Kolejiště H0 na půdě, návrh a stavba - MiŠ

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Kolejiště H0 na půdě, návrh a stavba - MiŠ

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 04 lis, 2019 7:34 am

Ahoj, Jirkah má na zprovoznění dcc centrály velký podíl. Bez nej bych řízení ještě nezprovoznil a dál se potýkal s multimousem. A musím říct, že i jeho kolejiště roste do krásy.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2382
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Kolejiště H0 na půdě, návrh a stavba - MiŠ

Příspěvekod Michal Dalecký » pon 04 lis, 2019 11:21 am

To křížení je vlastní stavba z Tilliga?
:: H0, DCC, III-IV :: http://www.ambmodely.cz :: http://diskuze.modely.biz
Uživatelský avatar
Michal Dalecký
 
Příspěvky: 1823
Registrován: pát 23 lis, 2007 8:50 pm
Bydliště: Praha 6

Re: Kolejiště H0 na půdě, návrh a stavba - MiŠ

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 04 lis, 2019 4:55 pm

Stavba to je, ale ne vlastní. Spojku stavěl na objednávku Karel z KK koleje.
Včera jsem zkoušel fotit, pořád nic moc, ale pár fotek ujde.
Tak postupně:
přejezd, Hned za ním se souběžné koleje rozdělují, nejen směrově, ale i výškově. U přejezdu stojí přebarvené krémové RTO/Jelz.
Lokálka - Hurvínek pojíždí mezi poli. M131:1 je z leptu pojezd ze stavebnice od Pavla Gülicha.
Pn s dvojicí Btrejlovců odjíždí ze stanice - vprovo za Hydrou bude depo, zatím z něj stojí pouze vodárna. Vlak začíná v Bačově a je řazen zejména z vozů z přilehlé vlečky Prefy Drsná (Raj, Pao, Sa,Sas, Saz, jako první je řazen kotel od mazutu ze sklárny (vlečka na odbočné trati).
Přílohy
IMG_5064.JPG
IMG_5067.JPG
IMG_5072.JPG
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2382
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Kolejiště H0 na půdě, návrh a stavba - MiŠ

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 04 lis, 2019 4:58 pm

No a nakonec pohled na odbočení vlečky do Prefy. Je to foceno z portálu tunelu.
Po trati okolo právě projíždí Hurvínek z lokálky a Rychlík tažený Barčou. Na vlečce je zamčený Hektor.
Skála na druhé straně, je bývalý lom, nyní přírodní památka a turistický cíl.
V pozadí je vidět střecha zastávky Vlastina Huť na místní trati. V tuto chvíli je to koncová dopravna, odbočuje zde vlečka do sklárny (bílá budova). Trať dále kolem Zv 6 (žlutý domek vpravo) je momentálně vyloučena z provozu a NAD zajišťuje právě autobus RTO z předchozího obrázku.
Přílohy
IMG_5087.JPG
Naposledy upravil Michal Šuhajda dne pát 08 lis, 2019 10:21 am, celkově upraveno 1
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2382
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Kolejiště H0 na půdě, návrh a stavba - MiŠ

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 04 lis, 2019 6:15 pm

Jo, na té poslední fotce ještě nejsou vjezdová návěstidla. Budou cca na úrovni lokomotivy. Protože mi zbyl jeden angličan, mám roupy, že bych vlečce udělal odvrátili kolej. No, až bude všechno hotovo.... :D :D
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2382
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Kolejiště H0 na půdě, návrh a stavba - MiŠ

Příspěvekod Michal Šuhajda » stř 06 lis, 2019 3:32 pm

Nedávno se v jiném tématu řešila koncová stanice s vlečkou. Nedalo mi to a začal jsem řešit koncovou stanici na svém kolejišti.
Berte to tak, že už jsem pod tlakem obyvatelstva a místního průmyslu, budu muset v dohledné době ukončit dlouhodobou výluku na velké části odbočné trati (úsek Vlastina huť - Týniště) :D . Znamená to dokončit odbočnou trať a její ukončení.
V původním plánu byla výstavba nové stanice Týniště, která byla navržena jako malá modulová stanice místní trati. Moduly trčely do středu místnosti (dnes je tam pohyblivý pracovní stůl, ale občas i tak překáží) a okolo byl průchod cca 60 cm. Původní plánek je na Rajceti .
Vzhledem k tomu, že místa je poskrovnu, a bude zapotřebí, přemýšlím o úpravě, částečném zkrácení trati a stavbě upravené (nemodulové) stanice, která bude pevnou součástí kolejiště. Plocha za obloukem se nabízí.
Stanice bude skromnější než původní modulová, a bude chybět min. jedna vlečka. Plocha se nabízí, ale tolik místa tam bohužel není.
Nejprve jsem hledal vhodný námět. Udělal jsem jednoduchý přehled schémat vybraných koncových stanic v ČR a vybíral za pomoci fotomap. Zatím mi nejvíc padly do oka Radnice, mimo jiné i proto, že je poměrně dobře znám ve skutečnosti. Vlastně i velikostí přilehlé obce +- odpovídají mojí představě.
Zkusím svou představu upřesnit. Upozorňuji, že jsme na přelomu 70./80. let 20. stol.
Stanice slouží pro městečko na vrchovině, jemuž se původní dráha vyhnula. Městečko je jakýmsi lokálním centrem. Kromě základního vybavení zde najdeme i vícero obchodů. Kromě základní školy je zde i učiliště. Je zde zdravotní středisko s ambulantní péčí. V městečku se sbíhají autobusové linky z okolí. Pro cestu do okresního/ krajského města i jinam cestující přestupují na vlak. U města je i vojenský útvar, ale ten stanici k přepravě po železnici nevyužívá. Okolo je několik zajímavých turistických cílů a za městem je plicní léčebna (ozdravovna). Proto zde ani o víkendu doprava neutichá.
Nyní několik požadavků na stanici:
- Stanice musí umožnit objetí soupravy pravidelně a pokud možno bez další manipulace (např. s odstavenými vozy)
- Délka aspoň jedné koleje - min 75 cm
- Stanice bude zpracovávat i zátěž z vlečky ve Vlastině Huti
- Stanice musí být schopná generovat zajímavý objem nákladní přepravy na lokálce. Po odečtení vlečky do sklárny ve Vl. Huti mi to vychází na cca 4-8 vozů/den počítám s přepravou 2-3x denně Mn vlak (délka do 12 náprav). Pn vlaky neplánuji, max. podle potřeby pro sezónní přepravy.
- Předpokládám nějakou jednoduchou vlečku, pro navýšení objemu – na výše zmíněných 4-8 vozů
o Zemědělské zásobování a nákup (ZZN) - silo, sklad
o Sodovkárna, pivovar
o Strojírna, nebo malý podnik
o Lehká výroba, přádelna, textilka, obuv, porcelán, cihelna
o Pila?, lom / pískovna ? – Asi ne (Pokud, tak pouze ve městě a nakládá na volné ploše/rampě)
- Další nakládací / vykládací místa ve stanici - jsme v horách a v malém městečku, tedy
o Nakládka: dřevo / kulatina, drobné výrobky z místních podniků (přádelna, textilka, obuv, nebo nějaký jiný podnik – viz vlečka), Potraviny (mléko, mléčné výrobky, konzervované produkty – kompoty, zelenina),
o Sezónní nakládka: ovoce (jablka, hrušky), brambory, Živý dobytek, možná pstruzi ze sádek (část půjde přes ZZN pokud bude)
o Vykládka: uhlí, Hnojiva (pokud nebude vlečka ZZN), Potraviny (trvanlivé + ovoce zelenina), Stavební materiály vč. řeziva, materiály pro místní podniky (viz nakládka)
o Sezónní vykládka: Uhlí ve velkém, posypové materiály pro SÚS.
- Stanice nebude mít remízu. Není na ni místo, Depo je v přípojné stanici.
Možná se moje „úvaha bude hodit i ostatním, kteří plánují podobnou stavbu. Stanice svým rozsahem i určením odpovídá podobným návrhům kolegů.
Mně ale zajímají vaše názory, případně budu rád za Vaše nápady a připomínky, jak by stanice mohla vypadat.
Můj návrh přidám zanedlouho.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2382
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Kolejiště H0 na půdě, návrh a stavba - MiŠ

Příspěvekod Vladimír_B » stř 06 lis, 2019 7:15 pm

Michal Šuhajda píše:Nejprve jsem hledal vhodný námět.
o.t. já jsem nedávno obdobně lustroval i nácestné stanice lokálek na západě a zjistil jsem, že u nás je každá druhá "lokálka" abnormální, atypická a analogii těžko hledající. :D Např. tři byly původně uhelné vlečky (minimálně jedna ještě s železárnami a válcovnami)...

V neposlední řadě, nezapomněl jsi ve výčtu na hlavní hybnou průmyslovou páku celého mikroregionu (a světového proletariátu)? Vždyť povrchová těžba černého uhlí tam skončila nedávno. Sice z dolu Pokrok Chomle se vozilo uhlí na nádraží Zbiroh (T148 S3 + vlek BSS), ale něco bychom mohli naložit i v Radnicích (v Radn. se taky nakládalo), nebo naopak vykládat... :D Anebo vlečka HOB Primalex Břasy, ta by šla udělat mini - dovoz suroviny (Utz, Taes, Raj...), obaly, plechovky a expedice Primalexu a dlaždic... A už je to mega. :D
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1224
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Kolejiště H0 na půdě, návrh a stavba - MiŠ

Příspěvekod Michal Šuhajda » stř 06 lis, 2019 9:37 pm

Ahoj, ty Radnice byly inspirací především uspořádáním kolejiště. Mě se tam uhelné doly nevejdou, takže musím uhlí dovážet.
Jinak popisované městečko odpovídá spíš Kralovicím, Stodu, nebo Nýrsku a průmysl je čirá fikce. Ale za ten Primalex díky. To je dobrý tip už kvůli typům vozů.
Jinak jsem se rozhlížel víceméně po celých Čechách. Další tip byl např. Budišov n/B., dále Netolice, nebo Kouřim či Velvary.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2382
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Kolejiště H0 na půdě, návrh a stavba - MiŠ

Příspěvekod Michal Šuhajda » čtv 07 lis, 2019 7:54 am

Tak přikládám slíbený plánek.
Původně jsem chtěl vložit scan mého můj ručně překresleného plánku, ale po několika předělávkách je to nepoužitelné, tak jsem se rozhodl to schematicky překreslit.

Jo, a poznámka, k předchozímu seznamu. Určitě tam nebude vše, protože sami uznáte, že na nakládkové koleji pro tři 2n vozy nemůžu vymýšlet nějaké megapřepravy.
Přílohy
Bacov-uprava.jpg
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2382
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Kolejiště H0 na půdě, návrh a stavba - MiŠ

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 30 pro, 2019 10:19 pm

Tak konečně došlo na stavbu stavědel. Ještě jednou díky Vladimírovi za cenný podklad. Po dnešní večerní práci je hotová hrubá stavba.
Provedení je klasické: lepenka tl. 1mm, dřevěné hranolky..
Přílohy
CB36388B-C73D-4325-98C9-DB841F3BF6B7.jpeg
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2382
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Kolejiště H0 na půdě, návrh a stavba - MiŠ

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 13 led, 2020 10:48 pm

Na stavědlech mírný pokrok. Na fotkách je jen St.2, ale práce na stavbě i zařizování pokračují paralelně na obou stavědlech.
Přílohy
IMG_5334.JPG
IMG_5346.JPG
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2382
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Kolejiště H0 na půdě, návrh a stavba - MiŠ

Příspěvekod cipisekmp » úte 14 led, 2020 4:37 pm

Ahoj, kdo si hraje nezlobi. Cipisekmp.
H0/MODULY SLOVÁCKO

www.kzmslovacko.cz
Uživatelský avatar
cipisekmp
 
Příspěvky: 1582
Registrován: ned 08 čer, 2008 6:55 am
Bydliště: Moravsky Pisek

Re: Kolejiště H0 na půdě, návrh a stavba - MiŠ

Příspěvekod Michal Šuhajda » úte 14 led, 2020 6:36 pm

Zkracuji si čekání na dodávku drátovodů, ale aspoň budu mít rovnou výchozí místo.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2382
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Kolejiště H0 na půdě, návrh a stavba - MiŠ

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 17 led, 2020 11:29 am

Tak drátovodné trasy dorazily. Stavba začala večer u St. 1. Docela mě potěšilo jak to přibývá.
Přílohy
DAE9D972-CBCB-463C-9EB5-7F6CCE308F78.jpeg
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2382
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Kolejiště H0 na půdě, návrh a stavba - MiŠ

Příspěvekod HonzaM » pát 17 led, 2020 11:48 am

Drátovody budou funkční?
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4069
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků