od milan ferdián » úte 11 úno, 2025 7:15 pm
Nechci se míchat do vaši odborné debaty, já jen pár informací.
Balkancar vznikl v roce 1952, kdy do ČSR (pozor ČSSR vzniklo název s přidáním slova "socialistická" o něco později, data si najděte), takže odhadem je možné co Vláďa předložil výkres z roku 1958 by to odpovídalo dodávkám k nám.
Zmíním se o jiném výrobci a to DESTA/Děčínské strojírny a přepisuji data ze zdroje
Plošinové motorové vozíky so stojacim vodičom (akumulátor)
Typ:......................................................AP 522....AP 1522
nosnost..................................................500 kg.....500 kg
hmotnost................................................710 kg......1070 kg
Zajímavé, že není uvedena délka, šířka vozíku ani velikost úložné plochy. Rozměry úložné plochy odvozuji podle vozíka typ EP 006.2 2,0 x 1,2 m (s volantem) a EP 011.2 2,17 x 1,3 m (s volantem). Bohužel roky výroby u vozíku nejsou uvedeny. Tedy vyhledat výrobní katalogy.
Poznámka k EP 006.2 a EP 011.2 :
Výrobca: Balkancar Sofia, BĽR
Predaj: Obchodná sieť VHJ, Zbrojovka Brno
Z důvodu vyčerpání limitu nejsem schopen vám nabídnout oba obrázky vozíku, ale první vozík s řídicími pákami se shoduje s foto s tou slečnou, jen s tím rozdílem bez nádrže co veze.
Zdroj: Mechanizácia nakladacích a vykladacích prác na železnici/autoři - Ing. Josef Bláha CSc a Ing.Miloslav Škárka CSc/vydalo ALFA/rok 1986
Poznámka 2:
Vlečné vozíky. Zmiňovaný zdroj se též o nich zmiňuje, dokonce jsou nákresy se základními rozměry, technická tabulka jako názvy typu vozíku, nosnost, hmostnost a s výrobci jako OPOS.PMH Klatovy, OPP Vejprty, Strojobal n.p.Hradec Králové, Portáš v.d. Valašská Bystřice, OPMP Mimoň, Družspoj. v.d. Šumperk a nakonec Balkancar Sofia, BĽR.
To vše jste mohli v té době na nádražích vidět i ve Vláďové budované epochy na jeho kolejišti.
-m-
Limit příloh vyčerpán