Miloš_P píše:Nevím, jaké máš představy o údržbě SN, ale já občas koleje projedu čistící soupravou a tak 2-3x za rok vysaju prach vysavačem. To je všechno. To stejné bych dělal bez ohledu na počet kolejí v SN. Podle tvého plánku budeš mít SN na kraji panelu, takže dobře přístupné. U takového projektu, jaký stavíš, je absence SN dost zásadní omezení provozu a po nějaké době ti bude SN chybět a budeš ho složitě dodělávat. Mohu to potvrdit z vlastní zkušenosti. Celé to jde udělat velmi jednoduše a myslím, že vymýšlíš pořád zbytečně složité a komplikované řešení.
Plně souhlasím s Luďkem. Já jsem absolutní laik ohledně elektro a digi, ale za našich časů, kdy po elektronice nebylo vidu a slechu, jsme si museli poradit s komponenty, co jsme měli k dispozici. Přestavník, relé a diody. Zapomínáš na jednu věc. Všechny vlaky v
SN musí zastavit, žádné automatické projíždění. Jen je třeba zvolit jeden směr do SN a nainstalovat v jednotlivých kolejí SN,
"směr odjezd", přepínací úsek polarit oboustranně přerušeny před zhlavím, kde automaticky zastaví všechny lokomotivy. Jestli nechceš výhybky ručně přestavovat, stačí efektně zvolit buď kolejovými kontakty postavení výhybek ve zhlaví nebo prográmek (slyšel jsem o zhlavíku).
-m-