Stránka 2 z 3

Re: Kolejiště H0 5,5m × 2,5m

PříspěvekNapsal: úte 11 úno, 2020 8:47 pm
od Michal Šuhajda
Ahoj,
ohledně kolejiva Piko bych popřemýšlel. Na stole jezdí všechno... Osobní zkušenost s ním nemám, ale jiní modeláři ho tu příliš nechválí. Zejména obloukové výhybky dělají problémy.
Co se týká poloměrů je to vždy o kompromisu, těžko doma budeš vymýšlet metr a víc poloměry. Ale jít od začátku na R1 je opačný extrém. Doporučuju jako technické minimum R2 tedy +- 420mm (Tillig 425mm, Peco 438mm, Piko 422mm, atd.).
Co se týká vzhledu, doma mám viditelných 600mm a nijak mě to nedráždí. Ten rychlík tam nevypadá o tolik hůř než na dvoumetrovém oblouku o kus vedle a až před tratí vyroste les, bude to ještě lepší. Na Rajceti mám fotku, protože se tu "skládací metr" mockrát opakuje, ale je lepší jednou vidět než 100x číst. Tomáš Bartoš z Chrudimi, měl na původním kolejišti také malé poloměry, a i když to na některých fotkách je vidět, nijak moc to na kráse kolejiště neubralo.

Re: Kolejiště H0 5,5m × 2,5m

PříspěvekNapsal: stř 12 úno, 2020 5:48 am
od Lukas
Mam bohužel obrovské kolejiště právě z koleji od Piko A-gleis a chci je použít, nechce se mi kupovat komplet nové kolejivo, a z obloukovymi vyhybkami nemam žádný problém a že jich má na kolejišti 10 .
Takže asi tak.
No uvidim s těma oblouku stejně budou v tunelu takže nepůjdou vidět.
A podívám se ba fotky.
Na kolejišti co mam používám jen R1 jinak bych neudělal žádný kolejiště.

Re: Kolejiště H0 5,5m × 2,5m

PříspěvekNapsal: stř 12 úno, 2020 6:06 am
od HonzaM
Lukas píše:Mam bohužel obrovské kolejiště právě z koleji od Piko A-gleis a chci je použít, nechce se mi kupovat komplet nové kolejivo, a z obloukovymi vyhybkami nemam žádný problém a že jich má na kolejišti 10 .
Takže asi tak.
No uvidim s těma oblouku stejně budou v tunelu takže nepůjdou vidět.
A podívám se ba fotky.
Na kolejišti co mam používám jen R1 jinak bych neudělal žádný kolejiště.

Do tunelu bych výhybky nedával, každá i sebelepší výhybka je potenciálním nebezpečím vykolejení.

Re: Kolejiště H0 5,5m × 2,5m

PříspěvekNapsal: stř 12 úno, 2020 9:46 am
od Lukas
Ne do oblouku v tunelu určitě nechci, pak v odstavném nadrazi budou ale jen klasické vyhybky

Re: Kolejiště H0 5,5m × 2,5m

PříspěvekNapsal: čtv 13 úno, 2020 3:59 pm
od miroslav lengyel
Mám na kolejišti poloměry 360 mm a nemám mašinu,která by s tím měla problém.A to mám BR 50,BR 03 atd.Jediný problém vznikl v určitém úseku s VT 137,ovšem ne k vůli kolejím,nýbrž z důvodu obestavění traťě.

Re: Kolejiště H0 5,5m × 2,5m

PříspěvekNapsal: pát 14 úno, 2020 7:27 pm
od Lukas
Trochu jsem prekreslil plánek, bouhžel v těch otáčkách budou muset být R1 ,jinak to opravdu nevyjde ,ostatní by mělo vycházet z R2 a R3 na viditelných místech.
Pridal jsem lom ale asi to nebude optimalni když nad tím povede trať, ještě misto toho bych udělal staní na dvě lokomotivy a nebo nejaka nakladka dřeva? Viz dolni stanice.
Jinak z dolni stanice bude stoupani nahoru a ještě jsem tam umístil zastavku pro motoraky může nemůže?
U horni stanice je jen skladiště toť otázka?
Jinak nevim jak tam něco vymyslet? Nějaký navrh?

Re: Kolejiště H0 5,5m × 2,5m

PříspěvekNapsal: pát 14 úno, 2020 10:21 pm
od Michal Šuhajda
Ahoj,
Neřeš lom (fakt je ze se tam moc nehodí) a soustřeď se na geometrii. Papír snese všechno, ale při stavbě je to horší. Podívej se na levé křížení tratí - u menší stanice. To je rozhodne blbě, protože tam nevyjdou výšky.
Trať pod mostem pak krizi trať v tunelu. Na 1/2 oblouku R360 nastoupáš min. 6cm (pro urovňové křížení a bez konstrukce mostu) leda zubačkou. Pokud tam v tunelu chceš tratě nadjíždět počítejme min. 12cm(Spíš víc) a to už je na přechod od zubačky k pozemní lanovce.

Re: Kolejiště H0 5,5m × 2,5m

PříspěvekNapsal: sob 15 úno, 2020 9:56 am
od Lukas
Dobře a nějaký skladiště nebo nakaldaku dřeva kam umistit?
Jinak spodni nádraží je v 5cm a horní 15cm to znamena 10 cm na přechodu těch dvou koleji v oblouku a jedna bude pomalu klesat a jedna stoupat vychází to 2cm na 1m to neni prudké ne?
Jinak jina moznost nejakou radu jak to vyřešit?

Kolejiště H0 5,5m × 2,5m

PříspěvekNapsal: sob 15 úno, 2020 12:50 pm
od workous
Asi by to chtělo znovu uvažovat o celkové koncepci moje zkušenost je, že poloměr 360 tedy R1 je špatně (snad jedině Míra píše, že nee, ale on má vše FML to asi bude tím :) ), také jsem nevěřil, ale provozní zkoušky byly jasné stačila větší rychlost nebo méně pohyblivé spřáhlo a už to lítalo. Pak jsem byl akorát naštvanej a dalo se tam jezdit jen s omezením a to je blbý.....Máš docela pěkný prostor a dělat to tak, že do budoucna to bude zlobit je na nic. Jak píše Michal papír snese vše v reálu to bývá jinak.. horší :).Pokud nepospícháš a máš čas chtělo by to ještě kreslit a kreslit..Většinou je tu stejný scénář spousta z nás co už má nějakou praktickou zkušenost ze stavby se snaží poradit a dopadá to tak, že nový stavitel si myslí mne se to nestane a jde do toho a pak se nestačí divit. Naše modelařina je finačně náročný koníček a pokud dělat kolejiště chce to řádně promyslet sám má za sebou marné stavby.. Tak ti držím palce ať ti vše jde.

Použij třeba wintrack máš možnost vidět a spočíta správné stoupání...nebo jak to bude v 3D

Zdeněk - workous

Re: Kolejiště H0 5,5m × 2,5m

PříspěvekNapsal: sob 15 úno, 2020 1:02 pm
od Michal Šuhajda
Tak znovu. Podívej se na most, kde vede trať z velké stanice (přes vstup).
Trať pod mostem je v 5cm. Vršek mostu je +15. Trať objede půl oblouku ( cca 1m) a znovu kříží horní trať, která klesá do SN. Jestliže ji má křížit, aby tam projely vlaky, musí překonat rozdíl 10 cm, když pouziješ křižovatku, což je provozní komplikace. I když tu výšku rozdělíš mezi obě trati, vychází na každou stoupání 5cm/m.
I když pod mostem bude rozdíl jen průjezdný profil, tedy 6cm (a kde je konstrukce mostu?), stále je stoupání 3 cm/m v ostrém oblouku.
No a pokud budeš chtít tratě křížit mimoúrovňově, počítej dvojnásobný rozdíl výšek.

Re: Kolejiště H0 5,5m × 2,5m

PříspěvekNapsal: sob 15 úno, 2020 2:54 pm
od Lukas
Už mam jedno kolejiště velké postavené v menší prostoru a použité většinou R1 a žádný provozní neduchy nemám a a i jsem neměl, vozy osobní tillig 30cm ,bramos, žádný problém ani v klesání ani ve stoupání, tak nevím jinak bych to nekreslil R1 kdybych měl spatnou zkušenost.
Jinak ro křížení bude mimo urovňové.
Jako už mě nenapada jak to postavit .
Nebo změnit uplne koncept kolejiště?

Re: Kolejiště H0 5,5m × 2,5m

PříspěvekNapsal: sob 15 úno, 2020 7:24 pm
od jirkan
Když už je ten vyndávací díl přes dveře, tak buď to celé řešit vícenásobným překřížením té vstupní chodby. A nebo části oblouků udělat taky odnímací, bude třeba jen trochu opatrně řezat. No a poslední možnost je jít na těsnou s tou zůženou částí chodby, třeba až na 50 cm. Ale je jasné, že to už by byl trochu labyrint.

Re: Kolejiště H0 5,5m × 2,5m

PříspěvekNapsal: ned 16 úno, 2020 8:46 am
od Michal Šuhajda
Měl jsem trochu času, skicu jsem měl z vlaku, tak jsem si pohrál s WT.
Kolejivo je Tillig. Min. poloměr viditelný je 700mm, ve skrytých částech 425. Čsu jse neměl zase tolik abych si vyhrál s vlečkami a jejich náměty. Stejně tak už jsem nedodělával les na levé straně, ale je to jen inspirace.
Samozřejmě mám nakreslenou i skrytou část. SN je klasická smyčka s 9 kolejným odstavným nádražím. Kvůli poloměru má společný výjezd pro obě trati.
Přes most u vstupu vede jen jedna kolej. Na nadjetí tratí jsem spotřeboval skoro celou dolní část. To je asi z plánku vidět v tom horském hřbetu klasá trať od mostu do SN. To jen pro představu jak je to s tím klesáním.

Re: Kolejiště H0 5,5m × 2,5m

PříspěvekNapsal: ned 16 úno, 2020 10:33 am
od Lukas
Jojo pěkný nakres. Děkuji
V čem to je kreslené? A mate i skrytou cast?
Jinak jak by jsi to řešil ty danou situaci?
Námět ale není uplná blbost ne?
Děkuji za pomoct

Re: Kolejiště H0 5,5m × 2,5m

PříspěvekNapsal: ned 16 úno, 2020 11:49 am
od Jarda H.
Lukas píše: .... A mate i skrytou cast? ...


Nic ve zlém, ale možná je dobré lépe číst a taky popřemýšlet, podumat nad předloženým návrhem, co a jak je řešeno ....