Stránka 2 z 3

Re: Kolejiště tvar U (TT 345x300x270)

PříspěvekNapsal: sob 14 črc, 2012 12:40 pm
od NnODemon
Tak jsem zkusil tohle.Zeptám se,jestli je jádro nádraží v pořádku,kusé koleje jsou zatím jen na zkoušku.Nevím ještě kde udělat depo,sklad a nějakou tu továrničku nebo odstavné koleje.Nevím taky kolik toho tam můžu naprat,aby to nebylo přehnané a proti skutečnosti.Má někdo náký nápad nebo radu,kouří se mě z hlavy :D,předem díky :) .

Re: Kolejiště tvar U (TT 345x300x270)

PříspěvekNapsal: čtv 19 črc, 2012 10:36 am
od lajblt
Ahoj,

tak jsem zkusil navrhnnout něco podobného tvému návrhu. Kolejiště má tři stanice, nazvané pracovně Přípojná, Přípojná-město a Koncová.
Hlavní trať vychází jako jednokolejka ze skrytého nádraží do stanice Přípojná. Ta má šest dopravních a dvě manipulační průjezdné koleje, doplněné dvěma kusými kolejemi pro nakládku cementu a jednou kusou kolejí u hlavní budovy se skladem spěšnin (10. kolej). Celek doplňuje jednoduchá remíza pro vedlejší trať. Užitečné délky dopravních kolejí jsou ~180 cm (1. a 2. kolej), ~150 cm (3. a 4. kolej) a ~125 cm (6. a 8. kolej). Z vedlejší tratě je možno vjíždět na tři dopravní koleje (4., 6. a 8.). Protože jsem se chtěl vyhnout použití obloukových výhybek Tillig IBW (kvůli poloměru 310 mm v odbočné větvi), jsou jako obloukové výhybky na odbočném zhlaví použity 3 výhybky EW3 ve verzi flexi, vytvarované na poloměr 984/450 mm.
Hlavní trať ze stanice Přípojná pokračuje už jako dvoukolejka obloukovým tunelem a viditelnou částí do skrytého nádraží na druhé straně kolejiště.
Vedlejší trať vychází ze stanice Přípojná. Tunelem a stoupáním 30 promile dosáhne v úrovni +80 mm staničky Přípojná-město s dvěma dopravními kolejemi a nákladištěm dřevařského závodu se samostatnou manipulační kolejí. Protože mezistaniční oddíl je krátký, jsou odjezdová návěstidla stanice Přípojná zároveň předvěstmi vjezdového návěstidla stanice Přípojná-město (totéž platí i naopak). Z Přípojné-města pokračuje trať už mírnějším stoupáním po svahu kopce ke své nejnáročnější stavbě - ocelovém mostu, který pokračuje obloukovou kamennou estakádou k vrcholovému tunelu před stanicí Koncová.
Ta leží ve výšce +120 mm a má tři dopravní a jednu manipulační kolej.

Re: Kolejiště tvar U (TT 345x300x270)

PříspěvekNapsal: čtv 19 črc, 2012 11:29 am
od Jiri Dvoracek
Ty by jsi mel Tome taky vydat nejakou knihu s planky kolejist, ktere jsi nam pomohl sestrojit :D :D :D

Re: Kolejiště tvar U (TT 345x300x270)

PříspěvekNapsal: čtv 19 črc, 2012 2:35 pm
od lajblt
Dík, ale tolik jich ještě nebylo, aby to vydalo na knížku. ;)

Re: Kolejiště tvar U (TT 345x300x270)

PříspěvekNapsal: čtv 19 črc, 2012 4:32 pm
od milan ferdián
lajblt píše:Dík, ale tolik jich ještě nebylo, aby to vydalo na knížku. ;)


To by jsi byl třetí :wink:

Re: Kolejiště tvar U (TT 345x300x270)

PříspěvekNapsal: čtv 19 črc, 2012 5:59 pm
od Myšpulín
lajblt píše:Dík, ale tolik jich ještě nebylo, aby to vydalo na knížku. ;)

Milan tě třeba vezme pod svá ochranná křídla.

Re: Kolejiště tvar U (TT 345x300x270)

PříspěvekNapsal: čtv 19 črc, 2012 8:16 pm
od milan ferdián
Myšpulín píše:
lajblt píše:Dík, ale tolik jich ještě nebylo, aby to vydalo na knížku. ;)

Milan tě třeba vezme pod svá ochranná křídla.


Tomáš učí rychle :mrgreen:

Re: Kolejiště tvar U (TT 345x300x270)

PříspěvekNapsal: stř 22 srp, 2012 9:30 pm
od lajblt
Tak jsem po měsíci kreslení dospěl na základě Davidových požadavků k upravené variantě.

1. Výhybky se dají špatně řezat, tudíž z rámu na rám přecházejí jen koleje.
2. Tunel hned za stanicí na dvojkolejce byl zrušen.

Postaveno na kolejitu TT Tillig. Dvě červeně označené výhybky v DKS jsou flexi EW3 ohnuté na poloměr R984/R450. Asi marně doufám, že Tillig časem rozšíří jako takřka monopolní výrobce sortiment svých výhybek třeba o obdobu HO-kové flexi EW5/EW6. ;)

Re: Kolejiště tvar U (TT 345x300x270)

PříspěvekNapsal: čtv 23 srp, 2012 8:57 pm
od chameleon
Tome pěkné, jen možná té horní stanici by na vjzedovém pravém zhlaví víc slušely obloukové výhybky, i za cenu kratších staničních kolejí by možná vypadaly lépe... V hlavní stanici na pravém zhlaví bych možná za kolejovou spojkou též hned začal s větvením obloukovou výhybkou, myslím, že nevadí, že jedna větev 2kolejky bude mít delší koleje než druhá.. Ale jsou to jen drobné detaily, které každý může vidět jinak :wink:

Re: Kolejiště tvar U (TT 345x300x270)

PříspěvekNapsal: čtv 23 srp, 2012 9:56 pm
od lajblt
Ahoj Jirko, jak už jsem psal, je tu drobný problém - pokud nechceš "tramvajové" poloměry, jsi omezen v podstatě na EW2, EW3, DKW a symetrické výhybky 12 a 15 stupňů. Což je sice výběr plně dostačující pro epochu II, nikoli však pro cokoli po roce 1954. V HO je na výběr přes dvě desítky obloukových výhybek, v TT máme jednu se všemi nevýhodami konstrukce EW1. Takže kde můžu, nepoužívám je - namísto nich dávám, pokud to podmínky dovolí, na konce oblouků symetrické 15 stupňů. Ovšem ve chvíli, kdy přijde dvoukolejka do oblouku s DKS nebo vícekolejné zhlaví jako tady, je zle.
V jednom mém neuveřejněném návrhu tohoto kolejiště bylo dokonce 13 EW3 o dvou různých poloměrech (R984/450 a R1931/631), vypadalo to suprově, ale stavět bych to nechtěl. :(

Re: Kolejiště tvar U (TT 345x300x270)

PříspěvekNapsal: pát 24 srp, 2012 9:06 am
od chameleon
lajblt píše:V jednom mém neuveřejněném návrhu tohoto kolejiště bylo dokonce 13 EW3 o dvou různých poloměrech (R984/450 a R1931/631), vypadalo to suprově, ale stavět bych to nechtěl. :(
Já si postavil pár IBW ze stavebnice EW2 a vypadá to bezva, a po prvních kusech když člověk přijde jak na to, tak jdou stavět krásně a rychle. Obloukové z EW3 musí vypadat luxusně, já bych do nich šel :wink:

Re: Kolejiště tvar U (TT 345x300x270)

PříspěvekNapsal: sob 25 srp, 2012 7:08 pm
od martin-tt
Ahoj,také si stavím obloukové výhybky z flexi stavebnic.

Re: Kolejiště tvar U (TT 345x300x270)

PříspěvekNapsal: sob 25 srp, 2012 7:35 pm
od workous
Ahojda pěkná práce drátovody jsou styrodur?

Re: Kolejiště tvar U (TT 345x300x270)

PříspěvekNapsal: sob 25 srp, 2012 7:48 pm
od Vladimír_B
martin-tt píše:Ahoj,také si stavím obloukové výhybky z flexi stavebnic.
Ahoj, drátovodné kanály máš pěkné, akorát některé výhybky by měli mít zdvojené "bedny", protože výhybky v 1. traťové mívají navíc závorování, aby se po nich dalo jezdit traťovou rychlostí.

Re: Kolejiště tvar U (TT 345x300x270)

PříspěvekNapsal: ned 26 srp, 2012 11:42 am
od martin-tt
workous píše:...drátovody jsou styrodur?

Ahoj,odpověď je tady viewtopic.php?f=5&t=1158&start=30