TT hrátky

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Nádraží s nebo bez verandy?

Příspěvekod RSC » pon 12 dub, 2021 10:06 am

Kavka_ píše:Jen poznámku - není ta budova nádraží (Igra Jemnice) posazená obráceně? Zrovna jsem ji stavěl a mám za to, že čelem ke kolejím je třemi dveřmi...

V nějaké části dále mám uvedeno, že budovu lze otáčet a možná to jde vidět na některých fotkách, že je opačně. Nebylo cílem udělat Jemnici (ani ji neznám, abych k tomu měl nějaký vztah a držel se přesnosti, jen se mi ta budova do tohoto místa líbila, původně tam byla jiná), dokonce jsem trošku budovu pozměnil, včetně uspořádání oken. Nedržel jsem se ani přesně typového listu této budovy. Změnil jsem i jiné stavby jak se mi to hodilo i pro odlišnost...
download/file.php?id=21627&mode=view
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 520
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Re: Nádraží s nebo bez verandy?

Příspěvekod Kavka_ » pon 12 dub, 2021 11:24 am

RSC píše:
Kavka_ píše:Jen poznámku - není ta budova nádraží (Igra Jemnice) posazená obráceně? Zrovna jsem ji stavěl a mám za to, že čelem ke kolejím je třemi dveřmi...

V nějaké části dále mám uvedeno, že budovu lze otáčet a možná to jde vidět na některých fotkách, že je opačně. Nebylo cílem udělat Jemnici (ani ji neznám, abych k tomu měl nějaký vztah a držel se přesnosti, jen se mi ta budova do tohoto místa líbila, původně tam byla jiná), dokonce jsem trošku budovu pozměnil, včetně uspořádání oken. Nedržel jsem se ani přesně typového listu této budovy. Změnil jsem i jiné stavby jak se mi to hodilo i pro odlišnost...
download/file.php?id=21627&mode=view

Jasný, jasný :) pokud je to záměr, nic proti. Mne na tom vlastně nejvíc zaujala komínová tělesa, která jsou teď ke straně kolejí a tedy více patrná. Pokud bych to byl zrovna nestavěl, tak bych si toho ani náhodou nevšimnul. Ono i veškeré budovy dle této normálie, které jsem našel, nakonec vypadají každá jinak... (typicky o nějaké ty dveře méně i více dle místní situace)
Jinak pěkné. Rád i vidím, že i u někoho jiného stavba vozidel do značené míry limituje výstavbu kolejiště - mně obojí najednou nejde a tak trochu jsem se bál, že jsem v tom sám:)
TT, V. - VI. epocha, ČD
- kolejiště realizovaná na malých plochách neškodí v jakémkoli množství -
Uživatelský avatar
Kavka_
 
Příspěvky: 421
Registrován: pon 01 úno, 2016 10:03 pm
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: TT hrátky

Příspěvekod RSC » pon 12 dub, 2021 9:17 pm

Miloš_P píše:Šel bych do verandy 8). To výměnové návěstidlo máš v jiném měřítku :D :D .

Ty výměnová návěstidla používám jako těžítka, takže zde zatěžovala materiálem vrstvená nástupiště do podoby před zasypáním. Jsou to zbytky z jednoho zlikvidovaného železničního učňáku. Osud železničního školství je trošku smutný a trochu více za to viním naše železnice, které se po převratu nesoustředili na vše, teď si to prý uvědomují a něco s tím chtějí dělat. To jsem na to zvědav....
Dle toho jak je návěstidlo uděláno, si myslím, že to vytvářeli učni v dílnách a pak to byla názorná pomůcka. Těchto názorných věcí tam bylo mnohem víc. Něco z toho likvidovaného neskončilo na skládce a zachránilo se a třeba tyhle věci se mi líbily, tak jsem si je vzal...
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 520
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Pár drobností

Příspěvekod RSC » stř 16 čer, 2021 1:23 pm

V H0 si občas pořídím něco do konce epochy čsd. Zařekl jsem se, že jen jeden kus od řady, ve vyjímečných případech dva kusy a nemělo se to týkat elektrik. Porušil jsem to u laminátek a krysa je krysa, takže jsem neodolal i této verzi a nejsem si jistý, když se objeví jiná... 8)
Jen škoda, že čumák má rezervy, když ostatní je super. Schválně jsem se díval do H0-diskuze jakou uvidím kritiku, vůči jinému co si lze přečíst u jiných výrobců. A celkem nic extra "brutálně" kritického v příslušném tématu.
IMG_8299.jpg

Kres Arriva jsem tehdy bral jako zástupce řady v TT na kolejiště, i přes tu kuřáckou zastávku, kterou měli v Pardubicích a vyskákalo z toho pravidelně 30 lidi na nástupiště a v hloučku rychle vyhulili svá žvára, prostě kultura na pohled jak tím jezdit a s kým. :lol: A ejhle, další barevná mutace a to se na nás valí ještě žluťák, ke kterému mám lehce averzi, díky tomu, co občas jsme zaregistrovali v médiích od této společnosti. Na čele Arrivy svítí zase Praha a ne třeba Liberec, kdy vytlačili čd R, kterým jsem občas jezdil...
IMG_8300.jpg

Zaujaly mne nákladní vagóny od Headl a tak jsem si jich naobjednával víc i z těch 100ks sérií a speciálně jsem se těšil na tento pro přepravu ryb. Zpracováním jsou hezké, včetně otvírání... Zpestření různorodosti vozového parku. Nějak zmizely info o Br 55, jsem zvědav zda bude.
IMG_8301.jpg
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 520
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Láska k železnici až za hrob

Příspěvekod RSC » úte 06 črc, 2021 7:15 pm

Před mnoha lety jsem si všiml tohoto železničního náhrobku, tehdy na něm byl jen železničář. Teď když budu dosazovat kolem kostela kříže, hroby, náhrobky, nějaký takový upravený tam dám. Sice to moc vidět nebude, ale jde spíše o to, že to tam bude...
P_20210706_104811.jpg
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 520
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Kaluga 4x4

Příspěvekod RSC » sob 17 črc, 2021 11:21 am

...kde kdo Kalugu máme a jízdní dojem je minimálně rozpačitý. Krásný model s hromadou detailů a odfláklým pojezdem, hodným toho, když jsem jako kluk modelařil a mé motorové vozy měly jednu hnanou nápravu a hlavně že to nějak jelo.
Viděli jsme zveřejněná Piko videa, kde to takzvaně jede a táhne nějaké vozy a že to taková tragédie není. Asi se hodně hledaly vozy, které mají nejmenší tření a hmotnost, které Kaluga nějak utáhne. U mne to s náhodně vybranými tillig vozy jelo tragicky, do 1cm stoupání Kaluga vytlačila tak sebe, ale s vagóny to moc nešlo. Chtěl jsem, aby 6 vozů po kolejišti utáhla a ne že se s tím "pohnu na vlečce problematicky o 1m" a dál s tím moc nepůjde...
Asi mi někdo napíše, že to s Kalugou tak úplně není, ale já jsem na jízdu náročnější a průšvih to je.
IMG_9015.jpg

Rozebráním na kousky jsem si užil, skutečně technicky na rozebrání je toho vice a těch šroubků a počty dílů - trošku složitější.
Klidně mohla mít hnané dvě nápravy, jak již jsem to kdysi psal, že místo tam je, když jsem do toho vlezl...
IMG_9019.jpg

Takže jsem scháněl Coreless motor, který se do toho vejde pohodlně (i otáčky motoru jsou OK), vzal jsem si rovnou i jejich šneky k tomu. CNC si to lze ulehčit, ale lze to zvládnout odvrtat a dopilovat jehlovými pilníčky i ručně.
Nejsložitější na tom asi je správně usadit osičku s ozubeným kolem. Detail jsem neřešil. tak jsem ji tam napevno přilepil do vhodné pozice. Vejde se tam motor se šneky a i se setrvačníkem. Trošku opruz je nasadit a zacvaknout zpět "kablík" do konektoru od čelního osvětlení a trošku vyladit sběrače proudu. Motor je o kousek nižší, tak vyplnit - já plátkem olova a epoxidem.
IMG_9055.jpg

Ještě dodělám kryt dodělaného ozubení po vzoru Pika. Otřít líh odlesků na fotce, který se mi tam leskne a domazat, což na videu není a jízda se ztišila. Nové se mi nechce již točit, ta 80cm vodováha mne tam zlobila. Nacpu do Kalugy ještě trochu olova, toho není nikdy na škodu.
Až teď jsem s lokomotivou spokojený, že model není jízdně ochuzený a lze k tomu bez problémů nějaké vozy přihodit.

Ale tohle si nemáme dodělávat pane PIKO, tohle jste měli navrhnout sami. Bylo od začátku jasné, že jedna hnaná náprava je velký průšvih...

stoupání 1cm/1m https://youtu.be/Gdm3KL-HvBI
stoupání 2,5 cm/1m https://youtu.be/cdS5rXS0sys Našel jsem si na kolejišti tohle místo, kde není dobržen můj maximální sklon 2cm na metr (upravím to, 2,5 je u mne moc a ještě jej můžu snížit, protože mne to štve) a použil jsem to jako test Kalugy a vytlačí 4 tiilig Ylony (hraniční). Na 1cm/1m 7 Ypsilonek (hraniční). Když ji přidám trošku hmotnosti, bude to ještě lepší. Zvuk je na videu hlasitější, než ve skutečnosti byl. Když bylo použito vždy o jednu Ypsylonku méně, byl zvuk jako při jízdě dolů, ale chtěl jsem ukázat hraniční možnosti úpravy. S namazáním to je teď ještě lepší...
Jezdí tišeji než předchůdkyně PIKO BR102, kterou mám a určitě není hlasitost vyšší, než když měla jednu nápravu hnanou.

Když už jsem to nějak vyřešil, mohu si případně modrou verzi Kalugy doladit. Uloženo CNC schéma mám, takže příště snadněji...
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 520
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Lokálky a tratě západ

Příspěvekod RSC » úte 17 srp, 2021 2:57 pm

V této divné době jsme si řekli, že se podíváme na "Chebsko a Krušné hory". Musím přeci dojet do Aše (tam jsem ještě nebyl), dáme si tam večeří a pojedeme zpět...
Jedeme s němci, vypadá to super, i slunce krásně svítí, pohled z vlaku...
Když jsme se blížili, slunce zalezlo, osobák v Aši do Aš město nepočkal, takže hurá autobusem do města. Musím říci, že to na nás zapůsobilo drsněji a počasí to jen začalo podtrhávat, takže z jídla raději nic nebylo, došli jsme na nádraží a jako obvykle zavřené, tam naproti v obchodě s "nepřeberným sortimentem otevřeným stále" jsme koupili pivo a seděli na zastávce, než to pojede zpět a pozorovali jak přichází vysvobozující déšť, kde místní dealer zobchodoval dávku, jako obvykle, naproti hluk z herny z které vylézaly určité typy si provzdušnit od corony plíce... Působilo to na nás jako hrozná beznaděj....
A tu jsem si vzpomněl na klasickou hlášku z Básníků jak Vendulka říká Štěpánkovi - Sis myslel, že budu sloužit v Aši noční. :lol: Bylo to tam jak v Mordoru, počasí dokreslovalo beznaděj (a zase 8 km za tím krásně svítilo slunce), už ať sedíme zase s němci do Františkových lázní (ten stejný průvodčí vtipkoval, jak pak se nám to líbilo), kde se slavil vstup do Unesco a byl festival jídla a vína u toho. 8)
Byl to dobrý nápad potvrzující, že zážitky musí být silné, když již nejsou kladné a je o čem vyprávět. Omlouvám se Aši za mé řádky, i oni se tam snaží, ale vždy to nejde jak je představa a ta večeře nás mrzí...
IMG_9764.jpg
IMG_9771.jpg
IMG_9765.jpg
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 520
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod RSC » úte 17 srp, 2021 3:08 pm

As.jpg
Naposledy upravil RSC dne stř 18 srp, 2021 7:53 pm, celkově upraveno 2
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 520
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Loket

Příspěvekod RSC » úte 17 srp, 2021 6:45 pm

Škoda, že tato trať neexistuje provozovaná v původní délce, ikdyž snahy prý jsou...
Loket - taková královská perlička mezi "popelem okolí". Stojí to za navštívení, sice ceny za ubytování spíše vyšší, ale pár dní jsou na podívání dobré, alespoň se bydlí v hezkém městečku, když se brouzdá po okolí.
V poslední bývalé výpravní budově, kterou koupil vysloužilý železničář jsme si vyslechli životní příběh jak to zde kdysi bylo i jak budovu získal... Lze jít i dál, ale jen po svých, i koleje zarostlém tam jsou...
IMG_0065.jpg
IMG_9866.jpg
IMG_0009.jpg
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 520
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Litoměřice

Příspěvekod RSC » úte 17 srp, 2021 6:56 pm

Chválihodný počin udělat z nádražní budovy, nádražní kavárnu/cukrárnu a zachránit tak tuto stavbu. Vše uvnitř stylové a dobré i venkovní lokomotiva, včetně tematického zahradního G na žetony pro děti.
IMG_0347.jpg
IMG_0348.jpg
IMG_0344.jpg
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 520
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Chomutov

Příspěvekod RSC » úte 17 srp, 2021 7:07 pm

Pro mne trošku zklamání je "depozitář ČD", kde ty ploty v půlce rotundy zabraňující asi nespadnout do jámy, takže vše vidět z blízka nejde. Šlo to řešit i jinak... A venku prohlídka nic. Srovnám-li to stejné v Japonsku (co zde mám o několik listů před), nic z toho tam nebyl problém a vše se dalo projít. Máme se co učit jak svou krásu prezentovat. Kritiku jsem s povzdechem jsem vznesl na místě a ještě vznesu na patřičných místech...
IMG_0247.jpg
IMG_0186.jpg
IMG_0169.jpg
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 520
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Momentky

Příspěvekod RSC » úte 17 srp, 2021 7:14 pm

Něco z divokého západu - Chodov. Musí to zde být asi drsné :mrgreen: , když všechny dveře a okna jsou opatřeny ještě mřížemi, které se před tím zamykají... Ale lavička byla. Nové Sedlo u Lokte, tam pro jistotu není ani jedna lavička a to se tam občas čeká, návaznost se moc neřeší. :)
IMG_0092.jpg

A duhová brána na závěr...
IMG_0398.jpg
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 520
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Re: TT hrátky

Příspěvekod Ivan » stř 18 srp, 2021 6:28 am

Depozitář je bohužel trochu smutná kapitola. Místo aby se člověk pokochal na nádhernými stroji, tak spíš smutní nad jejich stavem.

Krušné hory jsou prostě krušné, ale pro mne za to nádherné. Jel jsi někdy tratěmi do Moldavy nebo Vejprt? Obě jsou krásné, jen vždycky trnu, kdy je zavřou...

Ač mám Krušné docela sjezdene a prochozene, tak v Aši jsem ještě nebyl. :mrgreen:
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 1701
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: TT hrátky

Příspěvekod jafobe » čtv 19 srp, 2021 1:49 pm

Chomutovský depozitář to je kapitola sama o sobě... Byl jsem tam před pár lety, strávil tam nejen s foťákem skoro celou otevírací dobu. Na jednu stranu jsou sice některé lokomotivy v žalostném stavu, ale na druhou aspoň pod střechou, i když teda ně všechny. S ohledem na to že to je jen depozitáž (místo kde jsou uložené stroje které nejsou v takovém stavu aby byli ve výstavním proostoru muzea, tak i to že je to přístupné je úspěch.
Na jednu stranu se ani nedivím tomu že mají na dost místech zábrany, že nepustí člověka podívat se dovnitř, na stanoviště, pod lokomotivu... když si vezmu čeho jsou někteří jedinci schopni, za chvíli by tam mohli mít vyrabované a zničené vraky, a v pár lidech s pomocí kamer uhlídat takový prostor je taky docela problém. S japonskem se to asi nedá srovnávat, tam je celkově jiná disciplína většiny lidí a nejen návštěvníků... Ale tady ani přístup k lidem kteří jim k lecčemu dopomohli, aby to tam bylo a v takovém stavu jako je není o ničem... a teď se můžou chlubit navíc akumulátorovkou z Jaroměře, která tam teď taky bude někde stát v koutě s novejma bateriema a baz nabíječky, místo toho aby dělala radost lidem.
Takže na jednu stranu za mě zklamání, na druhou aspoň kousek radosti že ty stroje neskončili ve šrotu...
Uživatelský avatar
jafobe
 
Příspěvky: 698
Registrován: úte 12 dub, 2011 8:01 pm

Re: TT hrátky

Příspěvekod Miloš Pavlát » pát 20 srp, 2021 6:42 am

milostt píše:Nechtělo by to vlastní vlákno?

Pro "RSC" Moc se mi Tvé fotky líbí a také se připojuji s přáním se založením samostatného nebo využitím k tohoto již existujícího vlákna.
Miloš Pavlát
Přechod z poloviční nuly na plnotučnou nulu.
Uživatelský avatar
Miloš Pavlát
 
Příspěvky: 332
Registrován: stř 05 lis, 2014 7:27 am
Bydliště: Praha 3 - Vinohrady

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: chameleon a 26 návštevníků