Adam Buchal píše:Jinak LV/h je super, je to snad to nejmenší, co se do stanic a ZNk dávalo.
Není, byly spousty obsazených nákladišť, kde se museli obejít jen se strážními domky (4/H, 85/H, 87/H). Když byla u takového domku 4/H vedle dřevěného přednosty přístavba čekárny pro cestující (viz třeba svého času nejkratší nákladiště u ČSD/ČD/SŽDC Horní Povelice), tak to už byl luxus, který si musely obce často obtížně vybojovat. Nebo byla v nákladišti se zastávkou obvyklá kombinace strážní domek (např. 85/H) a čekárna (např. 11/H) - viz např. Neumětely. A to ani nemluvím o některých velice úsporných služebnách
na BCB nebo ÖLEG, později i na StEG (Horné Srnie, Otovice - tam slouží provizórium z roku 1875 dodnes jako obytná budova, i když je zastávka - dnes už bez nákladiště - dávno mimo provoz). V některých nákladištích se při rozšiřování na stanice rozšiřovaly stylem à la vlaštovčí hnízdo i ty strážní domky a dnes už vůbec není poznat, co bylo původně jejich základem - viz třeba Hvězdonice nebo Chválkov.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.