Rozšíření stávajícího kolejiště

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Rozšíření stávajícího kolejiště

Příspěvekod Trixt » pon 23 kvě, 2022 6:16 pm

Chlapi, myslím si, že nejste v rozporu. Vojtas uvádí jak by to mělo být správně a Jirkátor, jak ten záměr někdy v praxi dopadne. ;)
TT, panel 2520x1010 mm, epocha V, centrála DR5000, sběrnice LocoNet, sw RocRail, TC, MP1
Trixt
 
Příspěvky: 1328
Registrován: stř 13 čer, 2018 9:44 pm

Re: Rozšíření stávajícího kolejiště

Příspěvekod Jirkátor » pon 23 kvě, 2022 6:42 pm

Máš pravdu, jen plevelíme vlákno. Vojtasovy návrhy se mi moc líbí a klidně bych do nich šel. Jen bych se nebránil ostrovnímu nástupišti mezi 1. a 2. staniční kolejí. Takových stanic je na síti spousta.
Tohle stavím já: viewtopic.php?f=1&t=12586
Uživatelský avatar
Jirkátor
 
Příspěvky: 1034
Registrován: stř 01 led, 2020 11:09 am
Bydliště: Veselí nad Lužnicí

Re: Rozšíření stávajícího kolejiště

Příspěvekod czhunter » pon 23 kvě, 2022 8:28 pm

Přiznáme se, že nejsem žádný velký znalec železniční sítě, ale ty vojtasovy návrhy mi hodně přopomínají Poděbrady* - dokonce i proporcemi.

*jen s jednou kolejí - tou nejspodnější - navíc
Můj Instagram o 3D tištěných tramvajích a vlacích: https://www.instagram.com/fine.trains/
czhunter
 
Příspěvky: 559
Registrován: ned 04 zář, 2011 9:37 am

Re: Rozšíření stávajícího kolejiště

Příspěvekod HonzaM » pon 23 kvě, 2022 9:41 pm

Vojtasovy návrhy se mi moc líbí. Použití symetrických výhybek akceptuji, jsou využity chytře. Bude ale nutné mezi některé výhybky vložit krátké kousky koleje, když se odbočující větve výhybek PECO ve zhlaví spojí přímo, vznikne rozteč mezi sousedními kolejemi tak malá, že se tam nevejdou návěstidla, respektive zachytávají o ně čisticí vozidla, tuhle zkušenost už bohužel z jednoho segmentu mám. Jedna věc se mi na návrzich nelíbí, pokud pojede vlak po jedné z kolejí navazujících přímo na traťové, nebude ve styku z nástupištěm. Je běžné, když se vlak k nástupišti dostane pouze odbočkou? Rád bych proto doplnil nástupiště i u druhé průběžné koleje.
V osobní časti nádraží musím doplnit jednu nebo dvě kusé koleje končící u nádražní budovy - mám spoustu motoráků a na sousedním segmentu je koncová stanice, z níž vyjíždějí. Přijíždět budou z pravé strany, tam ten segment bude.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4070
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Rozšíření stávajícího kolejiště

Příspěvekod StandaR » úte 24 kvě, 2022 9:29 am

HonzaM píše:Je běžné, když se vlak k nástupišti dostane pouze odbočkou?


Pokud se na to (relativně neznale) podívám tak, že vlak jede k nástupišti aby zastavil, tak už stejně musí jet rychlostí takovou že mu ta odbočka nevadí ne?
StandaR
 
Příspěvky: 643
Registrován: stř 18 říj, 2006 4:15 pm
Bydliště: Brno-Jih

Re: Rozšíření stávajícího kolejiště

Příspěvekod Jirkátor » úte 24 kvě, 2022 10:10 am

V mém okolí to rozhodně není běžné, ale je to možné. Pokud máš pro tu skutečnou stanici dost velký pozemek, tak by to bylo žádoucí, ale ty dvě průjezdné koleje jen zabírají místo kolejím, u kterých potřebuješ mít nástupiště.
Tohle stavím já: viewtopic.php?f=1&t=12586
Uživatelský avatar
Jirkátor
 
Příspěvky: 1034
Registrován: stř 01 led, 2020 11:09 am
Bydliště: Veselí nad Lužnicí

Re: Rozšíření stávajícího kolejiště

Příspěvekod HonzaM » stř 01 čer, 2022 3:16 pm

Na bázi Vojtasových návrhů jsem pomocí sw XtrackCAD vytvořil podobný návrh. Plně přitom využívám možností práce s flexi kolejivem.
Přílohy
návrh 14d.jpg
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4070
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Rozšíření stávajícího kolejiště

Příspěvekod vojtas » stř 01 čer, 2022 3:27 pm

Mě se to moc líbí :)
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: Rozšíření stávajícího kolejiště

Příspěvekod RadekH0 » stř 01 čer, 2022 3:34 pm

Ten angličan je tam hroznej. Možná o tom ani nevíš ale uspořádání staničních kolejí máš stejný jako ve stanici Velim. Tak proč se neinspirovat tam?
Spojka mezi 1 a 2 kolejí může mít delší výhybky pro vyšší rychlost, zbytek dle uvážení.

P.S. Ano, dopravní možnosti jsou zde omezenější, zato se ale u řízení musí víc přemýšlet :mrgreen:
Přílohy
návrh 14d.jpg
Měřítko TT, epocha: V./VI.
DCC
RadekH0
 
Příspěvky: 510
Registrován: ned 03 bře, 2013 11:37 am
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Re: Rozšíření stávajícího kolejiště

Příspěvekod HonzaM » stř 01 čer, 2022 9:59 pm

RadekH0 píše:Ten angličan je tam hroznej. Možná o tom ani nevíš ale uspořádání staničních kolejí máš stejný jako ve stanici Velim. Tak proč se neinspirovat tam?
Spojka mezi 1 a 2 kolejí může mít delší výhybky pro vyšší rychlost, zbytek dle uvážení.

P.S. Ano, dopravní možnosti jsou zde omezenější, zato se ale u řízení musí víc přemýšlet :mrgreen:

Je rozdíl mezi tím, jestli stavím modul, třeba jako jsem stavěl Sklené nad Oslavou, kde mi šlo o co nejbližši přiblížení skutečnosti, a domácím kolejištěm, kde se řídím možnostmi optimální využitelností prostoru i návazností na stávající sousední segmenty.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4070
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Rozšíření stávajícího kolejiště

Příspěvekod RadekH0 » stř 01 čer, 2022 10:09 pm

HonzaM píše:
RadekH0 píše:Ten angličan je tam hroznej. Možná o tom ani nevíš ale uspořádání staničních kolejí máš stejný jako ve stanici Velim. Tak proč se neinspirovat tam?
Spojka mezi 1 a 2 kolejí může mít delší výhybky pro vyšší rychlost, zbytek dle uvážení.

P.S. Ano, dopravní možnosti jsou zde omezenější, zato se ale u řízení musí víc přemýšlet :mrgreen:

Je rozdíl mezi tím, jestli stavím modul, třeba jako jsem stavěl Sklené nad Oslavou, kde mi šlo o co nejbližši přiblížení skutečnosti, a domácím kolejištěm, kde se řídím možnostmi optimální využitelností prostoru i návazností na stávající sousední segmenty.

To samozřejmě chápu. Nikdo nechce aby jsi stavěl modul nebo stanici dle reálu. Všiml jsem si, že tvá stanice odpovídá uspořádáním té reálné a proto jsem na ni poukázal jako na možnou inspiraci.

Za mě ten angličan v rovné koleji nee. Pokud by jsi ho tam mermomocí chtěl, tak aspoň udělej pokus, kdy přes angličan pojede ten tvůj RailJet rychlostí odpovídající průjezdu po rovné koleji. Mám takovou obavu, že při průjezdu přes ten angličan z toho bude třepající se model.
Měřítko TT, epocha: V./VI.
DCC
RadekH0
 
Příspěvky: 510
Registrován: ned 03 bře, 2013 11:37 am
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Re: Rozšíření stávajícího kolejiště

Příspěvekod HonzaM » čtv 02 čer, 2022 5:50 am

RadekH0 píše:[

Za mě ten angličan v rovné koleji nee. Pokud by jsi ho tam mermomocí chtěl, tak aspoň udělej pokus, kdy přes angličan pojede ten tvůj RailJet rychlostí odpovídající průjezdu po rovné koleji. Mám takovou obavu, že při průjezdu přes ten angličan z toho bude třepající se model.

Angličanů mám na stávajícím kolejišti šest a mé dva sedmivozově RailJety je v přímém směru projíždějí zcela bez problému plnou rychlostí odpovídající 160 km/h (u všech vozidel mám nastavenu modelovou rychlost podle reálu). Kolejivo PECO Code55 je velmi dobře konstruováno a ani tahle rychlost nezpůsobuje problémy.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4070
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Rozšíření stávajícího kolejiště

Příspěvekod Zlámalík » čtv 02 čer, 2022 8:53 am

Návrh dobrý, jen jestli to má být do současnosti - jakože jo, pak bych se taky přimlouval za vyhození angličanu a nahrazení dvěma výhybkama a taky bych vyhladil to esíčko v levém zhlaví.

HonzaM.jpg
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 1818
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: Rozšíření stávajícího kolejiště

Příspěvekod HonzaM » čtv 02 čer, 2022 9:47 am

Zlámalík píše:Návrh dobrý, jen jestli to má být do současnosti - jakože jo, pak bych se taky přimlouval za vyhození angličanu a nahrazení dvěma výhybkama a taky bych vyhladil to esíčko v levém zhlaví.

HonzaM.jpg

Jedná se o domácí kolejiště a nemám v úmyslu tvrdit, že to odpovídá reálu. Cílem je přizpůsobení výchozímu stavu (napojení na stávající část kolejiště) a nezkracování staničních kolejí. Navíc si nemyslím, že by bylo projíždění dvou těsně následujících výhybek provozně výrazně lepší, než na angličanu.
Zcela jiná je situace u modulovky, tam mám stanici Sklené nad Oslavou, mající stejný počet staničních kolejí v obdobném uspořádání, ovšem jsou tam použity dvě následující kolejové spojky. Celá stanice má ovšem délku 4,5 m.
Pokud jde o to modře vyznačené esíčko, tak takto přece vlak nikdy nepojede, to by musel být výpravčí idiot nebo opilý.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4070
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Rozšíření stávajícího kolejiště

Příspěvekod Zlámalík » čtv 02 čer, 2022 10:14 am

Nejde o reál, jde o to, že do současnosti to lépe pasuje a že angličan je pro jízdu modelu vždy větší riziko, než výhybka. A ano, zkrátila by se tím jedna kolej o délku výhybky, ale vyváží se to plynulou jízdou v hlavním směru.
Vyhlazené esíčko není to modře - tak znovu, problém a řešení, abych nejezdil jako opilý, i když jedu rovně:

HonzaM2.jpg

HonzaM3.jpg
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 1818
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Baidu [Spider] a 9 návštevníků