Zdravím své přátele a ty, co mi fandí.
Uběhlo skutečně hodně času od mého posledního příspěvku. Skoro by to mohlo vypadat, že zase další velký projekt umřel a nebyl dokončen, jak někdo na začátku mé stavby maloval čerta na zeď.
Ne, není tomu tak. Pouze jsem se nemohl mému koníčku téměř vůbec věnovat, kvůli tomu, že jsem se stále musel věnovat stavebním pracem na našem domě (Problémy se objevovaly rychleji, než jsem je stíhal opravovat)....
Takže moje pomalé tempo výstavby kolejiště se ještě zpomalilo. Tak jak to teď vypadá ?
Myslím, že mám momentálně největší modelové kolejiště, minimálně v Česku, možná i v Evropě. Aktuální vzdálenost mezi oběma konci kolejiště je nyní 2 km (ano 2000 m). Bohužel mezi nimi chybí 1990 m kolejí.
Na vysvětlenou - když jsem začátkem minulého roku musel kolejiště rozdělat, tak další pozitivní věc byla, že jsem si ten poslední díl (Rám 4) převezl na místo mého stavebního úsilí. No a když velice zřídka jsem vyšetřil trochu času (asi tak jeden nedělní podvečer za měsíc nebo dva měsíce), tak jsem mohl maličko něco udělat. Samozřejmě, vždy jsem strávil nejprve spoustu času tím, že jsem vlastně zjišťoval, kde jsem před dvěma měsíci skončil, .... no a pak jsem malý kousíček udělal. Takže o velkém pokroku nemůže být řeč, ale přece jen se práce nezastavily úplně. Jen jsem už neměl ani čas, ani sílu o tom psát, nebo zveřejňovat fotky.
Takže jak jsem se posunul ? Na Rámu R4 jsem udělal :
- rozvod sběrnic J- K, + J-řídící,
- rozvod pro zpětnou smyčku, včetně modulu zp. smyčky a upravených (4-úsekových) snímačů obsazenosti
- napojení kolejí na sběrnice, včetně osazení snímačů obsazenosti
https://samone.rajce.idnes.cz/02-Kolejiste-ram_skryte_patro/1510423255- vyrobil jsem 21 servopřestavníků (moje konstrukce ver. 4) viz - foto
https://samone.rajce.idnes.cz/02-Kolejiste-ram_skryte_patro/1510423268- na provizorní desce jsem testoval ovládání třícestné výhybky a vytvořil jsem si mechanickou blokádu proti nepovolenému chodu jazyků (o tom blíže příště)
- 10 servopřestavníků jsem namontoval na kolejiště (dokončeno dnes), včetně toho ovládání třícestné výhyky
- mám připraveno 6 dekoderů servopřestavníků pro montáž
Navíc mám rám nastojato, což je mnohem jednodušší práce
Není to sice nějaký velký pokrok za rok a půl, ale slovy klasika - "nemusí pršet, stačí jen když kape...." .
V této souvislosti mě napadla jiná věc. Pokud se podívám na svůj starší příspěvek
http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php?f=1&t=7415&start=45#p233904, zjišťuji, že jsem v mezidobí minul významný okamžik - řekněme v 5/2020 oslavilo moje kolejiště 10. výročí od zahájení mých prací na něm !
Nebyl ani čas to oslavit nějakou železniční akcí na kolejišti
- konec konců, ani není momentálně na čem.....
Jak jsem psal dříve, žádné termíny si neastanovuji, takže jsem ani žádné termíny nemohl nesplnit ( tudíž stavím stále podle plánu
), nicméně v koutu duše přece jen byla malá myšlenečka, že by desetileté výročí mohlo znamenat dokončené skryté patro, včetně napájení (snad bez zpětných ohlasů na R3+R4.) a možný KONEČNĚ provoz v oválu (přes obě vratné smyčky). Já jsem si vlastně ještě na kolejiští nemohl pustit vláček a chvíli se dívat, jak jezdí. Doposud to bylo pořád jen tam a zpět...
No nic, tak to bude třeba ke dvanáctiletému výročí - takový tucet let je také významný milník ne ?
Tak zase někdy příště (třeba o výročí ?)