Stanice Nová a Stará Ves

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » čtv 05 čer, 2025 5:55 pm

Stavba vozu řady Vtd.
Výroba v roce 1924 až 1925.
Možnost čísel Vtd 4-70500 až 4-70774.
V případě potřeby se z vozu daly odebrat čelní nebo boční klapky, popřípadě i všechny stěny a tak vůz použít jako plošinový.
Dodávali se vozy bez brzdy, s ruční brzdou a brzdařskou plošinou.
Armáda měla požadavek, aby 30 % vozů mělo ruční brzdu, brzdařskou budku a měla být posunuta stranou a v odebíratelném provedení, aby umožňovalo najíždět vozem z obou stran vozu. Bohužel tento požadavek se ukázal jako nerealizovatelný, protože budka trpěla nárazy a zasahovala do průjezdného profilu.
Tento vůz byl oblíbený a vojenští stratégové prodlužovali výrobu až do roku 1960.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4845
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » pát 06 čer, 2025 3:16 pm

Vysokostěnný vůz bez brzdy, kde jsou odebrány bočnice a čelnice, ČSD Vtd 4-70520 a Škoda 6ST dílna.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4845
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » pát 06 čer, 2025 3:21 pm

Pomalu se dává dohromady vojenská přeprava 30sátých let.
Ale přesto se mohou jednotlivé modely dát do nákladní soupravy, která bude na konci 40sátých a začátek 50sátých let.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4845
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » sob 07 čer, 2025 12:43 pm

Možný další námět na model.
Jak se říká, kdo hledá, tak občas po internetu najde.
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4845
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » sob 07 čer, 2025 6:37 pm

Dalším modelem bude nejdelší dvounápravový o rozvoru 10 m.
Jsou to vozy bez brzdy Pd 3-15500 až 3-15579 a vozy s brzdou Pd 3-15580 až 3-15644.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4845
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » pon 09 čer, 2025 3:04 pm

Plošinový dvounápravový vůz ČSD Pd 3-15548 a Škoda 6 ST valník a automobil Tatra OA vz. 30.
Plošinové vozy byly stavěny od roku 1930 až do roku 1935. Klanice jsou u vozu sklopné. Dále vzpínadla mají rozdílnou délku, zda se jedná o vůz s brzdou a bez brzdy. Po roce 1949 jsou vozy označeny řadou Psk a vozy bez klanic řadou Ps.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4845
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » pon 09 čer, 2025 3:06 pm

A armáda jede …… ??
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4845
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Střelec » úte 10 čer, 2025 4:51 am

Obrněné vlaky: na našem území zůstalo několik c. a k. obrněných vlaků v základní sestavě - plošiňák - dělový vůz (s jedním kanónem, dvěma kulomety v bocích a jedním ve stropní kasematě s výstřelem dopředu nad dělovou věží) - pancéřovaní lokomotiva (tři hnací nápravy) - kulometný vůz (2x2 kulomety v bocích, jeden v čelní stěně). V zásadě stejný, jako první polský Śmialy. Vozy budí dojem, že měly menší rozvor, ale možná by šly napasovat na klasické zetky s pětimetrovým. Škodovka posléze vyrobila dvouvěžový dělový vůz a opancéřovala větší a výkonnější lokomotivy a pak poněkud kuriózní kasematový dělový vůz, který měl jedno dělo větší ráže v kasematě na přídi a v jednom boku rychlopalné lodní dělo menší ráže (a patrně kulometem v protilehlém boku). Maďaři kdysi dělali papírový model v H0, obsahující sestavu většího vlaku s jedním kulometným vozem uprostřed, dvěma lokomotivami, dvěma dělovými a dvěma předběhovými vozy. některé kulometné vozy měly zamontovanou velkou nádrž na vodu (bílý obdélník na náčrtu), která sloužila jednak k chlazení kulometů a pak patrně k doplnění lokomotivy. Pancéřování bylo vrstvené - ocel/dřevo/ocel + patrně (alespoň zpočátku) nějaké vnitřní obložení nebo tapecírunk. Původní produkce měla dost ploch zaoblených, meziválečná už měla zjednodušené hranaté tvary. Kamufláže se měnily podle momentálních předpisů a (v souladu s předpisy) s ročním obdobím, jeden čas se používala lomená pole kamuflážních barev u stálých a patrně ručně natírané skvrny u improvizovaných a narychlo kompletovaných vlaků. K obrněným vlakům patřila ještě nepancéřovaná souprava, která byla dílem obytná a dílem skladová a dílenská. Na opancéřování by šlo patrně použít staré enderácké Br89 nebo T-3 od FLM.
Střelec
 
Příspěvky: 1858
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Střelec » úte 10 čer, 2025 4:58 am

Do III. epochy jsme vstupovali s několika ukořistěnými obrněnými a protiletadlovými (+ jedním radarovým) vlaky a pancéřovými drezínami a několika vozy z pancéřových vlaků SNP. Pár prvků německých pancéřových vlaků existovalo jako vystřihovánky v H0 různých vydavatelů (lokomotiva, tankový vůz - část Pz.IV montovaná na plošiňák s pluhem), pancéřové drezíny dělala nějaká renomovaná firma - snad Liliput. Povstalecký vlak z ABC byl v TT a tvarově (a druhé vydání i barevně) hodně mimo mísu.
Střelec
 
Příspěvky: 1858
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod playback » úte 10 čer, 2025 5:41 am

Ano, pamatuji se. Takto to vypadalo:
https://aukro.cz/bttb-1-120-tt-obrneny- ... 7060405748
playback
 
Příspěvky: 22
Registrován: stř 05 úno, 2025 2:34 pm
Bydliště: Kousek na východ od Brna

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » úte 10 čer, 2025 6:33 am

Postavit dělový vůz by nebyl problém, ale neznám rozvor vozu. Pak by to chtělo ještě pár fotek, které zatím nemám. Výrobní barva bude šedivá nebo zeleno šedivá.
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4845
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » úte 10 čer, 2025 6:46 am

Dále by byla i další zajímavá stavba modelu.

Mělo by se jednat o 320 mm pobřežní kanon vzor 1870/84, nebo vzor 1870/93 na kluzné lafetě Schneider.
V letech 1915-16 firma Schneider instalovala tato námořní děla na žel. podvozky jako posilu západní frontě. Kanony byly celkem tří vzorů, ale druhé sv. války se ve francouzských skladech dočkaly pouze dva vzory (celkem osm kusů). Němci je přeznačili na: 32cm K(E)651(f) pro původní vz.1870/84 a 32cm K(E)651/1(f) pro původní vz.1870/93. Použili je na Atlantickém valu.
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4845
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Střelec » úte 10 čer, 2025 10:47 am

U toho dělového vozu počítej z fabriky spíš se šedou, tu použili jako základ i na "žehličky" a "želvy". A patrně to stavěli na základě nějakého běžného vagónu Na šedý základ se pak tenkým štětcem namaloval tvar kamuflážních polí (u želvy patrně červenohnědou) a ty se pak vybarvily velkým štětcem určenými odstíny. Staré prvorepublikové kamufláže byly v zásadě pětibarevné (dělení polí nepočítám) - šedá (základ), hnědozelená, zelená, okrová a tmavá hnědá. Později se to zredukovalo na hnědou, zelenou a okrovou a poslední série obrněných aut (PA-III) byla v "silniční šedé", zatímco stálé vlaky si podržely vícebarevnou kamufláž z ostře lomených polí.
Co se týká železničních děl, nějaké německé existovalo jako papírový model v H0 - vystřihovánka obsahovala dělo, lokotraktor V-36 a nějakou zetku. A taky bylo od stejného vydavatele pár obrněných vlaků sovětských...
Střelec
 
Příspěvky: 1858
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Střelec » úte 10 čer, 2025 11:07 am

pár papíráků:
https://www.betexa.cz/pancerove-vlaky-3 ... gKbj_D_BwE

Polská kuriozitka - německý pancéřový vlak s vagóny ukořistěnými u nás (dokonce v naší kamufláži!):
https://www.betexa.cz/panzerzug-23-wehrmacht-1940
polský model, patrně v poněkud rozměrnějším měřítku.

a tady je celkem slušný výběr nových vystřihovánek i vykopávek ve všelijakých měřítkách, stačí prolistovat:
https://shop.papermodel.cz/kategorie/zeleznice/

Na uvedené měřítko bych se moc nespoléhal, bude to chtít alespoň orientační přepočet před přenesením do plastu.
Střelec
 
Příspěvky: 1858
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » úte 10 čer, 2025 1:12 pm

Mám zatím vojenskou techniku po roce 1945.
Chtěl jsem dříve postavit modul, jako kasárna Milovice.
Přesně řečeno – železniční vojsko.
Zatím je to přání a přání se mají plnit nejen o vánocích.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4845
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Předchozí

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník