Ahoj páni,
chcel by som sa s Vami podeliť o moje myšlienkové pochody a plány do (snáď) najbližšej päťročnice. Črtá sa mi nový priestor, ktorý by mohol byť cca v lete a rád by som si konečne spravil koľajisko. Ide však o to, že už som čo to vytvoril - jedná sa o pár modulov, ktoré by som rád do tohto koľajiska zakomponoval (červené sú v rôznom štádiu rozpracovanosti, žlté sú len kostry):
Jednak je to zastávka s nákladiskom Osikov: https://juroh0.rajce.idnes.cz/Modul_klu ... om_Osikov/
Ďalej by som chcel použiť moduly+segment lesnej železnice: viewtopic.php?f=1&t=11571
A rozostavanú stanicu Kamenec podľa plánu, ktorý mi nakreslil náš majster Milan, Milan ďakujem
(fotky zo stavby som zatiaľ ešte nenahral, plán uvidíte v pripravovanom IV. dieli knižky )
Námetom koľajiska je malá odbočná stanica Kamenec na vedľajšia trati, niekde v Slovenských horách. Z nej odbočuje krátka lokálka do koncovej staničky Osikov a vychádza odtiaľ aj lesná železnice vyššie do hôr. Pokračovanie vedľajšej trate je zaústené do dvoch SN s vratnými slučkami.
Kamenec je podľa plánu od Milana. Pôvodný sa skladá z dvoch dielov (4 a 6). Medzi ne je vložený stredný diel (5) na predĺženie koľají. Stanica má 2 plnohodnotné dopravné koľaje - 1. a 2. - a jednu krátku dopravnú koľaj pre vlaky na lokálku - 3.. Dĺžka je cca 40 cm (cca 55 ak vlak bude stáť až na výhybke) čo postačuje pre motorák s prívešákom, alebo krátky vlak vedený parou so 4 vozňami. Na koľaji 2a je remíza pre mašinu z lokálky aj s patričným zázemím. Koľaji 3a je manipulačná, stojí pri nej sklad s rampou a ďalej pokračuje voľná skládka. Koľaj 4 je vlečka štátnych lesov, ktoré tu majú svoju pílu, prekladisko a východziu stanicu lesnej železnice.
Osikov je v tomto prípade koncová stanička lokálky. Použitý je len pravý diel s budovami (2). Stanica má 2 dopravné koľaje a vlečku k peciam na praženie železnej rudy. Predlohou koľajového plánu aj príbehu a dôvodu vybudovania je stanica Baňa Lucia na lokálke do Medzeva.
SN sú dva, pre každý koniec vedľajšej trate zvlášť. Jeden je 5, druhý 3-4 koľajný, obe s vratnými slučkami, aby bolo možné jazdiť odniekiaľ - niekam. Ešte asi doplním slepé koľaje pre motoráky. Ale pre istotu je medzi SN vložené aj "krúžiaca" spojka. To keď si budem chcieť vyložiť nohy, v kľude vypiť pivo a pustiť si vláčik
Minimálny polomer je 484 mm pre normálny a 262 (185) mm pre úzky rozchod.
Max. stúpania:
z južného (oranžového) SN (0 mm) do Kamenca (200 mm) je 24‰
zo severného (zeleného) SN (0 mm) do Kamenca (200 mm) je 27‰
z Kamenca do Osikova (270 mm) je 27‰
Trať lesnej železnice stúpa 38‰ do hornej stanice (320 mm) a cca 30‰ do najvyššieho bodu (385 mm)
Prevádzka by mala byť hlavne v réžií parnej trakcie + motorových vozňov v období cca 30. rokov.
Plániky a 3D návrh som nahral na paradajku: https://juroh0.rajce.idnes.cz/Kolajisko ... 78kpia.jpg
Čo si o tom myslíte? Zaujímal by ma Váš názor na tento projekt. Máte k tomu nejaké nápady, pripomienky, návrhy, kritiku? Alebo kľudne, ak vás napadne nejako lepšie využiť daný priestor a čo možno najviac z toho čo mám rozrobené, hoďte sem námet, alebo aspoň podnetom k uvažovaniu.
Ďakujem za pozornosť