Stanice Nová a Stará Ves

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod jirka8 » pon 10 úno, 2025 7:39 pm

Tempotaxi píše:Za okupace zde platí německé dopravní předpisy a zde jsou u každého přejezdu kříže.


Jenže ani nemáš důkaz (nějaká fotka, film...) jestli je zde Němci skutečně montovali. Mohli se na to i vykašlat.

A hlavně ty německé kříže na železničních přejezdech v té době vypadaly jinak. Takže ani tak ti to nesedí.

Podívej, jak to vypadalo - Německo, 40. léta:

Nemecko-1941.jpg

Nemecko.jpg
Uživatelský avatar
jirka8
 
Příspěvky: 25
Registrován: čtv 28 led, 2021 3:15 pm

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod jirka8 » pon 10 úno, 2025 8:41 pm

hektor2.jpg
hektor2.jpg (25.82 KiB) Zobrazeno 840 krát
A pokud se nemýlím, to už je tam velký hektor – T458, že? Takže to jsi už v 60. letech. Ten čas ale letí. Takže rychle běž ty kříže dávat od těch závor pryč. :D
Uživatelský avatar
jirka8
 
Příspěvky: 25
Registrován: čtv 28 led, 2021 3:15 pm

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Pavel-HP » pon 10 úno, 2025 8:49 pm

Trapná poznámka. Všeho moc škodí.
TT, epocha III. - V., U profil
www.vlakytt.cz
Uživatelský avatar
Pavel-HP
 
Příspěvky: 1139
Registrován: čtv 11 pro, 2008 2:47 pm
Bydliště: Praha

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod jirka8 » pon 10 úno, 2025 8:58 pm

Ale no ták. Brát život trošku s humorem nezaškodí nikomu, Pavle. :)
Uživatelský avatar
jirka8
 
Příspěvky: 25
Registrován: čtv 28 led, 2021 3:15 pm

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod jirka8 » pon 10 úno, 2025 9:20 pm

Obrázek

Pokud toto mají být 50. léta, tak hlavně ty sloupy vyměnit, to se tu už probíralo. A pokud smím poradit, tak já bych tam ještě radil dát k těm autům i nějaký koňský povoz, to by pak tu dobu 50. let více evokovalo. Tehdy bylo ještě mnoho koní.

Jo a taky by se někde vzadu hodila asi i motorka. Jsem viděl řadu filmů z té doby a skoro vždy nějaký správný soudruh po vesnici jezdil na motorce. :)

Traktor bez střechy, dva zapřažené koně a motorka = Vesnice 50. léta. :)
Uživatelský avatar
jirka8
 
Příspěvky: 25
Registrován: čtv 28 led, 2021 3:15 pm

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » úte 11 úno, 2025 7:17 am

Je vidět, že si vůbec nic nečetl od prvních stránek.
A koňský povoz je tam také.
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4910
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » úte 11 úno, 2025 7:23 am

Pán je opravdu znalec přes lokomotivy.

Je to Hektor T 435.0515 vyrobený v ČKD v.č. 4405/1959 a v NHKG je od 25.8.1959 a dnes je už zrušena.

Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4910
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » úte 11 úno, 2025 8:17 am

Těch koní je tam více, zde se dokonce pasou.
Obrázek
Obrázek
Také tu jsou i ovce.
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4910
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » úte 11 úno, 2025 8:24 am

A ve stanici Stará Ves je i tohle.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4910
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » úte 11 úno, 2025 8:52 am

jirka8 píše:Ale no ták. Brát život trošku s humorem nezaškodí nikomu, Pavle. :)

Kolejiště je stavěno do 50 let.
Kdybys to pořádně stránku po stránce přečetl, tak zjistíš, proč jsem to tak postavil.

Ona ani výměnná návěstidla u vyhybek nejsou docela správně.
Dále žluto černé šrafování bylo také až ke konci 50 let, tak tam také není.
Hasiči mají také červenou barvu ze začátku 60 let.

Ale jinak vše zapadá, a když se to někomu nelíbí, tak se nato nemusí koukat, natož to komentovat stále dokola, jak papoušek.

Dále to neznamená, že na kolejišti nemůže jezdit i jiná epocha. Mám lokomotivy, vozy od roku 1910 až do roku 1992 a občas je projedu. Co je na tom špatného, že to ukážu.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4910
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Střelec » úte 11 úno, 2025 9:12 am

K dopravním prostředkům: Opravdu by to chtělo víc motorek - odstavených i jedoucích. V 50. letech to bylo vedle kola asi nejrozšířenější "lidové" vozidlo. Také by neškodilo víc improvizace - bylo tehdy běžným a dopravními orgány kritizovaným zvykem, že za motorová vozidla byly zapřahány povozy určené pro ruční dopravu či koňský potah, na kole nabylo problém vidět tašky s nákupy na řídítkách a pytel brambor na nosiči. Místy se cestovalo i na střeše autobusu, pokud kapacita nedostačovala. Samozřejmě to bylo spojeno s řadou nehod, kde motorky a motorkáři figurovali cca 40%, byť ne vždy to byla jejich vina. Celkem hutně o tom vypovídají rozbory nehodovosti (včetně policejních svodek) v archivním fondu ČSAD Plzeň.

Mléko se tehdy přepravovalo v konvích - přerostlých hliníkových bandaskách, cisterny na mléko se teprve začínaly objevovat a ne všude měli zařízení pro jejich plnění. obecně se moc nemluví o tom, že ČSD si uzurpovaly právo na dálkovou silniční dopravu a tvrdě bojovaly proti soukromým dopravním firmám. Oddělení ČSAD od ČSD k 1.1.1949 předpokládalo převod veškeré silniční dopravy pod nově vzniklý podnik s centrálním zřízením, ale takový moloch se ukázal být neovladatelný a nezvládal zajistit veškerou silniční dopravu pro celé národní hospodářství, takže řada větších podniků postupně obnovila či legalizovala vlastní autodopravu. obdobný proces proběhl i v opravárenství vozidel, ale tam se reorganizovaly struktury v režimu "turbo".

Co se dopravního značení týká, za okupace se sice převzaly německé předpisy, ale zdaleka ne všechny značky. Přejezdové kříže tu zůstaly "naše", jen je stačilo přemístit na opačnou stranu silnice a při té příležitosti přebarvit jejich rámování na červeno. Na pár starých snímcích z nehod je i patrné, že závory a kříže se v reálu navzájem nevylučovaly.

Hlubinové vozy a jejich náklad - doporučuji se obrátit na SOA Plzeň, pracoviště Klášter, kde je uložen archiv plzeňské Škodovky. Mezi již naskenovanými snímky jsou i přepravy materiálu na železničních vozech, možná mezi nimi bude něco novějšího, než z první republiky a starého mocnářství. Často se transportovaly díly lodních konstrukcí pro námořní plavidla, ty šly většinou holé, ale měly individuální podpůrné konstrukce.
Střelec
 
Příspěvky: 1868
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » úte 11 úno, 2025 9:15 am

jirka8 píše: Pokud toto mají být 50. léta, tak hlavně ty sloupy vyměnit, to se tu už probíralo. :)

Opravdu nemám čas znova hledat potřebné informace a poznatky.
Pán je jistě stavař, když to tak zná.
V odborné literatuře se píše, že sloupy ošetřené proti hnilobě se dávají do země. Tam kde je půda měkká a nestabilní se přidává další podpěrný sloup. Dále do půdy vlhké se sloupy dávají na kamenný nebo pak betonový sloupek.
Když se pořádně podíváš, tak sloupy jsou na kraji příkopu, který je vlhký, protože do příkopu svedeny všechny okapy. Tehdy nebyla všude kanalizace. A sloupy do vody se nedávají.

Ono nestačí se jen dívat na filmy, koukat na fotky, ale také přečíst odbornou literaturu, popřípadě se někoho zeptat, jak se určité technické dílo provádí nebo provádělo.
Nikde se v odborné literatuře nedočteš, jak daleko od sebe se sloupy dávají, ale vždy záleží na složení půdy a daného terénu.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4910
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » úte 11 úno, 2025 9:45 am

Střelec píše:K dopravním prostředkům:

Přeprava konví je tam také.
Obrázek
Obrázek
Dále u nádražních budov jsou stojany na kola a jsou částečně plné.
A motorky nemám, protože přijatelné typy nejsou a nikdo je nedělá. A dále silnice, která tam je, tak je slepá a vede jen ke skladištím a dávat tam auto vedle auta se mně nechce a ani to tenkráte nebylo.
Tak tohle si velmi dobře pamatuji, že na ulici skoro žádná auta nestála.
Když jsem si já koupil první auto v 70 letech, tak parkoviště na sídlišti byla skoro prázdná.

Dále náklady Škoda Plzeň.
Většinu fotek, které mají v archívu, tak mám také. Mám dokonce i plány převozů a ložení nákladu na vůz.
Problém je, že nikomu se nechce dělat náklady ve 3D tisku, protože je to pracné a neprodejné. Přitom je plno výrobců, kteří tohle vyrábějí, ale to co bych potřeboval, tak zase nikdo nedělá. Jako klikové hřídele, ingoty, kokily, velké motory, velké převodovky, části konstrukcí atd. Vyrobit náklad není problém, ale problém je udělat na náklad matky, hlavy šroubů, nýty a další velmi malé drobnosti.

Ale jinak děkuji za názor.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4910
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » úte 11 úno, 2025 10:17 am

Když se budeme bavit o provozu, tak jezdí na kolejišti většinou vlaky od někudy a někam.
To znamená, že osobní vlak jezdí tam a po nějakém čase tem jede opačně.
Nákladní vlak může jezdit také tak, ale třeba uhelná souprava má jezdit jen jedním směrem a druhým směrem má jezdit prázdná. Ale to znamená mít tak 3 a 4 skrytá nádraží, což je problém to někam dát.
Je potřeba mít nejen skryté smyčky a mít i skrytá průjezdná nádraží. Tohle je opravdu prostorově náročné a souprava tím pádem pojede většinou v nekonečném tunelu.

Silniční doprava je parádní, autíčka jezdí do oválu nebo do osmičky a to pořád dokola. Realita je úplně jiná. Tak tohle jsem hned zavrhl. Postavená auta jen tak na silnici, vlastně překážejí, tohle už kdysi psal pan Zuska.
Bohužel mám to také, stojí auta na silnici, ale aspoň je tam řidič.
Nejlepší je postavit auto před železniční přejezd, závory jdou nahoru a auto nebo auta pořád stojí – tak tohle je opravdu parádní.
Dnes je trend mít autíčka jezdící, svítící a ať to hodně bliká a čím více, tak tím lépe …. pro mě ne a zase ne.

Lidi – mrtvolky ve stanici a ulici. Na peróně jsou lidi a čekají na vlak. Vlak přijede a zase odjede a pidi lidi tam stojí. Už zase pan Zuska říkal, že lidi mají být v nějaké činnost, která je reálná po nějakou delší dobu.

Ale jinak, když budu hledat a budu chtít hledat nesmysl, tak ho vždy najdu. Ale najdu ho nejen na svém kolejišti, ale na každém kolejišti.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4910
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Stanin » úte 11 úno, 2025 11:12 am

Tempotaxi píše:A motorky nemám, protože přijatelné typy nejsou a nikdo je nedělá. A dále silnice, která tam je, tak je slepá a vede jen ke skladištím a dávat tam auto vedle auta se mně nechce a ani to tenkráte nebylo.

Noch dělá Panelku (možná je to kývačka, těžko říct z toho detailu) (kat. č. 16458). Pak tu je tu např. 3D tisk Pionýra od Jako models. Viděl jsem i Péráky.

Jinak k těm nehybným lidem a autům. Chce to kompromisy a je na každým, kam tu hranici posune. To už bychom pomalu mohli na kolejiště "cpát" tekoucí vodu v řece a pozastavovat se nad špatným ztvárněním kolejového svršku (výška kolejnice, špatný typ upevnění kolejnic), nebo na malé poloměry oblouků. Ale je to každého věc a ty to máš tak, jak jsi to popsal.
Stanin
 
Příspěvky: 565
Registrován: ned 16 čer, 2013 8:48 pm
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník