Stránka 14 z 16

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

PříspěvekNapsal: sob 23 črc, 2011 7:04 pm
od juroH0
Prečo by sa to malo nazývať vlakodromom, kôli mimoúrovňovému kríženiu tratí? V blízkosti staníc to nieje nič výnimočné. Nazývať to vlakodromom je opodstatnené vtedy, ak sa trate krížia v jednej úrovni križovatkou, nedajbože angličanom.

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

PříspěvekNapsal: sob 23 črc, 2011 7:07 pm
od JanoH0e
Mimoúrovňové kríženie 2 rozdielnych tratí rozhodne nie je nič výnimočné. Aj keď v tomto prípade je "okorenené" v tom, že obe trate idú po mostoch. 8) Výnimočné by to bolo, keby to bola tá istá trať, napr. Telgártska slučka. A na to je už potrebný model poriadne veľký.

:lol: ""Super námět pro malé kolejiště !"" :twisted: V tvojom podaní skôr námet na paškvil. Rozober si iba stúpania a výšku medzi dnom rieky, 1. mostom, 2. mostom. "Malé" koľajisko to bude tak v "T" :o . Teda ak to nie je zubačka. :mrgreen:

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

PříspěvekNapsal: sob 23 črc, 2011 7:15 pm
od milan ferdián
Zde je obrazová dokumentace.Lokalita Poříčí u Trutnova

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

PříspěvekNapsal: sob 23 črc, 2011 7:19 pm
od boy.rough
Pokud jsou tam dva vlaky najednou, tak to může být slušný rambajz :shock: .

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

PříspěvekNapsal: sob 23 črc, 2011 8:06 pm
od Max
Díky Milane, právě na tuhle fotku jsem myslel, taky ji někde mám uloženou.

JanoH0e : a proč by malé kolejiště mělo být placka ? Proč by nemohlo vyrůst do výšky, když do stran to nejde ?

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

PříspěvekNapsal: sob 23 črc, 2011 8:25 pm
od Max
Milane, to křížení dvou mostů jsi identifikoval velice rychle, a co ta točna na konci peronu, už víš, kde byla ?
Když ráno po snídani vyrazíš pěšky tím správným směrem, obědvat můžeš tam co bývala točna. A nemusíš spěchat.
Jak jsem psal už před časem, máš to skoro za barákem...

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

PříspěvekNapsal: sob 23 črc, 2011 10:55 pm
od JanoH0e
Max "JanoH0e : a proč by malé kolejiště mělo být placka ? Proč by nemohlo vyrůst do výšky, když do stran to nejde ?"

Je to dobrý námet na diorámu. Skrytá stanica, resp. stanice by boli výťahové. Ale ako normálne malé koľajisko by to bol paškvil. Stačí si zobrať ceruzku, papier a oprášiť vedomosti z matematiky. Na to, aby si natiahol stúpania do prirodzených sklonov t.j. max. 30 promile potrebuješ dĺžku. Všimni si toboganové koľajiska. Ak chcem na relatívne malom priestore ísť do výšky, zvolím námet ozubnice alebo koľajnicovej lanovky - pozemnej lanovky. Námetov je dosť, nielen v Európe. Na čo przniť normálne trate, keď vzorov na stúpajúce trate je dosť.

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

PříspěvekNapsal: ned 24 črc, 2011 6:59 am
od milan ferdián
Max píše:Milane, to křížení dvou mostů jsi identifikoval velice rychle, a co ta točna na konci peronu, už víš, kde byla ?
Když ráno po snídani vyrazíš pěšky tím správným směrem, obědvat můžeš tam co bývala točna. A nemusíš spěchat.
Jak jsem psal už před časem, máš to skoro za barákem...



Ale,jó.Svinov,opavské nástupiště.Točna byla demontována 5.12.1934 a nahrazena výhybkou.Toto,ale nelze modelovat jako samostatný projekt.Musí být součástí této stanice Svinov,je třeba dodržet epochu a v historických podkladech si zjistit,proč tomu tak bylo.
zdroj:130 výročí tratě Ostrava Poruba - Opava východ /1855 - 1985

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

PříspěvekNapsal: ned 24 črc, 2011 7:02 am
od radekkrupka
Trochu mi to tu připomíná videostop :)

Zajímá mě ta točna na konci "zhlaví". Proč to tam tedy tak bylo?

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

PříspěvekNapsal: ned 24 črc, 2011 7:28 am
od Morris Zapp
Točna na konci kusých perónních kolejí byla ledaskde. V epoše I to bylo naprosto standardní řešení, které se tu a tam někde dochovalo do pozdějších dob, např. v Kolíně je ještě vykroužený okraj perónu, v Zittau dokonce ta točna ještě je (jestli ji teda DB-Netze v poslední době nezoptimalizovala).

Mimoúrovňové křížení dvou různých tratí bez jejich propojení známe z praxe: Zákolany, Chrášťany u Rakovníka, Janov u Rakovníka. Jedno úrovňové křížení jsme měli taky - je to notoricky známé.

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

PříspěvekNapsal: ned 24 črc, 2011 7:46 am
od milan ferdián
radekkrupka píše:Trochu mi to tu připomíná videostop :)

Zajímá mě ta točna na konci "zhlaví". Proč to tam tedy tak bylo?


No mě taky... :mrgreen: Co se týče té točny,ta údajně sloužila pro otáčení lokomotiv z opavské větve.Jak víme tak v Opavě byly tři točny.Důvodem pozdějšího odstranění točny va Svinově, bylo zavedení zkušební dopravy od 1.4.1933 motorovými vlaky na opavské větvi.
Ještě citace"na opavské poloze,byla kusá kolej IIIn (poštovní) a na druhé straně opavského perónu kolej Vn,VIIn a IXn,ústící v točnu "...

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

PříspěvekNapsal: ned 24 črc, 2011 7:48 am
od milan ferdián
A propó,držím již v ruce další díl "Železniční trať - Německý Brod - Pardubice na starých pohlednicích "

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

PříspěvekNapsal: ned 24 črc, 2011 8:15 am
od Vladimír_B
Morris Zapp píše:Mimoúrovňové křížení dvou různých tratí bez jejich propojení známe z praxe: Zákolany, Chrášťany u Rakovníka, Janov u Rakovníka. Jedno úrovňové křížení jsme měli taky - je to notoricky známé.

To úrovňové křížení bylo KND a Buštěhradky? A tůtu mimoúrovňovku taky poznáte? http://zelezniceamhd.ic.cz/fotky/sm/vq.JPG Je to hodně jednoduché... :D

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

PříspěvekNapsal: ned 24 črc, 2011 8:20 am
od Morris Zapp
Žalhostice, krycí název Velké Žernoseky :D
Na seznam to nepatří, protože jsou tam ty tratě propojené.

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

PříspěvekNapsal: ned 24 črc, 2011 1:21 pm
od Max
Díky Milane, to datum zrušení točny mne zajímalo.
A byla to opravdu jenom tato jediná takhle umístěná v celé síti ČSD ? Nebyla ještě někde podobná ?

Ale důležité je hlavně to, že byla použita i u nás a ne jenom u sousedů za hranicemi. Takže i na českém kolejišti ji můžeme použít. Pokud jde o epochy - většina lidí asi kouká na mašiny, možná trochu málo i na vozy, ale co to ostatní, toho je mnohem víc. Třeba takové "containery" z dob předválečných. A byly i dlouho po ní. Kdo je má na kolejišti ?