...kde kdo Kalugu máme a jízdní dojem je minimálně rozpačitý. Krásný model s hromadou detailů a odfláklým pojezdem, hodným toho, když jsem jako kluk modelařil a mé motorové vozy měly jednu hnanou nápravu a hlavně že to nějak jelo.
Viděli jsme zveřejněná Piko videa, kde to takzvaně jede a táhne nějaké vozy a že to taková tragédie není. Asi se hodně hledaly vozy, které mají nejmenší tření a hmotnost, které Kaluga nějak utáhne. U mne to s náhodně vybranými tillig vozy jelo tragicky, do 1cm stoupání Kaluga vytlačila tak sebe, ale s vagóny to moc nešlo. Chtěl jsem, aby 6 vozů po kolejišti utáhla a ne že se s tím "pohnu na vlečce problematicky o 1m" a dál s tím moc nepůjde...
Asi mi někdo napíše, že to s Kalugou tak úplně není, ale já jsem na jízdu náročnější a průšvih to je.
Rozebráním na kousky jsem si užil, skutečně technicky na rozebrání je toho vice a těch šroubků a počty dílů - trošku složitější.
Klidně mohla mít hnané dvě nápravy, jak již jsem to kdysi psal, že místo tam je, když jsem do toho vlezl...
Takže jsem scháněl Coreless motor, který se do toho vejde pohodlně (i otáčky motoru jsou OK), vzal jsem si rovnou i jejich šneky k tomu. CNC si to lze ulehčit, ale lze to zvládnout odvrtat a dopilovat jehlovými pilníčky i ručně.
Nejsložitější na tom asi je správně usadit osičku s ozubeným kolem. Detail jsem neřešil. tak jsem ji tam napevno přilepil do vhodné pozice. Vejde se tam motor se šneky a i se setrvačníkem. Trošku opruz je nasadit a zacvaknout zpět "kablík" do konektoru od čelního osvětlení a trošku vyladit sběrače proudu. Motor je o kousek nižší, tak vyplnit - já plátkem olova a epoxidem.
Ještě dodělám kryt dodělaného ozubení po vzoru Pika. Otřít líh odlesků na fotce, který se mi tam leskne a domazat, což na videu není a jízda se ztišila. Nové se mi nechce již točit, ta 80cm vodováha mne tam zlobila. Nacpu do Kalugy ještě trochu olova, toho není nikdy na škodu.
Až teď jsem s lokomotivou spokojený, že model není jízdně ochuzený a lze k tomu bez problémů nějaké vozy přihodit.
Ale tohle si nemáme dodělávat pane PIKO, tohle jste měli navrhnout sami. Bylo od začátku jasné, že jedna hnaná náprava je velký průšvih...
stoupání 1cm/1m
https://youtu.be/Gdm3KL-HvBIstoupání 2,5 cm/1m
https://youtu.be/cdS5rXS0sys Našel jsem si na kolejišti tohle místo, kde není dobržen můj maximální sklon 2cm na metr (upravím to, 2,5 je u mne moc a ještě jej můžu snížit, protože mne to štve) a použil jsem to jako test Kalugy a vytlačí 4 tiilig Ylony (hraniční). Na 1cm/1m 7 Ypsilonek (hraniční). Když ji přidám trošku hmotnosti, bude to ještě lepší. Zvuk je na videu hlasitější, než ve skutečnosti byl. Když bylo použito vždy o jednu Ypsylonku méně, byl zvuk jako při jízdě dolů, ale chtěl jsem ukázat hraniční možnosti úpravy. S namazáním to je teď ještě lepší...
Jezdí tišeji než předchůdkyně PIKO BR102, kterou mám a určitě není hlasitost vyšší, než když měla jednu nápravu hnanou.
Když už jsem to nějak vyřešil, mohu si případně modrou verzi Kalugy doladit. Uloženo CNC schéma mám, takže příště snadněji...