Stránka 16 z 28

Re: Kolejiště HO 4500x2800 do "Příchovice"

PříspěvekNapsal: pát 16 zář, 2022 10:40 am
od sidlo
V první variantě jsou odjezdová za posledním námezníkem dopravní koleje.

Re: Kolejiště HO 4500x2800 do "Příchovice"

PříspěvekNapsal: pát 16 zář, 2022 11:46 am
od sidlo
Příchovice DF.jpg

Re: Kolejiště HO 4500x2800 do "Příchovice"

PříspěvekNapsal: pát 16 zář, 2022 1:22 pm
od ondřej001
Zkoušel někdo zdejší napojit viessmanna na UNI16ARD-8VYH ??

Re: Kolejiště HO 4500x2800 do "Příchovice"

PříspěvekNapsal: pát 16 zář, 2022 9:23 pm
od look23
Ještě bych zkusil kombinaci - stanice vpředu odjezdová návěstidla u každé koleje a ve stanici vpravo, vždy jen skupinová odjezdová návěstidla (podle mě pak se ta stanice bude zdát větší).

Re: Kolejiště HO 4500x2800 do "Příchovice"

PříspěvekNapsal: sob 17 zář, 2022 5:55 am
od ondřej001
Dík za připomínku, byla to i možnost co mě napadla. Další byla kombinovat světelná cccp na hlavním a mechaniky na horním.

Re: Kolejiště HO 4500x2800 do "Příchovice"

PříspěvekNapsal: sob 17 zář, 2022 9:21 pm
od look23
To je také možnost. U těch mechanik dost záleží na výrobci a na pohonu. Jestli to bude http://www.dk-model.cz, tak si tam musíš dovyrobit pohon. V H0 je pohyb táhla ramene 3 mm, což neumí moc přestavníků nebo serv.

Re: Kolejiště HO 4500x2800 do "Příchovice"

PříspěvekNapsal: pon 19 zář, 2022 6:29 am
od ondřej001
Měl bych technický dotaz na provoz u mechanické předvěsti a následně mech. vjezdového návěstidla.
Když, je vjezd na vjezdovém povolen tak je předvěst na volno, ale jak nastavit jízdu při předvěsti výstraha. Vlak pokračuje se sníženou rychlostí dál k vjezdovému návěstidlu na stůj, nebo zastaví ?

Re: Kolejiště HO 4500x2800 do "Příchovice"

PříspěvekNapsal: pon 19 zář, 2022 8:05 am
od RadekH0
ondřej001 píše:Měl bych technický dotaz na provoz u mechanické předvěsti a následně mech. vjezdového návěstidla.
Když, je vjezd na vjezdovém povolen tak je předvěst na volno, ale jak nastavit jízdu při předvěsti výstraha. Vlak pokračuje se sníženou rychlostí dál k vjezdovému návěstidlu na stůj, nebo zastaví ?

Pokračuje k vjezdovému návěstidlu a tam před ním zastaví.

Re: Kolejiště HO 4500x2800 do "Příchovice"

PříspěvekNapsal: pon 19 zář, 2022 1:04 pm
od Jirkátor
Je-li na předvěsti návěst Výstraha, je to informace pro strojvedoucího, že na hlavním (v tomto případě vjezdovém) návěstidle musí očekávat návěst Stůj a ten dál jede tak, aby před ní zastavil.
Je to logické, pokud by měl zastavit už u té předvěsti, pak by musela mít další předvěst, aby to vůbec stihl. :D

Re: Kolejiště HO 4500x2800 do "Příchovice"

PříspěvekNapsal: pon 19 zář, 2022 2:36 pm
od look23
Mechanická vjezdová návěstidla nemají předvěst jako takovou. Mají jen 3 návěsti - stůj, volno, 40 km/h a výstraha. Pokud chce výpravčí zastavovat vlak ve stanici, tak jej nepošle do stanice na volno, ale na 40 km/h a výstrahu, u toho strojvedoucí ví, že může být ve stanici zastaven a podle toho volí i rychlost do stanice.

Strojvedoucí, také mají seznámení a tabulky, podle kterých ví, že stanici projíždí nebo ne.
V případě, že potřebuje výpravčí vlak ve stanici mimořádně zastavit,tak vypravčí zastaví vlak ještě před vjezdovým návěstidlem. Pak vypravčí povolí vjezd do stanice, kde strojvedoucí musí počítat se zastavením ve stanici.

Pro stanice s vjezdovými 1 ramennými návěstidly, tak tam musí strojvedoucí počítat se zastavením vždy.

Re: Kolejiště HO 4500x2800 do "Příchovice"

PříspěvekNapsal: pon 19 zář, 2022 4:53 pm
od PajaF
Co to tady meles za voloviny, cely tenhle odstavec je nesmysl :

Mechanická vjezdová návěstidla nemají předvěst jako takovou. Mají jen 3 návěsti - stůj, volno, 40 km/h a výstraha. Pokud chce výpravčí zastavovat vlak ve stanici, tak jej nepošle do stanice na volno, ale na 40 km/h a výstrahu, u toho strojvedoucí ví, že může být ve stanici zastaven a podle toho volí i rychlost do stanice.

Vjezdova mechanicka navestidla maji vetsinou normalne predvest. Pouze v pripade dobre viditelnosti vzhledem k terenu, muze byt misto predvesti lezata tabulka s krizem.

Vjezdove jednoramenne navestidlo navesti stuj nebo volno tratovou rychlosti.

Dvouramenne jeste k tomu dvemi rameny vjezd snizenou rychlosti do odbocky. Zpravidla 40 km/h., v tomto pripade ukazuje predvest vystrahu.

Jestlize by melo vjezdove navestidlo navestit i vystrahu, muselo by mit treti zlute rameno.

Pokud chce vypravci vlak ve stanici zastavit, zastavi ho u vjezdu a strojvedouci pak vi, ze bude zastaven i ve stanici.

Re: Kolejiště HO 4500x2800 do "Příchovice"

PříspěvekNapsal: pon 19 zář, 2022 5:58 pm
od Vojtěch Vorel
Jenom doplním, že pro umístění tabulky s křížem místo samostatné předvěsti je rozhodující i traťová rychlost - mělo by to být max. 60 km/h. Jde totiž o to, že tabulka s křížem je neproměnné návěstidlo s návěstí Výstraha, bez ohledu na návěst hlavního návěstidla.
Pokud vlak vjíždí do stanice na přímou kolej a má zastavit, jsou dvě možnosti. Pokud je vlak podle tabelárního jízdního řádu pravidelně zastavující, může být vjezdové návěstidlo v poloze Volno už při vjezdu vlaku; pokud se jedná o mimořádné zastavení ve stanici, kterou vlak obvykle projíždí, musí být vjezdové návěstidlo přestaveno do polohy Volno až po zastavení vlaku u tohoto návěstidla. Pro strojvedoucího je to pak návěst s pohotovostí zastavit (i když je to z hlediska návěstidla ta stejná návěst Volno). To samozřejmě platí pro vjezdová návěstidla bez žlutého ramena.

Re: Kolejiště HO 4500x2800 do "Příchovice"

PříspěvekNapsal: pon 19 zář, 2022 6:39 pm
od look23
PajaF píše:Co to tady meles za voloviny, cely tenhle odstavec je nesmysl :


Přečti si D1 od ČD resp. SŽ(DC) omezenče než tady začneš prezentovat své buranské vychování.

Navíc si pleteš předvěst odjezdového návěstidla a předvěst vjezdového návěstidla.


PajaF píše:Vjezdove jednoramenne navestidlo navesti stuj nebo volno tratovou rychlosti.
Dvouramenne jeste k tomu dvemi rameny vjezd snizenou rychlosti do odbocky. Zpravidla 40 km/h., v tomto pripade ukazuje predvest vystrahu.

Jestlize by melo vjezdove navestidlo navestit i vystrahu, muselo by mit treti zlute rameno.
Pokud chce vypravci vlak ve stanici zastavit, zastavi ho u vjezdu a strojvedouci pak vi, ze bude zastaven i ve stanici.


Koukám, že se zase pustili odborníky.
Mechanická vjezdová 2 ramenná návěstidla se žlutým ramenem byly v provedení, kdy to žluté bylo pouze na pevno a signalizovalo v podstatě to samé, jako dvojramenné bez žlutého ramene, jen strojvedoucí byl extra upozorněn, že musí zastavit. Dvojramenné s pohyblivým žlutým ramenem se vyskytovalo pouze pokusně a jeho provoz měl navíc určitá omezení. Viz. článek v časopisu Dráha (později doplním číslo a ročník).

Edit: oprava "Navíc si pleteš předvěst vjezdového odjezdového návěstidla a předvěst vjezdového návěstidla". na "Navíc si pleteš předvěst odjezdového návěstidla a předvěst vjezdového návěstidla."

Re: Kolejiště HO 4500x2800 do "Příchovice"

PříspěvekNapsal: pon 19 zář, 2022 7:00 pm
od Vojtěch Vorel
Co přesně má být "vjezdové odjezdové návěstidlo"? SŽ(DC) D1 takové nezná.
Co se týče počtu ramen, je dost zavádějící označovat návěstidlo se dvěma červenými rameny a jedním žlutým jako dvojramenné. Podle současné D1 se označuje jako tříramenné, dříve se používalo označení čtyřznaké (protože tříramenné bylo do r. cca 1945 se třemi červenými rameny - směrová návěstní soustava).

Re: Kolejiště HO 4500x2800 do "Příchovice"

PříspěvekNapsal: pon 19 zář, 2022 7:30 pm
od look23
Vojtěch Vorel píše:Co přesně má být "vjezdové odjezdové návěstidlo"? SŽ(DC) D1 takové nezná.

Opraveno, viz výše.

Vojtěch Vorel píše:Co se týče počtu ramen, je dost zavádějící označovat návěstidlo se dvěma červenými rameny a jedním žlutým jako dvojramenné. Podle současné D1 se označuje jako tříramenné, dříve se používalo označení čtyřznaké (protože tříramenné bylo do r. cca 1945 se třemi červenými rameny - směrová návěstní soustava).

Máš pravdu.