Otáčení pizzy by z mého pohledu bylo realizovatelné a nemuselo by to být ani komlikované, ozubení by bylo lepší a spolehlivější ale asi ne úplně nutné. A pokud by se sesynchronizovali motorky v lokomotivě a v "točně" a oba se napájeli stejným napětím (pokud to bude v analogu) nebyl by to pak až takový problém. Napájení pohyblivé části tak jak píšeš přes sběrací kroužky (nebo kruhové plochy pokud by to nemělo zabrat moc místa na výšku) podobně jako u synchronních alternátorů. Odizolovávat by se tam asi ani nic víc než ty zběrací kroužky nemuselo ... Jiná lokomotiva by ale mohlo mít jiný motorek i převody, což by mohlo znamenat že by se to muselo přeřídit, nebo vše seřídit na stejno, Trochu jsem nad něčím podobným, byť jen na "kroužení" kdysi taky trochu přemýšlel ...
dalo by se vršek napájet i bezkontatně, ale by to z elektrického hlediska komplikovanější, obdoba bezkontaktního nabíjení telefonů, či přenosu signálu z rotujících hlavoček videopřehrávačů) ... hodně zjednodušeně dvě cívky nad sebou ale nefunguje to na stejnosměrné napětí ...
Jeden technický dotaz, když budeš pak v nádraží posunovat a jezdit sem tam tak to může vypadat už trochu nepřirozeně. a co teprv kdyby jeli dva vlaky proti sobě, kam se to pak bude točit?
Dalo by se udělat zrcadlově proti sobě dvě nadrážíčka na kruhu, jedno skryté v tunelu druhé venku. K tomu by se možná zase nabízelo něco na téma Tkacze, Strickerhauser jako jsem tak trochu nadnesl ve svém trucovním koutku ale ve větší hranaté podobě ... třeba i s nějakou kusou na skládku. Ale v TT tam toho asi moc nenacpeš, pokud by se neudělali zrovna i nějaké jiné atypické vyhybky a nejspíš i kratší vozy asi jako z II epochy ... V N a kdyby se to navíc pojalo ještě jako nějaká úzká, by se toho asi dalo pořešit víc, možná i s továrním kolejivem (na to bych musel ale ještě kouknout, nedávno jsem na něco co se zdálo být vhodné koukal, i trochu uvažoval že by se na to možná mohlo hodit), logicky by pak na ní mohli být kratší vozy, tudíž i reálnější vzhled. Dost možná i proto mívají na pizze častěji nějaký úzký nebo tramvaje než normálněrozchodné tratě ...
Ještě by byla jedna možnost, bez napájení kolejí, lokomotiva bez pohonu jen s magnetickým spodkem nebo rovnou magntem a pod kolejema na pevné části by byl napevno nějaký lepší neodymový magnet ... takže lokomotiva by se držela nad ním ať by jsi točil vrškem, jak by jsi točil ...