Stránka 15 z 29

Re: Kolejiště N - návrh dvojkolejky

PříspěvekNapsal: pát 16 zář, 2022 5:52 am
od chphoto
Tak a snad poslední dotaz k návěstidlům. Na kolejišti bude remíza, 2 koleje. Stačí jedno návěstidlo, nebo mám dát na každou kolej samostatné?
remíza.jpg

Re: Kolejiště N - návrh dvojkolejky

PříspěvekNapsal: pát 16 zář, 2022 6:23 am
od sidlo
Běžně se u výjezdu z depa používá pouze jedno návěstidlo.

Re: Kolejiště N - návrh dvojkolejky

PříspěvekNapsal: pát 16 zář, 2022 6:25 am
od chphoto
sidlo píše:Běžně se u výjezdu z depa používá pouze jedno návěstidlo.

Takže tak jak to mám bude stačit? Asi pak pro řízení JMRI to nebuder problém, nebo to bude mít nějaká omezení, jen jedno návěstidlo a 2 koleje?

Re: Kolejiště N - návrh dvojkolejky

PříspěvekNapsal: pát 16 zář, 2022 6:56 am
od sidlo
Žádný problém to není. Jednak posunové cesty jsou jiné než vlakové cesty. Druhak to můžeme pojmout tak, že před návěstidlem je pouze jedna kolej pro kterou stavíme posunovou cestu. Ta výhybka je potom až za touto kolejí a její poloha neovlivní stavění posunové cesty.
Trochu složitější příklad je např. tady https://kzm-chotebor8.webnode.cz/, kde je vidět stanice (ta se smyčkou) s jedním skupinovým odjezdovým návěstidlem. Vnitřně jsou v programu tři odjezdová návěstidla, u každé koleje jedno. Přes LogixNG jsou udělané jednoduché podmínky, které z interních návěstidel převedou správnou návěst na jedno skupinové odjezdové návěstidlo.

Re: Kolejiště N - návrh dvojkolejky

PříspěvekNapsal: pát 16 zář, 2022 7:22 am
od chphoto
Super, díky za info, pronikám do tajů JMRI a zatím na to "kooukám jak 5 na 6". Ale asi jsem zvolil dobrý program, koukám že má mnoho "vychytávek". Takže jistě postupem času bude víc a víc otázek k JMRI, jak co nastavit a udělat. Mnoho informací je na Sidlowebu a to je super, bez toho bych byl úplně v háji.

Re: Kolejiště N - návrh dvojkolejky

PříspěvekNapsal: pát 16 zář, 2022 7:42 am
od sidlo
pro JMRI 5.0 upraveno

chphoto.xml.zip
(4.74 KiB) 72 krát

Re: Kolejiště N - návrh dvojkolejky

PříspěvekNapsal: pát 16 zář, 2022 7:57 am
od chphoto
Díky, vyzkouším.

Re: Kolejiště N - návrh dvojkolejky

PříspěvekNapsal: pát 16 zář, 2022 12:12 pm
od Jirkátor
sidlo píše:Běžně se u výjezdu z depa používá pouze jedno návěstidlo.

Ale také vpravo od koleje. :)

Re: Kolejiště N - návrh dvojkolejky

PříspěvekNapsal: pát 16 zář, 2022 3:37 pm
od chphoto
Jirkátor píše:
sidlo píše:Běžně se u výjezdu z depa používá pouze jedno návěstidlo.

Ale také vpravo od koleje. :)

Sakra, zase opačně. A to jsem si na to dával na horním nádraží pozor u odjezdovejch, ale tady jsem to opět podcenil. Díky za upozornění.

Re: Kolejiště N - návrh dvojkolejky

PříspěvekNapsal: pát 16 zář, 2022 3:55 pm
od vojtas
Já bych tam dal Véčko - vyčkávací návěstdilo, ne běžné seřaďovací návěstidlo.

Re: Kolejiště N - návrh dvojkolejky

PříspěvekNapsal: pát 16 zář, 2022 4:29 pm
od Jirkátor
Také často používané řešení, ale když ty návěstidla ve tmě tak krásně svítí... :P

Re: Kolejiště N - návrh dvojkolejky

PříspěvekNapsal: sob 01 říj, 2022 3:10 pm
od chphoto
Po kratší odmlce (zvelebení poslední místnosti na přání manželky) jsem dnes zase pokročil s kolejištěm. Cílem bylo zprovoznit propojení mezi počítačem a kolejištěm a vyzkoušet ovládání kolejiště z programu JMRI. USB propojení s centálou funguje skvěle a tak jsem se pokusil nastavit komunikaci LAN, abych mohl centrálu připojit do domácí sítě a nemusel používat USB. Nastavení sice trochu potrápilo, ale nakonec se propojení podařilo a JMRI komunikuje s centrálou po LAN. Když toto všechno fungovalo, tak jsem vyzkoušel přehazování výhybek z Layout Editoru a vše fungovalo. Následně jsem vyzkoušel i jízdu lokomotivy z Decoder Pro a taktéž fungovalo. A ve finále se i v JMRI zobrazovala "poloha" lokomotivy podle obsazených úseků. Takže nyní budu potřebovat zjistit, jak udělat "hlášení" RailCom a zobrazení čísla lokomotivy přímo v plánku.

Re: Kolejiště N - návrh dvojkolejky

PříspěvekNapsal: úte 04 říj, 2022 4:25 pm
od chphoto
Tak dnes první test návěstidla s řízením z JMRI. Pro znalce, návěstidlo je odjezdové, ale signály jsou vjezdové (protože odjezdové 5-ti světelné mám navíc a vjezdových mám akorát).
https://www.youtube.com/shorts/me5fMAuHHxk

Re: Kolejiště N - návrh dvojkolejky

PříspěvekNapsal: stř 05 říj, 2022 4:50 am
od sidlo
chphoto píše:Tak dnes první test návěstidla s řízením z JMRI. Pro znalce, návěstidlo je odjezdové, ale signály jsou vjezdové (protože odjezdové 5-ti světelné mám navíc a vjezdových mám akorát).

Různí autoři na Českém internetu význam, smysl a návěsti Vjezdových a Odjezdových návěstidel pletou.
V JMRI je množina návěstí, která je zařazena do nějakého setu, např. SŽDC má označení Set3 https://www.jmri.org/xml/signals/SZDC-2015-zakladni/aspects.xml. Z tohoto setu jsou potom vybírány podmnožiny návěstí použitelné pro vybrané návěstidlo Vjezdové, Odjezdové, Seřaďovací...
Pokud je návěstidlo odjezdové, potom je třeba, aby bylo v JMRI označeno jako Odjezdové https://www.jmri.org/xml/signals/SZDC-2015-zakladni/appearance-exit.xml. V podmnožině Vjezdového návěstidla totiž z logiky věci chybí návěst Posun dovolen.

Re: Kolejiště N - návrh dvojkolejky

PříspěvekNapsal: stř 05 říj, 2022 6:11 am
od chphoto
Vjezdové a odjezdové bude samozřejmě na panelu nastaveno správně, v JMRI taky. Tady to bylo jen upozornění, že fyzicky jsou pruhy na návěstidle jinak, než co odpovídá tomu, co návěstidlo zobrazuje. Proto jsem na to upozornil, aby to znalce nepletlo. V JMRI je samozřejmě nastaveno správně na Vjezdové. Jestli i návěstní znaky odpovídají, to si jsem skoro jist, zapisoval jsem je podle JMRI s obrázky, kde je každá návěst zobrazena.