Stránka 2 z 6

Re: Letní lokálka na přelomu tisíciletí okolo pracovny- H0

PříspěvekNapsal: stř 06 říj, 2021 6:52 am
od Sandy
Projekt Minimoduly GeoLine stavím na segmentech o šířce 24 cm. Trojkolejná stanice se staniční budovou se tam nevejde ani náhodou. Kolejiště ano, ale z budovy tak přední fasáda.
Dvoukolejná stanice by asi nějakou menší budovu snesla, ale dramaticky se sníží provozní možnosti.
Širá trať na šířce 10 cm bude vypadat strašně "sterilně"....
Vidím to na svém stacionárním kolejišti, kde mi jedna trať vede na vzdálenosti cca 1,5 m v přímce (v přímé) a trať vedle v protiobloucích. Na těch protiobloucích má jedoucí vlak úplně jiný "šmrnc". :roll:
Na Zlámalíka nedávej (promiň, kolego), ten tu "úzkou" širou trať má na pár centimetrech. Ty to budeš mít kolem celé místbosti (skoro celé).

Malý úkrok stranou.
Minimoduly GeoLine v současné době stojí. Asi to tak zůstane. Zamrzly na "době hliněné". Ať dělám co dělám, stále praská, stále praská.

Re: Letní lokálka na přelomu tisíciletí okolo pracovny- H0

PříspěvekNapsal: stř 06 říj, 2021 10:44 am
od hank61
Pro představu. Tříkolejná stanice v H0 Hostomice pod Brdy na segmentu šíře 330mm se tam vešla hodně natěsno. S touto staniční budovou by to chtělo šířku alespoň 360mm.
viz. https://hank61.rajce.idnes.cz/Hostomice_pod_Brdy_-_model_nadrazi/

Re: Letní lokálka na přelomu tisíciletí okolo pracovny- H0

PříspěvekNapsal: stř 06 říj, 2021 12:58 pm
od milan ferdián
Byl by dobrý náčrtek místnosti i s rozměry, kde bude umístěn stůl, kde povede trať po obvodu stolu a kde je umístěné okno a dveře.
-m-

Re: Letní lokálka na přelomu tisíciletí okolo pracovny- H0

PříspěvekNapsal: stř 06 říj, 2021 3:05 pm
od milan ferdián
Koncová stanice Hradčovice. Železniční vlečka např. sklady potravin, hospodářské družstvo Včela, menší strojírenský podnik, atd.
810 - ex M152.0
-m-

Re: Letní lokálka na přelomu tisíciletí okolo pracovny- H0

PříspěvekNapsal: stř 06 říj, 2021 4:48 pm
od hank
milan ferdián píše:Koncová stanice Hradčovice. Železniční vlečka např. sklady potravin, hospodářské družstvo Včela, menší strojírenský podnik, atd.
810 - ex M152.0
-m-


A zase se ti do toho plánku místo Kouřimi zaběhla Toužim... :roll:

Re: Letní lokálka na přelomu tisíciletí okolo pracovny- H0

PříspěvekNapsal: stř 06 říj, 2021 5:05 pm
od milan ferdián
hank píše:
milan ferdián píše:Koncová stanice Hradčovice. Železniční vlečka např. sklady potravin, hospodářské družstvo Včela, menší strojírenský podnik, atd.
810 - ex M152.0
-m-


A zase se ti do toho plánku místo Kouřimi zaběhla Toužim... :roll:

zdroj:2 Přijímací budovy a skladiště/LOBL Olomouc
-m-

Re: Letní lokálka na přelomu tisíciletí okolo pracovny- H0

PříspěvekNapsal: stř 06 říj, 2021 6:23 pm
od hank
Milane, tak to má blbě i sám velký ing. Londin, už 40 nebo kolik let. Typický příklad toho, jak se neopravené omyly úporně a stále dokolečka tradují a blbnou hlavy už třetí generaci.

ÖLEG nikdy v Toužimi (= na lokálce Rakovník - Bečov postavené v r. 1897 a subvencované podle lokálkového zákona státem i zemí) nebyl. V Toužimi je budova 16/H bez verandy. Zato v Kouřimi stojí typická ÖLEGovská budova z roku 1881 dodnes. A myslím, že jsme tě tu dokonce na stejnou chybu už jednou před x lety upozorňovali. (Nechce se mi to teď hledat.)

Re: Letní lokálka na přelomu tisíciletí okolo pracovny- H0

PříspěvekNapsal: stř 06 říj, 2021 7:09 pm
od medwa
Ano, potvrzuji budovu 16/H v Toužimi. Pravidelně jí tam osobně potkávám :-)

Re: Letní lokálka na přelomu tisíciletí okolo pracovny- H0

PříspěvekNapsal: čtv 07 říj, 2021 7:42 am
od milan ferdián
OT
hank píše:Milane, tak to má blbě i sám velký ing. Londin, už 40 nebo kolik let. Typický příklad toho, jak se neopravené omyly úporně a stále dokolečka tradují a blbnou hlavy už třetí generaci.

ÖLEG nikdy v Toužimi (= na lokálce Rakovník - Bečov postavené v r. 1897 a subvencované podle lokálkového zákona státem i zemí) nebyl. V Toužimi je budova 16/H bez verandy. Zato v Kouřimi stojí typická ÖLEGovská budova z roku 1881 dodnes. A myslím, že jsme tě tu dokonce na stejnou chybu už jednou před x lety upozorňovali. (Nechce se mi to teď hledat.)

medwa píše:Ano, potvrzuji budovu 16/H v Toužimi. Pravidelně jí tam osobně potkávám :-)

Pánové souhlas, ale nadále trvám že přijímací budova se skladištěm v Močovicích, Drahanovicích a Hradčovice versus Kouřim nejsou stejné. Důvodem je že společnost OELEG měla dva typové výkresy.(viz.příloha). Rozdíly jsou v hloubka/šířka a v drobných detailech jak na přijímacích budovách, tak na skladišti.
Močovice - viz.příloha
Drahanovice - při stavbě použitá dvojnásobná délka př.budovy
Hradčovice - postupem doby byla přistavěna menší kamenná rampa

Poznámka:
Nejsem si jist délkou a hloubkou budovy v Kouřimi, zda měla 11,0 m nebo 12,0 m. Důvodem je že př.budova v Močovicích měla délku 12,0 m a přilehlý sklad 10,0 m.M.
-m-

Re: Letní lokálka na přelomu tisíciletí okolo pracovny- H0

PříspěvekNapsal: čtv 07 říj, 2021 8:22 am
od hank
To přece nikdo netvrdí, že jsou stejné... Máš samozřejmě pravdu. Navíc spousta budov dostala při rozšíření dva okenní otvory navíc - např. Drahanovice (tzn., že i Drahanovice byly původně na 3 okna), Příkazy, Radonice u Kadaně, bývalá budova v Uherském Hradišti do r. 1928 - a většinou byla poloha okenních otvorů té dostavby oproti stávajícímu stavu poněkud pozměněná, takže nejsou uspořádány symetricky.

Ta širší budova je široká 11 m - viz třeba půdorys Čelechovic na Hané, v Kouřimi je stejná budova:

celechovice.jpg


A po přestavbě to vypadalo takhle - např. v Příkazech:

prikazy.jpg

Re: Letní lokálka na přelomu tisíciletí okolo pracovny- H0

PříspěvekNapsal: čtv 07 říj, 2021 8:27 am
od hank
Mám tu i ty Drahanovice, už na 5 oken (z ulice na 6):

drahanovice.jpg


Jak vidno, skladiště je stejně široké jako budova.

Re: Letní lokálka na přelomu tisíciletí okolo pracovny- H0

PříspěvekNapsal: čtv 07 říj, 2021 8:39 am
od radeksindy
ÖLEG měla přijímací budovy ve zděném provedení s hrázděným skladištěm zpočátku pouze ve dvou provedeních. Větší, standardní 11 m široké, budovou 11 m a skladištěm 10 m dlouhým. Druhé menší bylo původně plánováno pouze 6 m široké, s polovičním skladištěm, ale nakonec to bylo příliš úzkéa a malé. Konečná verze je 7m široká, budova je 12 m dlouhá a skladiště 10 m. Třetí varianta vznikla poprvé prodloužením první verze v Třemošnici, ale později se to skreslilo jako běžný plán a budova se použila třeba v Brandýse nebo Č.Lípě městě. U těchot tří originálních budov ÖLEG je ovšem jedna přidaná osa fiktivní, z ulice i nádraží je jedno okno slepé. Pozdější přístavby už dělal někdo jiný, většinou kkStB a tam už je to pokaždé jiné, včetně vnitřního uspořádání a délky, což je na Příkazech třeba vidět.

Re: Letní lokálka na přelomu tisíciletí okolo pracovny- H0

PříspěvekNapsal: čtv 07 říj, 2021 8:47 am
od milan ferdián
OT
Především hanku děkuji za chybějící výkresy přijímacích budov se skladištěm. Modelář, který bojuje o každý centimetr na kolejišti se mohou tyto podklady velmi hodit :wink: .
hank píše:Mám tu i ty Drahanovice, už na 5 oken (z ulice na 6):

Podle foto, opačně :wink: . Stav 1953, autor Pavel Klapil
-m-

Re: Letní lokálka na přelomu tisíciletí okolo pracovny- H0

PříspěvekNapsal: čtv 07 říj, 2021 9:19 am
od hank
milan ferdián píše:Podle foto, opačně...

Moje chyba, omlouvám se... :oops:

Kdybyste někdo potřebovali podrobnější podklady ke stavbám ÖLEG, napište SZ.

Re: Letní lokálka na přelomu tisíciletí okolo pracovny- H0

PříspěvekNapsal: čtv 07 říj, 2021 9:22 am
od hank
radeksindy píše:Druhé menší bylo původně plánováno pouze 6 m široké, s polovičním skladištěm, ale nakonec to bylo příliš úzké a malé.


Tohle se někde postavilo? Jestli jo, tak kde?