Libor píše:Pánové, díky za Vaše komentáře. V souvislosti s příspěvkem JiříKTT mi to ale začlo vrtat v hlavě: pokud pojede vlak z jižní stanice směrem k severní, zastaví před vjezdovým návěstidlem, potom pouze postavení výhybky za tímto návěstidlem určí, zda pojede do severní stanice nebo do skryté části. Pokud pojede do stanice, potom je vjezdové návěstidlo ok. Pokud ale pojede do skryťáku, což má být vlastně jako širá trať, tak to vjezdové návěstidlo vlastně vjezdové nebude, mělo by být asi jako oddílové.
Tedy, pokud bude ve stanici obsazeno, ale výhybka bude postavena směrem na širou (skrytou) trať, která bude volná ... jak má být to návěstidlo vlastně postaveno?
Nevím, zda je to přesně to, co chtěl JiříKTT popsat, ale dá se to vlastně nějak vyřešit?
Návěstidlo bude vjezdové. Za vjezdovým návěstidlem může vlak opustit stanici a pokračovat do další stanice, za oddílovým nemůžou být výhybky stanice nebo odbočky.
Otázka zní, kam pojede vlak od vjezdového návěstidla směrem na trať. Buď dojede až do skryté části nebo je ve skryté části další stanice a pak máme 2 možnosti: před skrytou částí je vjezdové návěstidlo a vlak od odbočky dojede k němu. Nebo tam návěstidlo není a já bych pak čekal, že na trati nezastaví a vjede až do skrytého nádraží. V tom případě vjezdové návěstidlo před odbočkou je zároveň vjezdem skryté stanice. Osobně by mi totiž přišlo divné, kdyby vlak na trati zastavil bez důvodu.
Podobná otázka je při jízdě opačným směrem. Při odjezdu ze skryté části buď už musí být postavena cesta přes odbočku nebo by před odbočkou mělo být ve směru ze skryté části vjezdové návěstidlo.
Jirkátor: kompromisy dělat musíme, ale zrovna tady to není tak hrozné. Třeba stanice Praha-Holešovice pohltila kdysi samostatnou odbočku Stromovka. Dnes tak prakticky rychlík nebo náklad jedoucí od Podbaby pokračuje od vjezdového návěstidla do kolejového rozvětvení staničních kolejí a pak dál směr Praha-Libeň nebo Praha hl.n. Osobní vlak od toho samého vjezdového návěstidla po přejetí jedné jediné výhybky v Praza-Holešovicích vzápětí tuto stanici opouští a pokračuje po trati Praha-Holešovice - Praha-Bubny k vjezdovému návěstidlu Praha-Bubny. Jediný rozdíl s tady probíraným kolejištěm je to, že v Holešovicích odbočuje dvoukolejka z dvoukolejky.
Je pouze na staviteli, k čemu se přikloní. Já bych se zamyslel hlavně nad tou technologií odkud kam se staví cesta. Prostě jak se postavit k jízdě do skryté části a ze skryté části do odbočky, jak píšu nahoře.