Milan

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

PříspěvekNapsal: sob 13 srp, 2016 7:18 am
od IvanK
Milane,je jedno kdy budou,v tomto případě trpělivost přináší hodně rozkvetlý ruže :wink:

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

PříspěvekNapsal: ned 14 srp, 2016 8:59 pm
od Vít Doležal
Tak po návštěvě u Petra jsem trochu popřemýšlel a něco si snad vzal i k srdci. Předně jsem prodloužil nádraží a umístil ho výše nad vodu. Z hlavního nádraží odbočuje vedlejší lokální trať a klesá do malého nádraží, které bude sloužit hlavně jako pomocné pro přístav, který je umístěn dál na trati. Levá část rámu je zúžená na 100cm tak, aby se dalo dosáhnout na kraj. Z tohoto rámu bude pokračovat vedlejší i hlavní dvojkolejná trať přes segment pod oknem, kde bude skryté nádraží a následně vratná smyčka. Hlavní trať a nádraží je kreslené v tillig elite a zbytek Peco. Chce to ještě celé trochu učesat, ale jako hrubý koncept to není úplně špatné ne?

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

PříspěvekNapsal: pon 15 srp, 2016 8:41 am
od Petr Zatrepalek
Předpokládám, že původní umysl mít to "U"čko odsazený od zadní a pravé strany místnosti zůstává. Takže několik postřehů
1) rozhodně vyhod tu malou stanici na té vedlejší trati. Nech tam jen jednokolejku co by vlečku do továrního areálu a přístavu, případně vedlejší trat. Dvě stanice nad sebou jak to máš v tomto návrhu je pitomost. Naopak si udělej malou zastávku s plechovou boudu na vedlejší trati přímo u toho přístavu a vedlejší trat můžeš dole v místnosti ukončit malou koncovou stanicí nad vratnou smyčkou dvoukolejky, nebo stanicí umístěnou ve vratné smyčce vedlejší tratě. Bude to určitě vypadat líp
2) na té už zmíněné vedlejší trati/vlečce si zkontroluj tu flexi kolej za zhlavím hlavní stanice, myslím na jejím konci máš na tom přechodu do krátké rovné koleje moc velký zlom
3) až budeš s dvoukolejkou a vedlejší tratí pokračovat dolů, nech tu vedlejší trat podjet pod dvoukolejkou, at to nemáš takto paralelně moc dlouho, vypadalo by to divně...
4) rozhodně si vyzkoušej, zda na tom novém 1m širokém panelu dosáhneš na všechny koleje. Jak už jsem ti říkal, 90cm je optimum kam rukou v pohodě dosáhneš. Další postřeh - dvoukolejku si chtěl mít stejně jako nádraží zatrolejovaný, pokud tam budeš mít draty , dost tě ty dráty omezí pokud jde o přístup ke kolejím v případě panelu hloubky 1m.
5) O starých rámech platí co jsem ti říkal - dolní výstuhy ti budou vadit aby ses dostal pod kolejiště, pokud je upravíš i pro umístění skrytáku jak jsem ti navrhoval, máš ideální místo na dlouhý skryták na celé délce rámů podél levé stěny místnosti.
6) ještě jedna věc, jak vysoko bude ten most na vedlejší trati vycházet nad hladinou?

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

PříspěvekNapsal: pon 15 srp, 2016 9:21 am
od vmucha
Souhlas s Petrem Z., že stanice pod mostem moc smysl nedává, spíše zda ten prostor vpravo nemodelovat jako městskou zástavbu s vlečkou která by obsluhovala nějaký malý podnik a zpestřila provoz.

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

PříspěvekNapsal: pon 15 srp, 2016 8:10 pm
od Vladimír_B
Ahoj, vlečku do přístavu bych napojil z té skryté 2 kolejky a kolej by se zjevila jako by za kulisou/činžákem. Přístav bych udělal na břehu u nádraží - viz. Labe, žádný přístav resp. vlečka do něj není přes řeku, protože by to bylo prostě drahé. Vaňov je třeba zajímavý, i s vlečkou do elektrárny. A na tom pravém přístavku můžeš udělat vlečku.
Nebo přístav nech tam, kde ho máš a jen ho úvraťově připoj na dvoukolejku nad ním. Podobně jako mají N Zababov...

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

PříspěvekNapsal: pon 15 srp, 2016 8:54 pm
od Polabský
Vladimír_B píše:Ahoj, vlečku do přístavu bych napojil z té skryté 2 kolejky a kolej by se zjevila jako by za kulisou/činžákem. Přístav bych udělal na břehu u nádraží - viz. Labe, žádný přístav resp. vlečka do něj není přes řeku, protože by to bylo prostě drahé. Vaňov je třeba zajímavý, i s vlečkou do elektrárny. A na tom pravém přístavku můžeš udělat vlečku.
Nebo přístav nech tam, kde ho máš a jen ho úvraťově připoj na dvoukolejku nad ním. Podobně jako mají N Zababov...


Hezký večer,
nějak mi nevychází výškově ta " lokálka" s ohledem na hladinu řeky a mosty. Současně se to výškově pere i s tím jednokolejným šturcovým cancourkem a dvou kolejí vlevo z nádraží. Ta lokálka není lokálka ale obyčejná vlečka.
Tak nevím, zdravím.

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

PříspěvekNapsal: pon 15 srp, 2016 9:20 pm
od RadekH0
Mě se osobně to podjíždění kolejí hlavní stanice taky moc nezdá. Ovšem líbí se mi, že autor kolejiště se stále snaží plán nějak vylepšovat.
Jako dobrý základ pro pěkný plán budoucího kolejiště máš o pár příspěvků výše od Milana Ferdiána. Zhlaví stanice je uděláno logicky a je zde již i to napojení vlečky přístavu z jednokolejné tratě. Pro druhé zhlaví stanice se můžeš inspirovat v tématu Plany kolejišť. Z plánků nemusíš použít celé zhlaví ale třeba jenom část. Z druhého zhlaví by dvoukolejka vedla stejně jako na tvém posledním plánku.

Ať se dílo daří.
Radek

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

PříspěvekNapsal: úte 16 srp, 2016 8:31 am
od Petr Zatrepalek
Jenže prioritou číslo jedna je pohled na zdymadlo - a aby byly jeho komory a vrata vidět čelně, musí být situováno tak jak to má Víťa nakreslený. To co navrhnul Milan je nápad dobrý, ale bohužel pro Víťu s ohledem na výše uvedené nepoužitelný... Rámy nechce vyhodit ale v maximální možný míře využít. V místnosti bude i další nábytek, a nemá být uplně celá zaplněná kolejištěm. Proto taky nejde to kolejiště koncipovat po celém obvodu místnosti.