Stránka 11 z 13

Re: TT Malé Chornice 185x125 + "soumodulí" Nectava

PříspěvekNapsal: úte 22 bře, 2016 9:29 am
od Dokusan
VojtikJ píše:No nic, dodělám krajinu jak na traťových tak na nádraží ať se mohu pustit do dalších projektů :)


No já jsem díky nemoci konečně začal s elektrikou na kolejišti, je to pro mne trochu boj. Nebaví mě pájet, navíc jsem na tu elektriku trochu levej. Chci co nejdřív položit definitivně koleje ve stanici abych mohl pokročit s krajinou.
Aktuálně se trápím s tím, kde dávat izolované spojky (popřípadě přerušovat kvůli izolovaným úsekům), studoval jsme na stránkách Lokopina, ale pořád si nejsem jistý.

Také již přemýšlím nad novým projektem (viz Nectava nahoře), ale trochu mě brzdí rozhodnutí, zda to pojmout "modulově", "segmentově", či něco mezi, taková "domácí modulovka".

Re: TT Malé Chornice 185x125 + "soumodulí" Nectava

PříspěvekNapsal: úte 22 bře, 2016 9:36 am
od VojtikJ
izolované úseky... no věda to není... v Analogu bych dal minimálně dva úseky na dopravní kolej. trať dle libosti... lepší by bylo si to rozkreslit. U rodičů an kolejišti bych to teď udělal taky jinak :D V digi to je jedno.

Re: TT Malé Chornice 185x125 + "soumodulí" Nectava

PříspěvekNapsal: úte 22 bře, 2016 9:38 am
od Dokusan
Izolované úseky.jpg


Sem začal kreslit, ale asi to budu muset pojmout jinak

Re: TT Malé Chornice 185x125 + "soumodulí" Nectava

PříspěvekNapsal: úte 22 bře, 2016 10:02 am
od miroslav lengyel
VojtikJ píše:izolované úseky... no věda to není... v Analogu bych dal minimálně dva úseky na dopravní kolej. trať dle libosti... lepší by bylo si to rozkreslit. U rodičů an kolejišti bych to teď udělal taky jinak :D V digi to je jedno.

Tak to tedy jedno fakt není.

Re: TT Malé Chornice 185x125 + "soumodulí" Nectava

PříspěvekNapsal: úte 22 bře, 2016 10:13 am
od VojtikJ
Jo a kde potřebuješ izolovanej úsek krom vodivých srdcovek?

Re: TT Malé Chornice 185x125 + "soumodulí" Nectava

PříspěvekNapsal: úte 22 bře, 2016 10:33 am
od Dokusan
VojtikJ píše:Jo a kde potřebuješ izolovanej úsek krom vodivých srdcovek?

Já předpokládám, že budu kolejnici přerušovat/dávat izolační spojku u námezníků, a pak taky u první vjezdové výhybky. U EW2 pak samozřejmě izolační spojky u srdcovky.
Je to tak dostačující?

Obloukové výhybky s palstovou srdcovkou a DKW samostatně napájet či izolovat nemusím, ne?

Re: TT Malé Chornice 185x125 + "soumodulí" Nectava

PříspěvekNapsal: úte 22 bře, 2016 10:42 am
od VojtikJ
tam jde potom o to zda ten kousek koleje od srdcovky je napájen přes ňákej plíšek.
Já bych nedělal izolovanej úsek hned před výhybkou ael kousek za ní, nebo hned u ní a potom hned u vjezdového návěstidla aby se dalo posunovat a u vjezdu stál vlak

Re: TT Malé Chornice 185x125 + "soumodulí" Nectava

PříspěvekNapsal: úte 22 bře, 2016 10:48 am
od Dokusan
VojtikJ píše:tam jde potom o to zda ten kousek koleje od srdcovky je napájen přes ňákej plíšek.


Srdcovka je napájená a přepíná se na ní polarita. Jak to máš uděláno v Hronově?

Re: TT Malé Chornice 185x125 + "soumodulí" Nectava

PříspěvekNapsal: úte 22 bře, 2016 10:57 am
od miroslav lengyel
VojtikJ píše:Jo a kde potřebuješ izolovanej úsek krom vodivých srdcovek?

Pokud nevíš jaké je využití izolovaných úseků v digitálním provozu,tož bys měl neprodleně zahájit studium této problematiky a do té doby se zdržet jakýchkoli rad ostatním. :lol:

Re: TT Malé Chornice 185x125 + "soumodulí" Nectava

PříspěvekNapsal: úte 22 bře, 2016 11:05 am
od VojtikJ
Pokud chci jezdit tak nepotřebuju žádnej izolovanej úsek a za tím si stojím. Pokud chci mít automatické kolejiště tak je už potřebuji otom žádná. Ale to záleží jak danej člověk je náročnej a zda má na ty komponenty. Jak jsem psal, na dogitální provoz mašinek, nepotřebuju žádný izolovaný úseky, pokud chci jen jezdit.

V Hronově mám přepínáný srdcovky a vše nápajené průbežným vedením. Čili koleje svedeny do dvou kabelu J/K.
Jak tu někteří zmiňují pokud budeš chtít víc automatické kolejiště tak těch úseků musí být víc.

Re: TT Malé Chornice 185x125 + "soumodulí" Nectava

PříspěvekNapsal: úte 22 bře, 2016 12:07 pm
od miroslav lengyel
Izolované úseky neslouží pouze k automatizaci,ale například k detekci obsazení jednotlivých úseků.Ale ano,pokud chci jezdit po oválu dokolečka,tak potom opravdu žádné izolované úseky nepotřebuji. :lol:

Re: TT Malé Chornice 185x125 + "soumodulí" Nectava

PříspěvekNapsal: úte 22 bře, 2016 12:48 pm
od VojtikJ
tak že když nechci detekci tak mám o starost míň a mohu mít i výhybky v jednom úseku... :D

Re: TT Malé Chornice 185x125 + "soumodulí" Nectava

PříspěvekNapsal: úte 22 bře, 2016 1:36 pm
od Dokusan
miroslav lengyel píše:Izolované úseky neslouží pouze k automatizaci,ale například k detekci obsazení jednotlivých úseků.Ale ano,pokud chci jezdit po oválu dokolečka,tak potom opravdu žádné izolované úseky nepotřebuji. :lol:


Samostatnými izolovanými úseky by měly být staniční koleje od námezníku po námezník, zhlaví jako celek?, širá trať. Myslím, že jednotlivé výhybky detekovat nemusím? stejně jako nebudu detekovat polohu jazyka (pouze pozici přestavníku)
Ale je možné, že to není správný přístup.
A dokolečka jezdit nemohu, neb nemám ovál :D

Re: TT Malé Chornice 185x125 + "soumodulí" Nectava

PříspěvekNapsal: úte 22 bře, 2016 4:24 pm
od miroslav lengyel
Dokusan píše:Samostatnými izolovanými úseky by měly být staniční koleje od námezníku po námezník, zhlaví jako celek?, širá trať. Myslím, že jednotlivé výhybky detekovat nemusím? stejně jako nebudu detekovat polohu jazyka (pouze pozici přestavníku)
Ale je možné, že to není správný přístup.
A dokolečka jezdit nemohu, neb nemám ovál :D

Vezmu to odzadu,že nemáš ovál vím taky,reakce byla VojtikJ ,který tady skutečně perlí. :roll: Ten obrázek,co jsi tady publikoval s tím,že neznáš autora,ve skutečnosti patří Houmrovi a je přímo odtud. http://houmrovyvlaky.bluehost.cz/Galeri ... g00143.htm
Honza sice celé kolejiště prodal,ale třeba se dá kontaktovat. :idea: Stejně tak lokopin je svolný i k nějaké poradě prostřednictvím Skypu. :wink:
Ty si musíš v první řadě ujasnit,jak budeš celé kolejiště ovládat,jak to bude se zpětnou vazbou atd.Zpětnou vazbou je myšleno třeba i to,že vlak zastaví sám před návěstidlem v poloze zakazující jízdu.Úseky ve SN budeš mít hlídané jak...optickými čidly,kamerou? Někde jsem kdysi četl,že izolovaných úseků není nikdy dost a dost blbě se pak dodatečně přidělávají. :D Vytvoření takového úseku nic nestojí,propojí se prozatímně natvrdo pod kolejištěm drátky,ale v případě potřeby v budoucnu tam už je a pouze se upraví vodiče pod deskou. :wink:

Re: TT Malé Chornice 185x125 + "soumodulí" Nectava

PříspěvekNapsal: úte 22 bře, 2016 8:42 pm
od Dokusan
miroslav lengyel píše:Ten obrázek,co jsi tady publikoval s tím,že neznáš autora,ve skutečnosti patří Houmrovi

Děkuji za upozornění, snad se Houmr nebude zlobit.
miroslav lengyel píše:Úseky ve SN budeš mít hlídané jak...optickými čidly,kamerou?

Dovolím si taktéž odpovědět od konce ve věci SN (ač můj dotaz k tomu nesměřoval)
SN nebude úplně skryté, ale za kulisou a přístupné "zezadu".
Nicméně bude hlídané kamerou. Zejména z důvodu rozpojování a objíždění souprav. Zde to vidím spíš na ruční práci než automatizaci, automatické zastavení soupravy přesně nad rozpojovačem (ať už bude jakýkoliv) nevidím příliš realisticky.
miroslav lengyel píše:Ty si musíš v první řadě ujasnit,jak budeš celé kolejiště ovládat,jak to bude se zpětnou vazbou atd

Zde si nejsem jistý co bych si měl ujasňovat. Chci mít kolejiště v počítači, použít rocrail, detekci obsazení úseků, stavění cest. Ovládání výhybek a dalšího příslušenství digitálně.
Jedinou vyjímkou možná budou rozpojovače, ale to je celkem nepodstatné, jestli budou mechanické či digitálně ovládané servy.
Samozřejmě pro syna a návštěvy ježdění s MM jen tak.
Můj dotaz směřoval mimo jiné k tomu, zda stačí detekovat zhlaví jako celek, či je nutné detekovat každou výhybku samostatně.