Stránka 2 z 2

Re: TT domácí kolejiště - Darkovičky

PříspěvekNapsal: úte 20 zář, 2022 2:25 pm
od HonzaM
Raww píše:Skrytého nádraží se nebojím, koneckonců je to nádraží na které jen nevidím a blbě se k němu leze.

skryté nádraží lze snadno nakreslit, ale přemýšlej jak ho budeš stavět a provozovat. Bude v nejnižším patře a bude nutné ho postavit a zprovoznit, dřív než začneš s další úrovni, tedy dokud do něj budeš mít dobrý přístup. Jak v něm následně budeš čistit koleje, jak třeba opravíš výhybku? A co když se v něm něco vykolejí nebo zústanou nějaké vozy? Nebo když se mašina nerozjede kvůli špinavé koleji nebo kolečkům? Dostaneš se tam?
Raww píše:….. zkusím udělat návrh, jak bych si to představoval pro realizaci.

Při návrhu bys měl použit nějaký sw pro navrhování kolejiště, například SCARM, XTrackCAD, Wintrack, abys měl jistotu, že je navržené řešení realizovatelné při dodržení minimálního radiusu, úhlu odbočení a sortimentu výhybek, stoupání. Přemýšlej jak bude kolejiště konstruováno, z jakého materiálu, jaký zvolíš stavební postup. Kolejiště, které sis vybral, má koleje vedené ve více výškových úrovních. Jak to budeš konstrukčně řešit? Jak napsal prcek, je třeba například dát pozor, abys třeba neměl příčku nebo žebro tak, že by to překáželo přestavníku výhybky. Když projdeš diskuzi, najdeš tam různá konstrukční řešení.

Re: TT domácí kolejiště - Darkovičky

PříspěvekNapsal: stř 21 zář, 2022 1:41 pm
od HonzaM
Při zpracování návrhu si zjisti jaká je nutná podjezdná výška a jak důsledku toho vyjde sklon tratí vedoucí z levěho zhlaví pod nádraží. Nezapomeň, že sklon narůstá a končí plynulým přechodem. Neznám TT, ale zdá se mi, že aby trať podjela nádraži, musí klesat.poměrně rychle, trať z pravého zhlaví pak navíc musí tuto trať podjíždět. Na návrhu bohužel nejsou uvedeny výšky.Je také třeba nezapomenout na klesání tratí do úrovně skryťáku, ale jak píšu, s TT nemám zkušenosti a možná jsem zbytečně skeptický.

Re: TT domácí kolejiště - Darkovičky

PříspěvekNapsal: stř 21 zář, 2022 3:13 pm
od jafobe
HonzaM píše:Při zpracování návrhu si zjisti jaká je nutná podjezdná výška a jak důsledku toho vyjde sklon tratí vedoucí z levěho zhlaví pod nádraží. Nezapomeň, že sklon narůstá a končí plynulým přechodem. Neznám TT, ale zdá se mi, že aby trať podjela nádraži, musí klesat.poměrně rychle, trať z pravého zhlaví pak navíc musí tuto trať podjíždět. Na návrhu bohužel nejsou uvedeny výšky.Je také třeba nezapomenout na klesání tratí do úrovně skryťáku, ale jak píšu, s TT nemám zkušenosti a možná jsem zbytečně skeptický.

Neviděl bych to až tak skepticky... :wink: Dát by to mělo vcelku bez problému na poloměru R 310, míň tam nejspíš ani nebude... Kdyby by to nedalo tak by dost dobře nefungoval ani tobogán na daném poloměru, byť nájezdový přechodový sklon ubere kousek z výšky...
Trať z pravého zhlaví dle mě bude spíše stočena zase nahoru pod viditelné nádraží nebo jako tobogán... takže podjíždět jinou trať nemusí. A SN může být klidně o větší kus níž u přední hrany pokud by se sjelo napravo tobogánem a nalevo další smyčkou (ale to už je jen moje domněnka)...

Re: TT domácí kolejiště - Darkovičky

PříspěvekNapsal: stř 21 zář, 2022 4:13 pm
od StandaR
Ty stoupání a skryté části už jsou naznačeny od Milana v plánku, minimálně jako potvrzení že je to sjízdné

http://www.zeleznicni-normalie.cz/piwig ... tegory/171

Re: TT domácí kolejiště - Darkovičky

PříspěvekNapsal: stř 21 zář, 2022 6:26 pm
od Ivan
No nedalo mi to :mrgreen:

Darkovičky od levého zhlaví:
DWW (dvojitá výhybka) - výška 117mm
R310/13,4°/75mm - "parabolický oblouk" rovina až 1:30 (sklon 3.3%) (ano, není to dle NEM, ale mašiny by to měly zvládnout)
R310/241.6°- 1:30
P80 (přímá 80mm) - 1:30
R-310/30° - 1:30 - vjezd do tunelu výška 64 mm
R-310/cca12°- 1:30 - v místě křížení s průjezdným profilem kolejí ve stanici 62mm, čili rozdíl TK-TK = 55mm
hodnoty jsou lehce zaokrouhlení, ale to se srovná při stavbě

Dle NEM102 je výška H4 43 mm (norma 1979), uvažuji spíše 41 MM (aktuální a projede i Bmo), k tomu rezerva 3mm, překližka 4mm, korek 3mm, koleje 3mm = 54 mm :mrgreen:

Takže joo, vejde se to :D , ale je to natěsno. Šlo by to řešit samozřejmě i o fous strmějším klesáním.
Já bych však raději (a Raww psal, že má více místa), použil jiný poloměr a to 330~350mm, čímž to už zaručeně vyjde. A ještě jeden tip, osobně bych levé zhlaví trochu natáhnul do délky, místo DWW dal dvě jednoduché výhybky a před první výhybku krátkou rovinku (ještě lépe přechodnici), kde by byl výškový přechod do klesání.
Ještě poznámka k DWW, v tomto uspořádání mi nevycházely osovky ve stanici tilligáckých 43 mm, zřejmě patří mezi DWW a IBW nějaký mezikus, ale s tím ať si pohraje stavitel při plánování.

Re: TT domácí kolejiště - Darkovičky

PříspěvekNapsal: čtv 22 zář, 2022 6:34 am
od HonzaM
Abe Simpson píše:Ty stoupání a skryté části už jsou naznačeny od Milana v plánku, minimálně jako potvrzení že je to sjízdné

http://www.zeleznicni-normalie.cz/piwig ... tegory/171

Viděl jsem jen celkový plánek v prvním příspěvku, v němž výškové poměry nejsou. Ve výpočtu sklonových poměrů nejsou brány v úvahu přechodnice, sklon mezi nimi bude tedy ve skutečnosti větši. Pro začátečníka bez zkušeností je tohle kolejiště docela velkě sousto. Pokud to chápu správně, do skryťáku nebude vůbec snadný přístup a přitom je tam dost potenciálních příležitostí k vykolejení. Koleje jsou většinou pŕíliš krátké. Samozřejmě je nutná důsledná detekce obsazení.

Re: TT domácí kolejiště - Darkovičky

PříspěvekNapsal: čtv 22 zář, 2022 6:52 am
od Ivan
HonzaM píše:
Abe Simpson píše:Ty stoupání a skryté části už jsou naznačeny od Milana v plánku, minimálně jako potvrzení že je to sjízdné

http://www.zeleznicni-normalie.cz/piwig ... tegory/171

Viděl jsem jen celkový plánek v prvním příspěvku, v němž výškové poměry nejsou. Ve výpočtu sklonových poměrů nejsou brány v úvahu přechodnice, sklon mezi nimi bude tedy ve skutečnosti větši. Pro začátečníka bez zkušeností je tohle kolejiště docela velkě sousto. Pokud to chápu správně, do skryťáku nebude vůbec snadný přístup a přitom je tam dost potenciálních příležitostí k vykolejení, koleje jsou pŕíliš krátké. Samozřejmě je nutná důsledná detekce obsazení.


Honzo, TT snese více než N a navíc autor Raww psal, že to zřejmě natáhne a SN udělá jinak. Ten první oblouk s klesáním bude potřebovat vysokou pečlivost na pokládku, ale bude-li stavitel pečlivý a šikovný, může to zvládnout.
Když bude SN třeba jen tříkolejný a nakraji panelu, není detekce potřeba.

Re: TT domácí kolejiště - Darkovičky

PříspěvekNapsal: čtv 22 zář, 2022 10:46 am
od HonzaM
Ivan píše:Když bude SN třeba jen tříkolejný a nakraji panelu, není detekce potřeba.

Raww chce používat automatickě ovládání TrainControllerem a ten se do skryťáku nepodívá.
Jaké stoupání snese TT samozřejmě nevím, při prodloužení panelu se navíc může zmenšit. Pokud zůstane skryťák ve formě smyčky, mohla by být smyčka vícekolejná, získaly by se tím koleje pro dlouhé vlaky.

Re: TT domácí kolejiště - Darkovičky

PříspěvekNapsal: čtv 22 zář, 2022 11:13 am
od Ivan
HonzaM píše:
Ivan píše:Když bude SN třeba jen tříkolejný a nakraji panelu, není detekce potřeba.

Raww chce používat automatickě ovládání TrainControllerem a ten se do skryťáku nepodívá.
Jaké stoupání snese TT samozřejmě nevím, při prodloužení panelu se navíc může zmenšit. Pokud zůstane skryťák ve formě smyčky, mohla by být smyčka vícekolejná, získaly by se tím koleje pro dlouhé vlaky.


Pardon Honzo, to jsem už mezitím stačil zapomenout :roll:
Každopádně jak píšeš, když se kolejiště ještě prodlouží, bude místa dost na všechno. Původní Darkovičky jsou skutečně řešené tak, že se už moc víc vymyslet nedá. Moje mini také koncepčně vychází z Milanova návrhu, jen jsem ho zvětšil abych mohl použít delší výhybky EW2 a poloměr na trati od 330mm místo 310.

Re: TT domácí kolejiště - Darkovičky

PříspěvekNapsal: čtv 22 zář, 2022 4:15 pm
od workous
Není třeba strašit pokud se ti líbí podklad od M.F., tak do toho jdi.Nedej na pochybovače a stálé kritiky plánků od M.F. je to osobní a nepatří to sem - je tu dost realizací, které jasně dokazují, že se nejedná o žádné Sci-fi. Je potřeba se vším počítat od začátku ...rám může mít rastr např 50*50 a pod koleje se vyřeže překližka a tím vznikne přístup ze spoda pro případné kolize a údržbu protože prach a vlhkost dělá své a čístit koleje je potřeba...jasný postup nejdříve celé sjízdné a detekované SN a teprve pak začít řešit vrch...(dají se použít kamery do SN a vidíš)
.já osobně bych celý projekt přenesl do wintracku kde se odladí stoupání a co nejvíce navrhnout krajina dle návrhu MF. Do plánku vložit žebra, které vytisknout 1:1 nemusí se nic vymýšlet za pochodu. Jak to asi vypadá ? Mrkni sem...https://www.facebook.com/photo/?fbid=55 ... 86684911.Tímto způsobem jsem řešil jedno kolejiště a systém žeber je super...celé to drželo vedení pro koleje bylo dané a stavba šla pěkně od ruky. download/file.php?id=27496&mode=view. Samo celou dobu stavby dodržovat normy NEM ....Takové kolejiště zvládne i začátečník jen se to musí dělat pořádně a pořád přemýšlet dopředu. Stavitel musí být domácí všeuměl to je základ :D

Re: TT domácí kolejiště - Darkovičky

PříspěvekNapsal: pát 23 zář, 2022 8:35 pm
od Jirkátor
workous píše:...dají se použít kamery do SN a vidíš...

Nechci nikomu vnucovat svá řešení, ale já do skrytého nádraží koukám takhle viewtopic.php?f=1&t=12586&start=225#p307722 a funguje mi to dobře.

Re: TT domácí kolejiště - Darkovičky

PříspěvekNapsal: sob 24 zář, 2022 5:34 am
od HonzaM
workous píše:.já osobně bych celý projekt přenesl do wintracku kde se odladí stoupání a co nejvíce navrhnout krajina dle návrhu MF. Do plánku vložit žebra, které vytisknout 1:1 nemusí se nic vymýšlet za pochodu. Jak to asi vypadá ? Mrkni sem...https://www.facebook.com/photo/?:D

Wintrack vytvoří i šablony pro žebra? Jak je to s umístěním přestavníků?

Re: TT domácí kolejiště - Darkovičky

PříspěvekNapsal: sob 24 zář, 2022 3:39 pm
od workous
Jirkátor píše:
workous píše:...dají se použít kamery do SN a vidíš...

Nechci nikomu vnucovat svá řešení, ale já do skrytého nádraží koukám takhle viewtopic.php?f=1&t=12586&start=225#p307722 a funguje mi to dobře.[/quo


Máš to perfektně zmáknuté to se musí nechat já měl jednu kameru a viděl jsem jen jedním směrem, ale stačilo pro provoz.