Návrh kolejiště N 1100x750

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Návrh víceúčelového kolejiště N

Příspěvekod czhunter » sob 05 dub, 2014 7:19 pm

Trochu méně emocí a více pokory na všech stranách, prosím.

Rocky_MK> Dobré bude, když si uvědomíš, že mezi kitařinou a železničním modelářstvím je poměrně velký rozdíl.
Sám jsem kdysi kitařil (poměrně běžné věci - nejdřív německá letadla z WW2, pak WRC auta) ... a ono ti to v železničním modelářství pochopitelně pomůže - při stavbě budov, vozidel, při patinování, hledání podkladů (protože víš, co kde a jak hledat).
Ale rozdíl je v tom, že u kitařiny prakticky stačí najít dost kvalitních fotek dané věci, postavit to stejně a hotovo - máš špičkový model, se kterým můžeš vyhrávat soutěže.
Prakticky nemusíš vědět, k čemu tam je ta deska s dírkama po křídlem, jak se používá, k čemu slouží. Prostě tam na fotce je, tak ji uděláš úplně stejně.

Oproti tomu v železničním modelářství se nedostaneš na tak velkou shodu s realitou (ono to totiž musí hlavně jezdit, a spolehlivě - už to si žádá mnoho "nemodelových" zásahů), ale spíš pro stavbu dobrého kolejiště musíš vědět, jak ta železnice v principu funguje. Jak je stavěná železniční síť (různé typy stanic, proč mají tak nebo jinak rozvětvené koleje), podle čeho jezdí vlaky (grafikon), jak se celá ta doprava řídí, jak se zabezpečuje provoz atd.
Když to budeš vědět, můžeš to nakonec klidně ignorovat. Ale když to vědět nebudeš, přichystáš si sám na sebe spoustu pastí, které, jak budeš kolejiště stavět (a i "proti své vůli" se toho dozvídat víc) ti budou víc a víc vadit.

Chce to studium - před stavbou panelu klidně měsíce až roky. Víc než třeba při stavbě jednoho letadla (kde stačí nějaké monografie a hotovo).
czhunter
 
Příspěvky: 605
Registrován: ned 04 zář, 2011 9:37 am

Re: Návrh víceúčelového kolejiště N

Příspěvekod milan ferdián » sob 05 dub, 2014 8:26 pm

Rocky_MK píše: Ale mně se to líbí a nevidím důvod, proč bych to tak neměl dělat, když chci.

A kdo ti v tom brání ?
Rocky_MK píše:A teď aspoň můžete probírat u piva, co za debily to dneska chce stavět kolejiště a jaké stupidní mají názory.

Víš kolik takových podobných kolejišť zde jsme viděli,jako tvoje :?: Proč urážíš zdejší kluky.Ti lidé své modelářské práce prezentují buď na svých webech,na výstavách nebo zde.Mají hodně modelářských zkušeností a hlavně mají praxi.Ty vystavíš dvě fota a jsi z toho na větvi,že není po tvém. :D
Rocky_MK píše:EDIT: Nedá mi to. Já se zeptal, jestli jsem nevymyslel totální blbost. Dozvěděl jsem se, že jo, tak jsem to předělal do podoby, která už z mého pohledu taková totální blbost zase není. Vyšilovat jsem začal proto, že mi x lidí sepsulo můj argument, že to tak chci mít. Končím s touhle nesmyslnou debatou.

A co jsi čekal :?:Že si sednem na zadek :?:Druhá verze je taky totální blbost.

Já to shrnu.Nevím tedy proč jsi se nás ptal.Já jsem tě upozorňoval hned ve svém prvním příspěvku.Píšeš,že jsi zde prošel fórum a nic jsi nenašel.Nepovídej,víš kolik je tady kolejových plánků :?: Když budu skromný tak určitě něco přes stovku.
Že jsou v jiném modelovém měřítku?Tak plánek konvertuj do své představy a modelové velikosti,ale nezapomeň na starou geometrii kolejiva PIKO.

Jo,jo,učíme se celý život.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrh víceúčelového kolejiště N

Příspěvekod milan ferdián » sob 05 dub, 2014 8:47 pm

Když ještě nějakou dobu vydržíš,tak vyjde publikace o N-kových kolejištích.A není možné,aby jsi si z toho něco nevybral pro sebe.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrh víceúčelového kolejiště N

Příspěvekod Rocky_MK » ned 06 dub, 2014 9:18 am

Trochu jsem vychladl a rád bych uvedl na pravou míru, proč jsem sem svůj návrh vlastně dával. Neměl jsem to vůbec dělat, mohlo mě napadnout, že tím Vás modeláře - profesionály nejspíš jenom pobouřím, ale většinou, když dělám něco pro mě nového (např. elektroniku ke kytaře, nový rc model apod.), tak svůj úmysl zveřejňuju na odpovídajícím fóru (hudebním, rcmanii), abych si nechal poradit anebo aby mě někdo varoval, proč takhle nemůžu dál postupovat. Za stejným účelem jsem dával svůj návrh sem. Opravdu si nemyslím a nikdy jsem si nemyslel, že jsem stvořil něco úžasného a chtěl se ukájet chválou ostatních, jak psal Jirka1! Uznávám, že jsem asi nevhodně formuloval svůj dotaz. Každopádně chtěl jsem jen trochu pomoct s návrhem. Nechtěl jsem ani nikoho urážet, přece když já potřebuju pomoc a rady, tak o ne žádám s jistou zdvořilostí, což jsem taky ze začátku dělal.
Za konstruktivní kritiku jsem ale nepovažoval to skryté nádraží, které mi neustále někdo vnucoval, když jsem výslovně psal, že jej nechci. A z toho si ještě vyvodí, že když nechci pracovat na něčem, co nechci mít na kolejišti, automaticky na to jdu stylem ,,čím míň práce tím líp" :roll: . Ano, je fakt, že kolejiště bude zvýšené v části pravé zadní (hlavní trať v tunelu), vedlejší nahoře na ní, ale copak by se do takového tunýlku nějaké skryté nádraží vešlo? Kdyby ten tunel alespoň šel "ven z panelu", ale on jasně někde začíná a jasně někde končí, je dlouhý +- jako jeden kratší vlak a jak by to vypadalo, kdyby do toho tunelu jedním koncem vjel vlak a už z něj druhým koncem nevyjel? Skrytá nádraží v tunelech, která jsem dosud viděl na fotkách či pláncích, měly jeden vjezd, kterým vlak vjel jakoby ven z panelu (protože druhý konec tunelu už tam nebyl), ve skryťáku se buď otočil a jel zpátky (nebo projel nějakou trasu pro prodloužení doby jízdy aby to vypadalo, že odjel a po nějaké čase se zase vrací) anebo zajel na nějakou odstavnou kolej, zastavil a z jiné odstavné koleje vjel na trať jiný vlak, pro naznačení různorodého provozu. Takto jsem já pochopil smysl skrytého nádraží, pokud jsem ho pochopil blbě, beru zpět! Ale jak mám skryté nádraží nacpat do takového tunýlku pro jeden vlak? Vždyť z jedné strany už je okraj (roh) panelu a z druhé skalní stěna, kterou bych mohl sice obětovat, ale to by s sebou neslo zvýšení i jiných částí kolejiště, jak jsem psal. Tudíž by se zvedla např. celá zadní polovina panelu včetně té koncové zastávky, proto jsem mluvil o zvýšení kolejiště.

Dále k depu - beru to, chtěl jsem slyšet, jestli jsem nevyplodil tímhle návrhem blbost. Dozvěděl jsem se, že jo, což mě nepřekvapilo, ale překvapilo mě, že až takovou. Ale koleje ve stanici jsem předělal, čímž jsem, Milane, opravdu neočekával, že si z toho bude někdo sedat na zadek, ale další připomínky. Těch se mi dostalo, tak jsem se rozhodl použít nákres od czhuntera a předpokládal jsem, že když mi to nakreslil někdo, kdo tomu evidentně rozumí 1000x víc, než já, tak to asi blbost nebude. Až na to depo. Jo, já chápu, že asi neexistuje taková malá stanice, kde by byla točna s depem, jenže já to tam chtěl udělat jen tak, pro radost, jako atraktivní doplněk a protože chci - což jsem zdůraznil. Než abych tam dělal nějaké domečky, které se mi nelíbí, tak si tam udělám depo a zamodelařím si na točně, zbrojení apod. Toho jste se v mžiku chytli - proč si zaplácnu takový prostor depem, když "chci modelovat hlavně krajinu". Vždyť jsem už v prvním příspěvku zmínil, že chci modelovat pouze krajinu a pár drážních staveb! Kdyby mi vadilo, že si takový prostor zaplácnu depem, tak bych ho tam snad vůbec nedával, ale když je tam od začátku, tak se dá pochopit, že mi to teda asi nevadí.

Barbucha se ptal, proč chci nějaké rady, když mě potom skoro uráží, pak ta prezentace ztrácí jakýkoli smysl. Na to mám takovou odpověď, že mě neuráží rady, ale nechápu, proč mi někdo pořád dokola vnucuje skryté nádraží, opakuje, že depo v takovéto staničce je nesmysl a vyvozuje si z toho něco, co není pravda - např. to, že s tím chci mít co nejméně práce. Nezlobte se na mě, ale to mi přijde asi jako kdybyste se zeptali hodináře, proč do těch hodinek nezabuduje vodotrysk, a když by odpověděl, že tam nic takového nechce, osočili byste ho, že s tímhle přístupem ty hodinky nemá vůbec opravovat, když s tím chce mít co nejméně práce. Za rady, které pro mě byly přínosné, jsem poděkoval a něco si z nich skutečně vzal. Já si vážím toho, že někdo ztrácí svůj čas tím, že mi vypisuje sáhodlouhé elaboráty o tom, proč to tak mám a nemám dělat!

czhunter - ten rozdíl, o kterém píšeš, si zhruba uvědomuju. První nápad postavit si panel, jsem dostal cca před 4 měsíci, se začátkem stavby nepočítám dřív, než v půli června (až skončí zkouškové období). Nebudu přece řezat dřevo, když ještě nemám ani kolejový plán (nechci vědět, co byste mi napsali na můj první návrh :D)

Milan Ferdián - nikdo mi v tom nebrání, jen nechápu, proč mi musí 256 uživatelů opakovat, že to depo je tam takový nesmysl a odsuzovat mě kvůli tomu. Proč ho tam chci, jsem řekl několikrát.
Nevím kolik podobných kolejišť jste zde viděli, ale nepochybuju o tom, že spousty. Nikoho jsem nechtěl tou poznámkou o probírání u piva urazit, jen jsem už byl prostě úplně rozčarovaný. Po tomto fóru se už nějakou dobu rozhlížím a vím, že zdejší lidé mají za sebou výtvory, které jsou opravdu profesionální (aspoň z mého pohledu laika). O to víc mě uráží, že mám pocit, jako by automaticky předpokládali, že můj první návrh bude na stejné úrovni. Nejsem na větvi z toho, že není po mém.
Netvrdím, že tady nikde není plánek, který by mi vyhovoval, ale tvrdím, že z toho, co jsem zatím viděl, mě nic neoslovilo (nebo oslovilo, ale nemám na to prostor/peníze/zkušenosti apod.). Dívám se po všech měřítkách - je mi jedno, jaká je to velikost, jde mi pouze o kolejový plán. Ten už si dokážu zmenšit nebo mírně upravit, aby mi vyhovoval. Pokud teda samozřejmě nejde o kolejiště např. H0 6x4 metry, že jo...
A nedivil bych se, kdybych si prostě nevybral. Pokud je můj návrh taková blbost, jak se mi asi bude pozdávat něco, co blbost není a kolejí je tam polovina...

Pokud jsem někoho urazil, tak se omlouvám. Přišel jsem se zeptat s pokorou, ale žádnou jsem ve většině odpovědí nenalezl. A upřímně doufám, že po tomto vysvětlení se tady už nenajde nikdo, kdo by měl pocit, že si myslím, že jsem přišel na nějakou revoluci a čekám jen samé uznání. Pokud jo, zřejmě se už na nic ptát nebudu.
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Návrh víceúčelového kolejiště N

Příspěvekod Barbucha » ned 06 dub, 2014 9:59 am

Pokud jsi využil náčrtek czhuntera, tak to celé nějaký smysl mělo. Myslím, že při stavbě by tě to asi taky trklo, že to tak nějak nepůjde, možná až při provozu, to by bylo horší… Já jsem návrh plodil asi 2 roky, než jsem s ním přišel sem a dal ho do placu. Modelář nejsem a asi nebudu, na to nemám, hraju si. Jenže vrazit do něčeho nějakou stovku tisíc bez rozmyslu asi moc nejde. Ani při hraní.

A co se urážky týče, reagoval jsem na toto: A teď aspoň můžete probírat u piva, co za debily to dneska chce stavět kolejiště a jaké stupidní mají názory.

Jinak to skryté nádraží v tunelu se dělává i tak, že je tunel průběžný. Vlak odjede do nějakého tunelu a terénem je naznačeno, že jiný vlak zase z tunelu vyjede. Hlavně proto, aby to nevypadalo, že jeden vlak krouží dokola.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Návrh víceúčelového kolejiště N

Příspěvekod jafobe » ned 06 dub, 2014 10:06 am

ono je to těžké, ze začátku lidi uchvátí leccos, časem ale zjistí že to není ono a pokročí o kousek dál a zase narazí na něco dalšího, tomu by se dalo říkat vývoj modeláře
když to zkusím vzít trochu podle tebe a jiných, taky jste se dřív mohli spokojit jen s plastikováým modelem co nemohl ani létat, časem vás to neuspokojilo a pořídili ste si třeba házecí větroně který se nedal ovládat ale létal a časem ste dopracovali až k RC modelům ktaré jso už o něčem úplně jiném než to první plastikové letadélko
stejně tomu je i u železničních modelářů, a ti co už mají onu obdobu RC modelu vědí jak se k tomu dopracovali, kolik zbytečných věcí mohli přeskočit a kolik tím ušetřit nejen času i financí ... pak se tu po desáté objeví návrh kolejiště které z pohledu uživatele obdoby RC modelu je o ničem ... kdyby dotyčný ale prošel fórum, k tomu třeba trochu zagooglil našel by dost inspirace a o dost hodnotnější než tvůj návrh, pak přišel třeba s tím jaký má prostor, jaké kolejiště ho zaujalo a s dotazem jak to třeba přizpůsobit danému rozměru a kolejivu, jak a kam tam třeba zakomponovat točnu která se ti líbí (může mít třeba smysl v koncové či odbočné stanici s parním provozem)... tak na to budou koukat i ti "profesionální" modeláři jinak
a když někdo přijde s něčím co nemá z našeho pohledu skoro žádný smysl (asi obdoba jako když k odborníkovi na letecké RC modely přijdeš s plastikovým slepeným modelem aby ti poradil jak to vylepšit), jednou poradí bez problému, ale když se tu podobný přísstup objeví poněkolikáté je to trochu na nervy i pro nás
nejsem profesionál, ale asi bych si nedovoli s něčím takovým sem ani přijít i kdyby to mělo být pro mé pětileté děti ... toť můj názor jak to vidím já
a tak trochu díky tvému příspěvku jsem sem nadhodil téma pro kolejiště trucovní koutek, které nepovažuji ani za nějaký zázrak, spíš jen takovou nahrážku nad níž sem přemýšlel někde před půl rokem ... kolejiště na panelu jsem nikdy neměl, a asi ani mít nebudu, téměř nic mi neříkají drážní předpisy, nějaké normy pro modeláře, ale to neznamená že nemůžu víc sledovat dění kolem toho co mě trochu zaujme než sem přijdu s dotazem ...
Uživatelský avatar
jafobe
 
Příspěvky: 742
Registrován: úte 12 dub, 2011 8:01 pm

Re: Návrh víceúčelového kolejiště N

Příspěvekod Rocky_MK » ned 06 dub, 2014 11:18 am

Barbucha píše:Jinak to skryté nádraží v tunelu se dělává i tak, že je tunel průběžný. Vlak odjede do nějakého tunelu a terénem je naznačeno, že jiný vlak zase z tunelu vyjede. Hlavně proto, aby to nevypadalo, že jeden vlak krouží dokola.

Tohle si moc nedokážu představit, můžeš prosím uvést nějaký konkrétní příklad?
jafobe píše:ono je to těžké, ze začátku lidi uchvátí leccos, časem ale zjistí že to není ono a pokročí o kousek dál a zase narazí na něco dalšího, tomu by se dalo říkat vývoj modeláře
když to zkusím vzít trochu podle tebe a jiných, taky jste se dřív mohli spokojit jen s plastikováým modelem co nemohl ani létat, časem vás to neuspokojilo a pořídili ste si třeba házecí větroně který se nedal ovládat ale létal a časem ste dopracovali až k RC modelům ktaré jso už o něčem úplně jiném než to první plastikové letadélko
stejně tomu je i u železničních modelářů, a ti co už mají onu obdobu RC modelu vědí jak se k tomu dopracovali, kolik zbytečných věcí mohli přeskočit a kolik tím ušetřit nejen času i financí ... pak se tu po desáté objeví návrh kolejiště které z pohledu uživatele obdoby RC modelu je o ničem ... kdyby dotyčný ale prošel fórum, k tomu třeba trochu zagooglil našel by dost inspirace a o dost hodnotnější než tvůj návrh, pak přišel třeba s tím jaký má prostor, jaké kolejiště ho zaujalo a s dotazem jak to třeba přizpůsobit danému rozměru a kolejivu, jak a kam tam třeba zakomponovat točnu která se ti líbí (může mít třeba smysl v koncové či odbočné stanici s parním provozem)... tak na to budou koukat i ti "profesionální" modeláři jinak
a když někdo přijde s něčím co nemá z našeho pohledu skoro žádný smysl (asi obdoba jako když k odborníkovi na letecké RC modely přijdeš s plastikovým slepeným modelem aby ti poradil jak to vylepšit), jednou poradí bez problému, ale když se tu podobný přísstup objeví poněkolikáté je to trochu na nervy i pro nás
nejsem profesionál, ale asi bych si nedovoli s něčím takovým sem ani přijít i kdyby to mělo být pro mé pětileté děti ... toť můj názor jak to vidím já
a tak trochu díky tvému příspěvku jsem sem nadhodil téma pro kolejiště trucovní koutek, které nepovažuji ani za nějaký zázrak, spíš jen takovou nahrážku nad níž sem přemýšlel někde před půl rokem ... kolejiště na panelu jsem nikdy neměl, a asi ani mít nebudu, téměř nic mi neříkají drážní předpisy, nějaké normy pro modeláře, ale to neznamená že nemůžu víc sledovat dění kolem toho co mě trochu zaujme než sem přijdu s dotazem ...

Něco na tom bude, holt jsem na to šel blbě. Upřímně řečeno, váhal jsem, jestli to tady vůbec mám zveřejňovat, ale když jsem viděl tohle téma, pomyslel jsem si, že můj návrh snad takový nesmysl není.

Zeptám se tedy jinak. Mám k dispozici prostor cca 1200x750mm a chtěl bych udělat kolejiště s hlavní tratí a stanicí s točnou, ideálně i s odbočnou tratí do koncové zastávky pro motoráček. To vše ve velikosti N. Mám 7 rovných výhybek (4 pravé, 3 levé). Přikoupit pár dalších není takový problém, ale mám za to, že na tento prostor je jich až dost. Provoz dieselový a parní, použití plechového kolejiva Piko a analogového ovládání - Piko FZ1+2 pulsní regulátory - nezávislý provoz na hlavní trati a ve stanici, max. 2 vlaky současně. Stanice může být i úvraťová (je to ta, do které se vjíždí pouze po jednom zhlaví?). Rád bych tam měl i menší sklad s nakládací rampou.
Mohu dostat nějaký tip na plánek? P.S. Základní desku je možno mírně prodloužit nebo rozšířit.

Třeba takhle už by točna smysl měla, ne?
Přílohy
návrh3.png
návrh3.png (4.85 KiB) Zobrazeno 8123 krát
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Návrh víceúčelového kolejiště N

Příspěvekod czhunter » ned 06 dub, 2014 11:56 am

Rocky_MK píše:Třeba takhle už by točna smysl měla, ne?

Ne, neměla.
To, co jsem do plánku zvýraznil červeně, to je motiv zvaný "odbočka na širé trati". Je to zajímavý námět na malé kolejiště, ale pro to, aby byl i provozně atraktivní (jak pro tvůrce, tak pro diváky), vyžaduje velké skryté nádraží - v podstatě musíš simulovat, že nějaké vlaky jedou po hlavní trati rovně, nějaké odbočují, a pak se zase postupně ze svých směrů vracejí.
U odbočky ale není potřeba, aby bylo depo, v podstatě by to ani nebylo žádoucí, protože by manipulace s lokomotivami z/do depa odbočku jen zbytečně blokovala.
Ve skutečnosti je to podobný nápad, jako postavit parkoviště uprostřed křižovatky (a i to určitě někde existuje :) ).

Zkus načerpat inspiraci u kolejišť, které kreslí zdejší mistr Milan Ferdián a ředí je do kategorie "dětské".
Také kolejiště je proti "profesionálnímu", jak je nazýváš ty, o něco zjednodušené, obvykle sice má skryté nádraží, ale i to bývá co nejjednodušší (třeba jen dvě výhybky v tunelu), třeba tady: viewtopic.php?f=1&t=7817&start=165


Edit: Ještě jsem dal do přílohy kolejiště Milana - "žst. Šanov", které ukazuje dvě věci - jak strašně jednoduchá může být odbočná stanice, a že skryté nádraží můžeš mít klidně mimo hlavní panel. I když si tisíckrát říkáš, že SN rozhodně nechceš ... stejně ti poradím, radši s ním počítej. Dá se teď vyřešit jednou výhybkou v tunelu, ze které povede trať mimo panel. A je lepší ji tam mít (nebo s ní aspoň počítat), než nemít, a pak překopávat půl kolejiště.
Přílohy
žst.Šanov_011.jpg
návrh3_col.jpg
návrh3_col.jpg (45.72 KiB) Zobrazeno 8106 krát
Naposledy upravil czhunter dne ned 06 dub, 2014 12:02 pm, celkově upraveno 2
czhunter
 
Příspěvky: 605
Registrován: ned 04 zář, 2011 9:37 am

Re: Návrh kolejiště N 1200x750

Příspěvekod Jiri Dvoracek » ned 06 dub, 2014 11:58 am

Byt Tebou, tak si projedu tohle tohle tema :) viewtopic.php?f=1&t=8119

Kdyz si to trosku upravis podle sebe (muzes ubrat nejakou dopravni kolej, zrusit SN), tak to pujde :wink: Nejakou vyhybku by to ale asi jeste chtelo :lol:
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh víceúčelového kolejiště N

Příspěvekod Jirka1 » ned 06 dub, 2014 12:17 pm

Rocky_MK píše:Něco na tom bude, holt jsem na to šel blbě...
Třeba takhle už by točna smysl měla, ne?
Myslím, že na to jdeš stále stejně blbě. Maluješ podobně jako na začátku, místo toho, aby ses inspiroval nějakými plánky nebo návody, prostudoval nějaké základy a podobně. Prostě to nejde vzít najednou od prostředka s tím, že Ti prostě chybí základ.
Tento Tvůj návrh je taky na nic. Vedlejší trať zaústěná do druhé trati, stanice ne na trati ale bokem... Využití točny by asi bylo diskutabilní, ale v souvislosti s dalšími věcmi je to stejné jako na začátku.

Rocky_MK píše:Zeptám se tedy jinak. Mám k dispozici prostor cca 1200x750mm a chtěl bych udělat kolejiště s hlavní tratí a stanicí s točnou, ideálně i s odbočnou tratí do koncové zastávky pro motoráček. To vše ve velikosti N. Mám 7 rovných výhybek (4 pravé, 3 levé). Přikoupit pár dalších není takový problém, ale mám za to, že na tento prostor je jich až dost. Provoz dieselový a parní, použití plechového kolejiva Piko a analogového ovládání - Piko FZ1+2 pulsní regulátory - nezávislý provoz na hlavní trati a ve stanici, max. 2 vlaky současně. Stanice může být i úvraťová (je to ta, do které se vjíždí pouze po jednom zhlaví?). Rád bych tam měl i menší sklad s nakládací rampou.
Mohu dostat nějaký tip na plánek? P.S.

Nečekej, že Ti tu někdo vykouzlí plánek, navíc při Tvém přístupu, který jsi předvedl... Nicméně odkaz na jednoduché plánky jsem Ti tu už dával ve svém druhém příspěvku (a mezitím Ti tu kolegové dali i další).
Jenom z toho Tvého textu je naprosto zřejmé, že o problematice moc nevíš. Nemyslím to zle, pouze konstatuji fakt, který jsi tu i sám uvedl.

Například nezávislý provoz na hlavní trati a ve stanici je v podstatě protimluv, protože nádraží leží logicky na trati a nelze jej od sebe provozně oddělit. Technicky samozřejmě lze jedním ovladačem řídit stanici a druhým trať, ale prakticky to samo o sobě neumožňuje nezávislou jízdu dvou vlaků. A navíc je to mnohem komplikovanější na obsluhu, takže by ses "z toho věčného přepojování bych se asi zvencnul", jak jsi tu sám psal.

Úvraťová stanice není taková, kam se vjíždí jedním zhlavím, ale taková, kdy vlak vjede do stanice jedním zhlavím a pro pokračování jízdy pokračuje opačným směrem tímtéž zhlavím ale na jinou trať, než ze které přijel...

Zkus se nad tím zamyslet znovu od začátku a trochu komplexně. Víc Ti v tuto chvíli asi poradit nemohu...
Uživatelský avatar
Jirka1
 
Příspěvky: 534
Registrován: pon 28 led, 2008 6:30 pm
Bydliště: Ústeckoorlicko

Re: Návrh kolejiště N 1200x750

Příspěvekod Rocky_MK » ned 06 dub, 2014 12:34 pm

Dobře. Je fakt, že jsem se v tom už úplně ztratil :) . Zatím tedy půjdu cestou zjednodušení tohohle plánku. Sám jsem zvědav, co z toho zas udělám za hovadinu.
Obrázek
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Návrh kolejiště N 1200x750

Příspěvekod miroslav lengyel » ned 06 dub, 2014 1:30 pm

Možná by pro Tebe mohlo být inspirací tohle vlákno místního Guru přes DCC. :D Možná to je přesně to co hledáš. :wink:
viewtopic.php?f=1&t=4068
Najdeš tam malou točnu s dvoumístnou rotundou,mrkneš jakým vývojem návrh prošel atd.Má to jen jednu chybku,kolega tak nějak neprezentuje,kam dospěl se stavbou neb se neustále věnuje vymýšlení různých udělátek pro DCC. :lol: :lol:
P.S.Je to v N-ku :!:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Návrh víceúčelového kolejiště N

Příspěvekod Myšpulín » ned 06 dub, 2014 4:51 pm

Rocky_MK píše:
Barbucha píše:Jinak to skryté nádraží v tunelu se dělává i tak, že je tunel průběžný. Vlak odjede do nějakého tunelu a terénem je naznačeno, že jiný vlak zase z tunelu vyjede. Hlavně proto, aby to nevypadalo, že jeden vlak krouží dokola.

Tohle si moc nedokážu představit, můžeš prosím uvést nějaký konkrétní příklad?

Přesně toto splňuje ono trojkolejné nádraží na tvém plánku nahoře, je to onen skryťák. Nad ním bude vybudováno koncové nádraží, které na tvém plánku chybí. Nezapomeň na něj.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1526
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: Návrh kolejiště N 1200x750

Příspěvekod Rocky_MK » ned 06 dub, 2014 4:57 pm

Plánkem o 3 posty výš jsem se nikam s aktuálním kolejivem nedostal.
miroslav lengyel píše:Možná by pro Tebe mohlo být inspirací tohle vlákno místního Guru přes DCC. :D Možná to je přesně to co hledáš. :wink:
viewtopic.php?f=1&t=4068
Najdeš tam malou točnu s dvoumístnou rotundou,mrkneš jakým vývojem návrh prošel atd.Má to jen jednu chybku,kolega tak nějak neprezentuje,kam dospěl se stavbou neb se neustále věnuje vymýšlení různých udělátek pro DCC. :lol: :lol:
P.S.Je to v N-ku :!:

Tento plánek už jsem viděl, ale zavrhl jsem ho kvůli depu vpředu v rohu, což celý okruh splácne. Teď jsem to vyzkoušel podobně poskládat (tu odbočnou trať neberte vážně, jen pro ilustraci, jak se ovál zploští) a nezdá se mi to zlé, samozřejmě za předpokladu, že tu odbočnou trať úplně vypustím anebo ji povedu pouze nad tunel, který bude vpravo vzadu. Ale nádraží už se mi nezdá tak špatné.
Bez odbočné tratě bych to dělal asi takhle.
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Návrh kolejiště N 1200x750

Příspěvekod Jiri Dvoracek » ned 06 dub, 2014 5:13 pm

Rocky_MK píše: Teď jsem to vyzkoušel podobně poskládat


No vidis, kdyz tu odbocnou jeste spravne napojis do stanice, tak to pujde :) Vyhybek na to mas akorat :wink: Udelal bych o jednu stanicni kolej navic tak, aby lokalka mela vjezd na prvni dve koleje ve stanici. :roll:
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků