H0 klubové kolejiště tvaru U 4 x 2,4 x 2,4. metru

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: H0 klubové kolejiště tvaru U 4 x 2,4 x 2,4. metru

Příspěvekod Tomas.Brezina » ned 26 bře, 2023 8:07 am

Ahoj chlapi. Před nějakým časem jsme se o tom bavili i ve vlákně kolejiště Black Butte v měřítku On30. Musím zde bohužel dát za pravdu místním klukům, kteří jsou skeptičtí.
Mám pod mirelonem celou stanici, tedy 5m segmentů děleny na 3 díly. Lepil jsem jej lepidlem na podlahy k polystyrenu a kolejivo jsem lepil k mirelonu disperzí D3. Šterk od Woodland Scenics lepen nejdříve jejich Scenics Cement - disperze naprosto průhledná a matná, ale šterk se vylupoval z protoru mezi pražci. Poté jsem přešel na lepidlo D3 ředěné dokonce 1:1. To drží lépe, ale když lehce přimáčknu kolejivo dolů, je slyšitelné praskání a není problém štěrk snadno "vydloubat" z pražců.
Tlumící účynky nejsou špatné v porovnání s místem kde mirelon není. Ale po praktické stránce je to katastrofa. Zmocňujeme mě myšlenka, že to budu muset celé předělat :? A to jen kvůli tomu mirelonu...
Popřípadě doporučuji lepit jinými lepidly, ale i sebelepší lepidlo neodstraní tu nevýhodu pružnosti směrem dolů. Např. i čištění kolejí je očistec tak, aby člověk nevydrobil štěrk...
Přeji mnoho úspěchů a držím palce s obnovou kolejiště. Líbí se mi přístup k rekonstrukci a zapojení mladých členů. Paráda....
Tomáš Březina
On30 úzkorozchodná americká železnice
z21/Multimaus/Rocrail
Uživatelský avatar
Tomas.Brezina
 
Příspěvky: 220
Registrován: úte 01 led, 2013 8:27 pm
Bydliště: Bošilec

Re: H0 klubové kolejiště tvaru U 4 x 2,4 x 2,4. metru

Příspěvekod jafobe » pon 27 bře, 2023 4:19 pm

Děkuji za podněty kolegové. ;)
Asi tedy zůstanu u původně plánovaného korku.

Tomas.Brezina píše: Před nějakým časem jsme se o tom bavili i ve vlákně kolejiště Black Butte v měřítku On30 ...

Tohle vlákno mi nějak uniklo že je zařatené mezi úzkokolejkami.
Jaromír
Uživatelský avatar
jafobe
 
Příspěvky: 697
Registrován: úte 12 dub, 2011 8:01 pm

Re: H0 klubové kolejiště tvaru U 4 x 2,4 x 2,4. metru

Příspěvekod jafobe » čtv 30 bře, 2023 6:42 pm

Tak jsem se zase na chvíli dostal i na trošku tvoření... výtopna už tak dostává trochu reálnější vzhled... zatím jen nasucho poskládané a bez střechy, aby se dalo vyřezávat ve stěnách...

P1070882.jpg

P1070885.jpg


Jaromír
Naposledy upravil jafobe dne úte 04 dub, 2023 6:57 pm, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
jafobe
 
Příspěvky: 697
Registrován: úte 12 dub, 2011 8:01 pm

Re: H0 klubové kolejiště tvaru U 4 x 2,4 x 2,4. metru

Příspěvekod jafobe » úte 04 dub, 2023 6:56 pm

Výtopna slepena, naštukována aby byla stylově blíže výpravní budově a povrch trochu sjednocen nástřikem základem...

DSC03915.jpg

DSC03916.jpg
Uživatelský avatar
jafobe
 
Příspěvky: 697
Registrován: úte 12 dub, 2011 8:01 pm

Re: H0 klubové kolejiště tvaru U 4 x 2,4 x 2,4. metru

Příspěvekod ondřej001 » stř 05 dub, 2023 5:36 am

Koukám, poctivá modelařina, která by si zasloužila echt postavičky v montérkách a v rádiovkách. V kapse hadrový motouz. V rohu kamínka se špalkama na sezení. Jo a nesmí chybět Nápis " BRIGÁDA SOCIALISTICKÉ PRÁCE"
Sorry, ale já to zažil :D
ondřej001
 
Příspěvky: 338
Registrován: čtv 19 lis, 2020 6:48 pm
Bydliště: Mnichovo Hradiště

Re: H0 klubové kolejiště tvaru U 4 x 2,4 x 2,4. metru

Příspěvekod jafobe » stř 05 dub, 2023 6:57 pm

ondřej001 píše:Koukám, poctivá modelařina, která by si zasloužila echt postavičky v montérkách a v rádiovkách. V kapse hadrový motouz. V rohu kamínka se špalkama na sezení. Jo a nesmí chybět Nápis " BRIGÁDA SOCIALISTICKÉ PRÁCE"
Sorry, ale já to zažil :D

Děkuji. Tak je potřeba ukázat ostatním, že není nutné vše kupovat, že se k tomu dá dopracovat skoro od nuly z toho co se najde doma a ještě si to upravit na míru. ;)
Správné osazenstvo a vybavení by se určitě hodilo, ale sám moc představu nemám jak to v depech vypadalo dříve... Nemusíš se omlouvat, určitě když bude chvíle času rád si popovídám abych se dozvěděl víc, ;) Holt co není na iternetu ani strýček Googl nenajde... :mrgreen:
Jaromír
Uživatelský avatar
jafobe
 
Příspěvky: 697
Registrován: úte 12 dub, 2011 8:01 pm

Re: H0 klubové kolejiště tvaru U 4 x 2,4 x 2,4. metru

Příspěvekod Ivan » stř 05 dub, 2023 11:12 pm

Takových, co by zajímalo jak to vypadalo v depech, je nás víc.

Fotek mám relativně dost, ale většinou tam nejsou ona zákoutí s vybavením a hlavně chybí popis.

Kdybys tu něco sepsal z tvých zkušenosti, bylo by to skvělé!
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 1701
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: H0 klubové kolejiště tvaru U 4 x 2,4 x 2,4. metru

Příspěvekod jafobe » pát 07 dub, 2023 3:55 pm

Tak přípravy na pracovní neděli pomalu pokračují... a když už jsou ty velikonoce ta jsem si řekl že bych mohl někomu nařezat, a korková deska byla od předevčíra po ruce... :mrgreen:

DSC03941.jpg


Jaromír
Uživatelský avatar
jafobe
 
Příspěvky: 697
Registrován: úte 12 dub, 2011 8:01 pm

Re: H0 klubové kolejiště tvaru U 4 x 2,4 x 2,4. metru

Příspěvekod jafobe » sob 08 dub, 2023 11:20 am

Výtopna trochu dotmelená a zkušebně natřená... jen odstín podle VB jsem ůplně asi netrefil.

DSC03950.jpg

DSC03951.jpg

IMGP2474.jpg


Jaromír
Uživatelský avatar
jafobe
 
Příspěvky: 697
Registrován: úte 12 dub, 2011 8:01 pm

Re: H0 klubové kolejiště tvaru U 4 x 2,4 x 2,4. metru

Příspěvekod jafobe » ned 23 dub, 2023 11:54 am

Tak se v sobotu položila a zafixovala část SN, na pravé straně zakončena v rovině s hranou stolu, a vlevo vzadu v místě kam přijde zhlaví. Toto už bude finální stav který bude vymezovat vedení tratě i umístění horní stanice, pro lepší představu jsou zde použity vždy dva metrové kusy flexikoleje za sebou, spojené a vzadu u zhlaví zatím nezařezanéto bude až položení oblouku a upřesnění umístění zhlaví.

DSC04188.jpg


Jaromír
Uživatelský avatar
jafobe
 
Příspěvky: 697
Registrován: úte 12 dub, 2011 8:01 pm

Re: H0 klubové kolejiště tvaru U 4 x 2,4 x 2,4. metru

Příspěvekod jafobe » pon 01 kvě, 2023 9:16 am

Tak včera se dodělala vrchní trať až ke koncové stanici (zatím jen mechanicky včetě položení koleji a mechanického oddělení v místě dělení stolů a před koncovou stanicí kdyby ji bylo někdy potřeba vyndat), elektrika asi příště včetně zapojení koncové stanice a z daného stolu to už hodit rovnou na konektor aby to bylo odpojitelé i elektricky. trochu se začalo i s přípravou na navracení a úpravy terénu kolem stoupání (a původní propojení vesnic silničkou přes most nad odočující traťí asi nakonec zruším aby se to opticky jevilo dál od městečka)...sjízdné by to být mělo, až na úsek za přerušením )v místě za zastávkou kam je to zapojené i elektricky) pro rozdělení panelů to najelo...

DSC04435.jpg


Červeně je označený ten kritický kus kde mi to vyhodilo i tauruse bez ohledu na to z jaké strany jede, takže je to spíš samotným obloukem a ne protiobloukem, ale je pravda že jsem pořádně nekoukl kde přesně které nápravy byly, ten po loňské úpravě bez problémů projede i konstrukční "obdoba" desira, stará VT 137.
Nemám tušení jaký poloměr ten kus tratě přesně má (dřív jsem tomu nevěnoval tolik pozornosti, navíc je z flexi a není ani všude stejný, takže to beru jen od oka podle kolejí s poloměrem 360mm), tem kus s protiobloukem jsem srovnával vloni když jsem to dostal na starost, ale po plánované přestavbě tam už ebude bude tam plynulejší oblouk 425 - 545 mm kolem vnitřního prostoru Učka a z větší části na pevném podloží, tak aby co nejmíň užíral z hloubky panelu.

Žlutě je označené budoucí vedení spodní hlavní tratě. takže tam protioblouk zmizí včetně malého poloměru.

Zeleně je označené původní vedení lokálky do koncové stanice, která začínala skoro u vnitřního rohu. A 10 cm stoupání měla za sebou už v místě kde se stará trať srovnala k zastávce (v nístě kde se stará s novou protínají). Na další fotce js dané místo označené původním špalíčkem na kterém byla položena deska s tratí a ke kterému to bylo po kolejích asi o 15 blíž... Teď je celá trať asi o pů metru delší a stoupání rozloženo nepravidelně do celé její délky (kolem zastávky zhruba ve 2/3 tratě je trochu mírnější aby se nemuselo srovnávat úplně což by jen zkracovalo délku tratě využitelnou pro stoupání samotné a ani nebyla zastávka ve velkém stoupání)
.
DSC04368.jpg


A při lepení podloží a kolejí se používalao na zatížení vše co bylo zrovna po ruce... teda snad krom pístů z Barči... :mrgreen:

DSC04360.jpg


Jaromír
Uživatelský avatar
jafobe
 
Příspěvky: 697
Registrován: úte 12 dub, 2011 8:01 pm

Re: H0 klubové kolejiště tvaru U 4 x 2,4 x 2,4. metru

Příspěvekod jafobe » úte 09 kvě, 2023 7:13 pm

Malé shrnutí dalšího prodlouženého pracovního víkendu...

Jedna kusá pro motorák je už připravená před SN v zadní části za stoupáním lokálky, nad ní nechám nejspíš odnímatelný terén zvrchu a z boku to trochu uzavřu aby tam zvědavci moc neviděli a hlavně nelezli...
...druhá kusá je před druhou stranou SN, pod hoření stanicí, tam jsem zvažoval jestli ji nezapojit až do SN ale pak by bylo SN o tu kolej širší, byla by hůř přístupná a hlavně by se muselo posunout horní nádraží a trať k němu víc ke středu stolu, tudíž ke spodní viditelné stanici kde by to ukradlo kus místa pro krajinu která to má opticky víc oddělit... takto jsou i přestavníhy horní koncové stanice mimo spodní koleje, i když i pod nimi by bylo dost místa na průjezd...

DSC04619.jpg


A trochu přetransformovaný původní terén kolem lokálky aby se nemuselo vše dělat nové a to staré vyhazovat... zastávka přijde na druhou stranu koleje než byla původně a trochu se pro ni vykope terén aby byla skoro v rovině s kolejemi v mírném stoupání (zastávku jsem se rozhodl nechat v mírném stoupání, mírnějším než zbytek stoupání lokálky aby se ušetřila délka tratě potřebná pro výškový přechod do roviny a za zastávkou zase do stoupání, a na to je na necelých třech metrech a potřebě nastoupat 10 cm dost málo místa...) jinak odhalený polystyren naznačuje o kolik byla původní trať u zastávky výš...

DSC04611.jpg


Hoření stanice je už komplet sjízdná (i pro testovacího tauruse se dvěmi rychlíkovými vozy) a elektricky zapojená (přes konektor aby se dala odpojit nejen při rozdělávání stolů ale i při případných úpravách jako osvětlení, odpojovače a další drobnosti... které teď už asi vyřešit stejně nestihnu...) taky se schematicky i ovládacími spínači upravil ovládací panel aby to bylo názornější i pro další obsluhu, pak ještě zadělat otvory nebo je využít pro něco jiného... Trochu ještě zvažujji o nějaké boční výztuze celé horní stanice ke středu panelu aby s ní šlo v případě dalších úprav snáze manipulovat, když nebude přišroubovaná ke stolu pod ní

DSC04623.jpg


Jinak ještě jednou díky ondřej001 za věci které nám věnoval pro naše klubové kolejiště. ;) pár kolejí je už zakomponovaných do skryté části, na ostatní se zatím nedostalo, ale své místo má už vybrané obytná cihlová budova a menší strážní domek... :)

Jaromír
Uživatelský avatar
jafobe
 
Příspěvky: 697
Registrován: úte 12 dub, 2011 8:01 pm

Re: H0 klubové kolejiště tvaru U 4 x 2,4 x 2,4. metru

Příspěvekod Zlámalík » úte 09 kvě, 2023 7:33 pm

Ty tedy jedeš! Můžeme Ti říkat Stvořiteli?
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 1820
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: H0 klubové kolejiště tvaru U 4 x 2,4 x 2,4. metru

Příspěvekod jafobe » stř 10 kvě, 2023 2:31 pm

Zlámalík píše:Ty tedy jedeš! Můžeme Ti říkat Stvořiteli?

Ale jen v případě že bych to stihnul komplet dodělat do termínu červnového otevírání, a tak abych s tím byl spokojen o já... :P

https://50letm152.cz/#popmake-1730

Obrázek
Uživatelský avatar
jafobe
 
Příspěvky: 697
Registrován: úte 12 dub, 2011 8:01 pm

Re: H0 klubové kolejiště tvaru U 4 x 2,4 x 2,4. metru

Příspěvekod jafobe » čtv 18 kvě, 2023 6:39 pm

Času podezřele rychle ubývá, takže stvořitel asi nebude... 8)

Něco málo z dalšího pracovního víkendu... i když kvůli převazu motoru na našem motoráku a pomoci na opravě simulátiru mi zase nezbylo až tak moc času jak bylo v plánu...
Že už je tak trochu jasné že to nestihnu dodělat s komplet SN (to že dodělám alespoň průjezdný ovál přes SN je o něco reálnější, takže by mohla být alespoň delší viditelná trať), tak jsem začal s navracením krajiny aspoň v místech kde to už je reálné, abych to nemusel honit na poslední den, když u toho musím čekat až jedno zaschne abych mohl pokračovat v něčem dalším. Něco je už napevno něco mám v plánu nechat sundávací aby se dalo dostat do prostor budoucího SN zvrchu a to nejen z důvodu čištění v místech kde nechci aby se tam děti dostali z boku, protože ne všude uvidím od řídícího pultu, a taky nechci aby bylo všem hned na první pohled zřejmé že tam nějaké SN nádraží je...

Snažím se využít a přetransformovat to co tam bylo aby se to nemuselo vyhazovat a tvořit vše znovu na což není čas i když s malými obměnami aby to na první pohled působilo že se nic moc nezměnilo... ale nebylo tomu tak. Zářez kterým stoupá lokálka je nahrubo hotový, skála co byla odhalená už předtím je o pár cm nastavená dolu, žlutě je přibližně označeno kde byl původně konec, srukturou i barvou jsem se to snažil připodobnit tomu původnímu, i když to není úplně ono. děti to řešit nebudou a modeláři aspoň poznají že se na tom něco dělá... barva, patina a lehké zazelenění to časem sjednotí víc.

DSC04874.jpg


A tady je vidět o kolik je trať oproti té původní níž, ta by v daném místě byla až na dané desce která je umístěna ne stejné výši skoro na daném místě...

DSC04875.jpg


Taky se upravil původní kopec za spodní hlavní tratí, protože se celkově kvůli změně vedení horní lokálky pootočil a posunul o kousek jinam. tak se kus nastavil a kus uřezal zhruba do podoby kterou bude mít okolí při novém vedení tratě zhruba 500 - 600 mm poloměrem, plus malou rezervu na násep odvodňovycí příkopy apod... Nalevo blíž k nádraží bude jen strmější kopec a doprava bude přecházet do skály nad tratí a na druhou stranu (v místě stávající koleje) bude trochu kopec dolů a naznačení nějaké říčly, možná i s chatkou nebo pionýrským či skautským táborem...

DSC04883.jpg


V místě pod pístem vpravo je připravený prostor pro budoucí zastávku, pod pístem od tohoto vlevo je budoucí přejezd. a píst úplně vlevo je v místě zářezu u bývalého mostu, který se tam asi nevrátí, určitě ne v původní kamenné podobě, ale buď dřevěnný nebo lehčí betonový aby to bylo víc opticky otevřené do zářezu...
Uživatelský avatar
jafobe
 
Příspěvky: 697
Registrován: úte 12 dub, 2011 8:01 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků