Mircove nové koľajisko TT

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Mircove nové koľajisko TT

Příspěvekod Mirec » ned 19 pro, 2021 4:37 pm

Ďakujem Radek za pochvalu. :)
Nie som síce stolár, ale snažím sa, nech to aj vyzerá pekne a plní účel, aj keď je to zatiaľ len konštrukcia koľajiska.
Už sa neviem dočkať, keď sa budem venovať stavbe krajiny, doplnkom a pod. :)

Prikladám nejaké foto plánovanej medziľahlej stanice lokálky, naproti výpravnej budove plánujem nejaké skladisko
sypkých materiálov, rezaného dreva a pod.
Neviem do ktorej alternatívy ísť.????... Čo poviete kolegovia.
Mirec

Mirec
Přílohy
PC190860.JPG
Mirec
 
Příspěvky: 102
Registrován: stř 17 úno, 2021 5:32 pm

Re: Mircove nové koľajisko TT

Příspěvekod Jirkátor » ned 19 pro, 2021 6:00 pm

Také jsem řešil dilema, co vozit na vlečku v koncové stanici. Uhlí a dříví je klasika, ale když tam přivezu ložené vozy, tak je zase budu ložené odvážet? Vybral jsem tedy kryté vozy, tam nikdo neví co je v nich. Pak jsem našel stavebnici sila a bylo to vyřešené. Manipulák přistaví vůz a další ho (už vyložený) odveze a nikdo to nemůže zpochybnit tak jako na pile, kam vozíš vozy se dřevem a pak je s tím samým dřevem zase odvážíš.
Tohle stavím já: viewtopic.php?f=1&t=12586
Uživatelský avatar
Jirkátor
 
Příspěvky: 1036
Registrován: stř 01 led, 2020 11:09 am
Bydliště: Veselí nad Lužnicí

Re: Mircove nové koľajisko TT

Příspěvekod Zlámalík » ned 19 pro, 2021 11:31 pm

vojtas píše:Ahoj, určitě bych otočil tu spojku tak, aby bylo ostrovní nástupiště dostupné i z lokálky a hlavní trať měla tři dopravní koleje. Kolej "před barákem" nech manipulační. Milan má ty dopravní koleje před budovou v oblibě, ale až do VI. epochy to byla naprostá výjímka a tady by se to kombinovalo ještě se skladištní kusou a hlavně výtopnou zaústěnou do dopravní koleje, což je zase ultra výjímka, která většinou vznikla po rekonstrukcích stanic v 80.letech při nedostatku kapacity a rozhodně to není preferované řešení.


Jsem to tady našel až teď a vidím, že původní řešení je skoro moje Velká Paka - depo připojeno do koleje před budovou. Má to svoje nevýhody, aktuálně vidíš, že je tam moc výhybek na hromadě. Myslím, že ve IV. epoše by to nebylo tak překombinované, z těch tří fotek výše bych volil "alternativu první". Jinak dobrá truhlařina, přeji ať ti vydrží elán i do tvorby krajiny!
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 1820
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: Mircove nové koľajisko TT

Příspěvekod Mirec » ned 16 led, 2022 5:59 pm

Konečne som položil koľajnice na prvý modul (zatiaľ nie sú napevno pripevnené)
aj plánované rozloženie stavieb a doplnkov....
Pod koľaje budem ešte dávať čiernu 3mm izolačnú pásku používanú pod sádrokartónovú konštrukciu.
Taktiež musím ponapájať el.prívody J,K pod koľaje aj pod výhybky. S elektrikou sa moc ,,nekamarátim,,
tak uvidím ako budem maturovať, kde čo napojiť, kde urobiť prerušenie koľaje a pod. :)
Preštudoval som toho už veľa na nete k elektrike,(napr. Lokopin, MojeTT, Rajlnet a pod)
Budem povďačný Vašim pripomienkam,skúsenostiam a radám k elektroinštalácii.

Mirec
Přílohy
P1060856.JPG
P1160858.JPG
P1160855.JPG
Letecký pohľad na koľajisko
Mirec
 
Příspěvky: 102
Registrován: stř 17 úno, 2021 5:32 pm

Re: Mircove nové koľajisko TT

Příspěvekod Mirec » ned 23 led, 2022 5:43 pm

Urobil som náčrt elek. napojenia koľají prvého modulu, ktorý prikladám.
Prešiel som mi na nete k tejto téme toho veľa, no aj tak nie som si istý či je to OK.
Rozkreslil som plánované el. zapojenie koľajiva J+K, taktiež plánované rozdelenie na úseky,
samostané napojenie srdcoviek výhybiek, programovaciu koľaj....
Pripomínam ovládanie bude DCC, DR5000 s MM, alter. neskôr tablet/PC.???
Budem rád Vašim pripomienkam, čo treba upraviť, prípadne zmeniť.

Ďakujem Mirec
Přílohy
P1230857.JPG
Náčrt el. napojenia koľajiva.
Mirec
 
Příspěvky: 102
Registrován: stř 17 úno, 2021 5:32 pm

Re: Mircove nové koľajisko TT

Příspěvekod Mirec » pon 07 úno, 2022 8:57 pm

Tak postupne som začal pokládkou koľají a samozrejme aj výhybiek.
Vyskúšal som si najskôr menšiu medziľahlú stanicu. Veď človek sa stále učí....:)
Pod koľaje používam samolepiacu šedú sádrokartonársku pásku na na aspoň ako-také
akustické odhlučnenie jazdy vlakových súprav.
Šírka pásky je 30 mm, ja ju ale ešte pred nalepenín orezávam na cca 26,5 mm podľa normy NEM 122.

Výhybky EW2 všetky upravujem napájaním podľa rady ,,Lokopina,,
Takúto úpravu som vyskúšal aj na EW1 s kovovou srdcovkou. Tých budem mať len pár.
Ešte potom prídu na rad úpravy aj oblúkových výhybiek IBW s kov. srdcovkou.
Nie som žiadny elektrikár, práve naopak, no dúfam že to bude všetko fungovať....????? :)
Teraz sa chystám na hlavné nástupište.

Prikladám zopár foto.
Mirec
Přílohy
P2020869.JPG
Napojenie vodičov na EW2
P2020863.JPG
Otvory na vodiče a budúcu ihlu prestavníku MP1
P2020854.JPG
Prvá pokládka akust. pásky
Mirec
 
Příspěvky: 102
Registrován: stř 17 úno, 2021 5:32 pm

Re: Mircove nové koľajisko TT

Příspěvekod Mirec » pon 07 úno, 2022 9:03 pm

Ešte ďalšie foto.
Přílohy
P2030880.JPG
Osadená výhybka na páske.
P2020876.JPG
Napojenie vodičov na EW1
P2020873.JPG
Mirec
 
Příspěvky: 102
Registrován: stř 17 úno, 2021 5:32 pm

Re: Mircove nové koľajisko TT

Příspěvekod Mirec » pon 07 úno, 2022 9:08 pm

A ešte dnešné posledné foto.
Přílohy
P2020862.JPG
P2020860.JPG
Upravená EW1, srdcovka je izolovaná od jazykov, veľmi to nevidno na fotke
P2030877.JPG
Hotová medziľahlá stanica na lokálke.
Mirec
 
Příspěvky: 102
Registrován: stř 17 úno, 2021 5:32 pm

Re: Mircove nové koľajisko TT

Příspěvekod Jirka1984 » úte 08 úno, 2022 9:08 am

Ahoj,přidám mojí zkušenost s vyhybkama od Tilligu.
Cca u 5ks z 25 mi upadl ten plíšek pod srdcovkou na který se letuje drátek.
Někdy při montáži tak to šlo opravit jednoduše a někdy až po montáži při zapojování pod rámem.
Tak teď s ním radši párkrát pohnu a zjistím stav po naletovani.
Jirka
Jirka1984
 
Příspěvky: 545
Registrován: ned 26 led, 2020 11:01 am
Bydliště: Sebuzín

Re: Mircove nové koľajisko TT

Příspěvekod Ivan » stř 09 úno, 2022 12:00 pm

Jirka1984 píše:Ahoj,přidám mojí zkušenost s vyhybkama od Tilligu.
Cca u 5ks z 25 mi upadl ten plíšek pod srdcovkou na který se letuje drátek.
Někdy při montáži tak to šlo opravit jednoduše a někdy až po montáži při zapojování pod rámem.
Tak teď s ním radši párkrát pohnu a zjistím stav po naletovani.
Jirka


Ano, problém s odlitými srdcovkami jsem měl hlavně u obloukových IBW. Stačí vydloubnout srdcovku (pakliže tedy nevypadle rovnou sama) a naletovat na ni drát zespodu a srdcovku připelit zpět vteřiňákem (drát protáhnout vyvrtanou dírkou).
EW2 jsem nijak neupravoval a ztím vše OK, ale jezdím jen občs.
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 1701
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: Mircove nové koľajisko TT

Příspěvekod Mirec » ned 06 bře, 2022 4:31 pm

Tak po čase opäť prikladám nejaké foto.
Postupne dorábam pokládku koľají a výhybiek na prvom module.
Zo spodnej strany základnej dosky mám prevlečené vodiče, na ktoré budem
napájať prívod J+K, taktiež dekodéry výhybiek a S88 spätné hlásenie.
Tejto ,,práce,, mám obavy, na elektriku moc nie som, ale bez toho
sa nepohnem ďalej. :)
Mirec
Přílohy
P3050859.JPG
P3050858.JPG
P3050857.JPG
Mirec
 
Příspěvky: 102
Registrován: stř 17 úno, 2021 5:32 pm

Re: Mircove nové koľajisko TT

Příspěvekod Mirec » ned 06 bře, 2022 4:37 pm

Ešte prikladám foto trojcestnej výhybky Tillig s kovovými srdcovkami.
Podľa Lokopina som prerábal napojenie na EW2 a upravil aj napojenie vodičov na EW1.
No na tejto trojcestnej výhybke neviem presne, ako napojiť/prepojiť vodiče J + K a tiež srdcovky???
Viete mi poradiť, prípadne poslať nejaký náčrt.......

Dik Mirec
Přílohy
P3050863.JPG
P3050864.JPG
Mirec
 
Příspěvky: 102
Registrován: stř 17 úno, 2021 5:32 pm

Re: Mircove nové koľajisko TT

Příspěvekod Zlámalík » ned 06 bře, 2022 5:11 pm

Já ti poradím formou "škola hrou". Namaluj si, kudy pojede pravé a levé kolo při všech třech možnostech a přijdeš na to hned. Všechny "pravé" koleje budou jeden pól a všechny "levé" budou druhý. První srdcovku budeš přepínat podle polohy první výhybky a druhou podle druhé. To je vše.
Ještě poznámka k fotkám níže - u EW1 nechápu smysl řezání kolejí mezi srdcovkou a jazyky, to bych si ušetřil. U EW2 při tomto stylu zapojení jo, tam se koleje od jazyků dostávají v místě křížení těsně k sobě, ale u EW1 jsou před srdcovkou stejně přerušené, takže proč?
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 1820
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Předchozí

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků